Svava Skrevet 21. februar #101 Del Skrevet 21. februar Molly85 skrev (På 21.2.2025 den 19.18): Og det som de som forherliger Hamas og terrorisme glemmer, er at å bli skilt fra familien, livet sitt, i seg selv er grusomt. Å bli fratatt all egen bestemmelsesrett. Det er en skam å snakke om at de «har det fint». Da burde samtlige i norske fengsler være lykkelige som helsike, for de får mat og de blir ikke mishandlet. Denne dumskapen vil ingen ende ta. Ekspander Ja, for ikke å snakke om at de er sivile. To av de sivile som skal løslastes i morgen har vært i fangenskap i rundt 10 år. De hadde kun krysset grensen til Gaza. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 21. februar #102 Del Skrevet 21. februar Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 21. februar Forfatter #103 Del Skrevet 21. februar BBC News melder at levningene av moren til barna nå skal være overlevert til Røde Kors....de ville vel unngå å frigi henne samtidig med de som lever imorgen da....tatt kritikken fra FN til etterretning kanskje eller skjønner at de har mistet støtten i verden...tragisk... 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. februar #104 Del Skrevet 21. februar Bacteria skrev (På 21.2.2025 den 18.28): Jeg ble født 23 år etter slutten av WW2. Hamas har gjort et kunststykke man ikke skulle tru var mulig. De har vist seg verre en nazistene under Hitler. Nazistene prøvde å skjule hva de gjorde, de lagde ikke horror-show for verden å se med jødiske døde i hovedrollen og med Hitler-jugend som jublende tilskuere. Soldater i Einsatz-kommandoene måtte drikke seg i søvn etter at de hadde drept jøder. Sivile tyskere hjalp jøder, med fare for eget liv. Det fantes tom SS-offiserer som lot jøder gå. Israelske forretningsfolk lovte millionsummer til sivile gazanere som bidro til å sette gisler fri. Ingen meldte seg. Ingen sivile, ingen FN-ansatte. Ingen. Det var sivile som tok bibas-barna til fange. Jeg kjenner nå at jeg driter i det som skjer med de på Gaza. Deporter dem gjerne for min del. La Trump bygge sin riviera. Har jeg råd så bestiller jeg billett med første fly. Etnisk rensing, kall det hva du vil. Ekspander så bra sagt Bacteria !! 🤙 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. februar #105 Del Skrevet 21. februar sandpapirhode skrev (På 21.2.2025 den 19.00): Kanskje dagens dummeste. Faktisk helt det motsatte. Israelske gisler ser ut til å ha komme fra ferie, mens palestinere ser torturert ut. Og israelske gisler har snakket mye positivt om behandlingen de har fått...og de skrøt så mye at de fikk forbud mot å la se intervju slik at fasaden og offer-kortet til zionistene ikke skal bli ødelagt. Ekspander ja da, akkurat.... som vi alle kan se på før/etter bildene her : https://edition.cnn.com/2025/02/08/middleeast/hostages-release-fifth-round-israel-hamas-ceasefire-intl-hnk/index.html 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 22. februar Forfatter #106 Del Skrevet 22. februar Følger nå overleveringen av den døde moren som ventes til obduksjons instituttet i Israel hvert øyeblikk. De viser det live på BBC. Samt knivstikking på Berlin Holocaust Memorial.... 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 22. februar #107 Del Skrevet 22. februar https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2025/02/22/levningene-av-shiri-bibas-er-bekreftet-sier-israel/ I alle fall noen som skriver de ble drept i fangenskap av Hamas. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 22. februar #108 Del Skrevet 22. februar Hjertet mitt er knust etter bekreftelsen om Shiri og guttungene hennes. Jeg forstår ikke selv hvordan jeg kan bli så preget av dette når jeg ikke har noen forbindelse til Israel, men ingenting i nyhetsbildet har noen gang preget meg så mye som dette. Det er en brutalitet og ondskap uten sidestykke som ikke skulle vært mulig for menneskearten å utføre. Fullt synlig for offentligheten også, man trenger ikke å lete heller. Likevel dysses det ned av NRK, og den største overskriften på TV2 i går markert med rødt var følgende "Israel stenger grense"! Bortsett fra småbarna som får hat gjennom morsmelka og blir indoktrinert uten å vite bedre, kan jeg ALDRI føle et fnugg av medfølelse for noen på Gaza igjen etter å ha sett hvordan befolkningen feiret og lagde nok en seremoni da levningene skulle overleveres. Det finnes ikke ord som kan beskrive dette, annet enn en tydelig dyrking av ondskap, hat, død og mørke. 8 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 22. februar #109 Del Skrevet 22. februar Lexie Grey skrev (På 22.2.2025 den 13.30): Hjertet mitt er knust etter bekreftelsen om Shiri og guttungene hennes. Jeg forstår ikke selv hvordan jeg kan bli så preget av dette når jeg ikke har noen forbindelse til Israel, men ingenting i nyhetsbildet har noen gang preget meg så mye som dette. Det er en brutalitet og ondskap uten sidestykke som ikke skulle vært mulig for menneskearten å utføre. Fullt synlig for offentligheten også, man trenger ikke å lete heller. Likevel dysses det ned av NRK, og den største overskriften på TV2 i går markert med rødt var følgende "Israel stenger grense"! Bortsett fra småbarna som får hat gjennom morsmelka og blir indoktrinert uten å vite bedre, kan jeg ALDRI føle et fnugg av medfølelse for noen på Gaza igjen etter å ha sett hvordan befolkningen feiret og lagde nok en seremoni da levningene skulle overleveres. Det finnes ikke ord som kan beskrive dette, annet enn en tydelig dyrking av ondskap, hat, død og mørke. Ekspander 100% enig! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. februar #110 Del Skrevet 22. februar Merkelig stille fra propal-gjengen her siste dagene… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. februar #111 Del Skrevet 22. februar velociraptor skrev (På 22.2.2025 den 14.32): Merkelig stille fra propal-gjengen her siste dagene… Ekspander De har jo vunnet, ifølge Hamaz og medløperene deres? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. februar #112 Del Skrevet 22. februar Lexie Grey skrev (På 22.2.2025 den 13.30): Hjertet mitt er knust etter bekreftelsen om Shiri og guttungene hennes. Jeg forstår ikke selv hvordan jeg kan bli så preget av dette når jeg ikke har noen forbindelse til Israel, men ingenting i nyhetsbildet har noen gang preget meg så mye som dette. Det er en brutalitet og ondskap uten sidestykke som ikke skulle vært mulig for menneskearten å utføre. Fullt synlig for offentligheten også, man trenger ikke å lete heller. Likevel dysses det ned av NRK, og den største overskriften på TV2 i går markert med rødt var følgende "Israel stenger grense"! Bortsett fra småbarna som får hat gjennom morsmelka og blir indoktrinert uten å vite bedre, kan jeg ALDRI føle et fnugg av medfølelse for noen på Gaza igjen etter å ha sett hvordan befolkningen feiret og lagde nok en seremoni da levningene skulle overleveres. Det finnes ikke ord som kan beskrive dette, annet enn en tydelig dyrking av ondskap, hat, død og mørke. Ekspander Så enig 😢 Denne her bør «all eyes on Rafah»-gjengen lese, https://www.facebook.com/share/p/1A3Req9a2B/?mibextid=wwXIfr 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 22. februar #113 Del Skrevet 22. februar Bacteria skrev (På 22.2.2025 den 15.22): Så enig 😢 Denne her bør «all eyes on Rafah»-gjengen lese, https://www.facebook.com/share/p/1A3Req9a2B/?mibextid=wwXIfr Ekspander Så utrolig sterkt skrevet💔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 22. februar #114 Del Skrevet 22. februar Bacteria skrev (På 22.2.2025 den 15.22): Så enig 😢 Denne her bør «all eyes on Rafah»-gjengen lese, https://www.facebook.com/share/p/1A3Req9a2B/?mibextid=wwXIfr Ekspander Veldig bra skrevet. Men dessverre propal gjengen vil alltid unnskylde det med at det Israel har jo drept 500 000 barn så da er det greit. Og at sivile palestinere jubler og feirer dødsfallene er helt innafor fordi de er "frihetsforkjempere". Dessverre kjenner jeg alt for mange sånne folk😭 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 22. februar #115 Del Skrevet 22. februar Blyana skrev (På 22.2.2025 den 16.24): Veldig bra skrevet. Men dessverre propal gjengen vil alltid unnskylde det med at det Israel har jo drept 500 000 barn så da er det greit. Og at sivile palestinere jubler og feirer dødsfallene er helt innafor fordi de er "frihetsforkjempere". Dessverre kjenner jeg alt for mange sånne folk😭 Ekspander Veldig sant….. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 22. februar #116 Del Skrevet 22. februar Bacteria skrev (På 22.2.2025 den 15.22): Så enig 😢 Denne her bør «all eyes on Rafah»-gjengen lese, https://www.facebook.com/share/p/1A3Req9a2B/?mibextid=wwXIfr Ekspander Veldig sterkt, det er bare så forferdelig. Går ikke an å ta det innover seg 💔😢 Dessverre virker det som om propal-gjengen er totalt forblindet. Er stygt redd for at verden har blitt såpass manipulert og fôret med løgn- og hatpropaganda at uansett hva Israel eller jøder blir utsatt for nå, vil ikke folk reagere. For nå har Hamas og (pro)palestinere kommet til et punkt der de kan utsette dem for hva som helst og dra "Israel har bombet barna våre, sykehusene og skolene på Gaza og ødelagt oss siden 1948"-kortet og få folks sympati. Det som skjer nå er så grusomt at det føles som vi bevitner et moderne Holocaust, uten at verdensorganisasjoner eller mennesker med makt ber verden våkne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 22. februar #117 Del Skrevet 22. februar Lexie Grey skrev (På 22.2.2025 den 17.32): Veldig sterkt, det er bare så forferdelig. Går ikke an å ta det innover seg 💔😢 Dessverre virker det som om propal-gjengen er totalt forblindet. Er stygt redd for at verden har blitt såpass manipulert og fôret med løgn- og hatpropaganda at uansett hva Israel eller jøder blir utsatt for nå, vil ikke folk reagere. For nå har Hamas og (pro)palestinere kommet til et punkt der de kan utsette dem for hva som helst og dra "Israel har bombet barna våre, sykehusene og skolene på Gaza og ødelagt oss siden 1948"-kortet og få folks sympati. Det som skjer nå er så grusomt at det føles som vi bevitner et moderne Holocaust, uten at verdensorganisasjoner eller mennesker med makt ber verden våkne. Ekspander Det virker slik💔 Utrolig fortvilende å leve i en verden hvor man har totalt endret hva som er rett og galt. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 22. februar #118 Del Skrevet 22. februar Molly85 skrev (På 22.2.2025 den 17.40): Det virker slik💔 Utrolig fortvilende å leve i en verden hvor man har totalt endret hva som er rett og galt. Ekspander Ja, godt sagt. Det er dypt fortvilende 💔 Så forstår jeg ikke hvorfor verden blir hysterisk når palestinere opplever noe som jeg oftest kaller enten propaganda eller konsekvens, samtidig som reaksjonen er lik null hos de samme folkene når jøder utsettes for noe helt umenneskelig. Jeg diskuterte med ei propal-dame på Facebook som helt tydelig var stolt over at hun i det minste hadde empati, når hun kritiserte ei grupppe som fokuserte på lidelsene i Israel og ikke Gaza..... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. februar #119 Del Skrevet 22. februar Blyana skrev (På 22.2.2025 den 16.24): Veldig bra skrevet. Men dessverre propal gjengen vil alltid unnskylde det med at det Israel har jo drept 500 000 barn så da er det greit. Og at sivile palestinere jubler og feirer dødsfallene er helt innafor fordi de er "frihetsforkjempere". Dessverre kjenner jeg alt for mange sånne folk😭 Ekspander Drap på barn kan aldri forsvares, uansett. Rase eller religion. 2 feil blir aldri en rett. Det er bare dypt tragisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. februar #120 Del Skrevet 22. februar Lexie Grey skrev (På 22.2.2025 den 17.32): Veldig sterkt, det er bare så forferdelig. Går ikke an å ta det innover seg 💔😢 Dessverre virker det som om propal-gjengen er totalt forblindet. Er stygt redd for at verden har blitt såpass manipulert og fôret med løgn- og hatpropaganda at uansett hva Israel eller jøder blir utsatt for nå, vil ikke folk reagere. For nå har Hamas og (pro)palestinere kommet til et punkt der de kan utsette dem for hva som helst og dra "Israel har bombet barna våre, sykehusene og skolene på Gaza og ødelagt oss siden 1948"-kortet og få folks sympati. Det som skjer nå er så grusomt at det føles som vi bevitner et moderne Holocaust, uten at verdensorganisasjoner eller mennesker med makt ber verden våkne. Ekspander Det er akkurat det du sier der som er så skummelt. Virker som ingen bryr seg, når det er jøder det er snakk om. Fordi; (sett inn x, Y el z) Toppnyhet i norsk gammelmedia i går var at en grenseovergang i Gaza var stengt. Journalistene var helt uforstående. Min påstand er at spesielt NRK villeder folk. De har bevisst holdt tilbake informasjon om at bibas-ungene ble myrdet (k***t) og ikke drept under bombing, og OM de sier noe om det er det hyllet inn i flere lag av insinuasjoner om at Israel farer med løgn og propaganda. Høres ut som de tror at Israel er en bananrepublikk, ikke et høyteknologisk land som er langt fremme på medisinsk og forensisk teknologi, antakelig langt foran oss. Det virker nå som om norsk media sitter stille i båten, og håper at vi ikke har fått med oss dette. Før de kjører på igjen om en terrorist er drept i VB, en palestinsk dame har vært nødt til å lufte på burkaen for å bli undersøkt for våpen eller bomber, eller til Israel velger å hamre løs på terrorbefolkningen på Gaza igjen (ja jeg sa det) Man er jo nesten nødt til å gå til steder som iNyheter eller D*****t for å få vite hva som faktisk skjer. Eventuelt gå på fex BBC, der bildet er et helt annet. De er profesjonelle, ikke aktivister. 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå