Sportydame Skrevet 10. februar Forfatter #21 Del Skrevet 10. februar Bacteria skrev (1 time siden): Nå er gisselfrigivelsene stoppet av Hamas «inntil videre». Altså Hamas har brutt våpenhvilen. Er vel uttalelsene til Trump som får skylda, men holder også en knapp på at Hamas ikke ønsker at vi skal se tilstanden til ev gjenværende gisler. Hele verden (med unntak av de som bare ser norsk MSM) har jo sett hva som kom it av tunnelene lørdag, og reaksjonene på det er sterke. Hamas forstår at de mister alt om Trump får det som han vil...ingenting hadde vel vært bedre enn det ☺️🫶 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 10. februar #22 Del Skrevet 10. februar Bacteria skrev (1 time siden): Nå er gisselfrigivelsene stoppet av Hamas «inntil videre». Altså Hamas har brutt våpenhvilen. Er vel uttalelsene til Trump som får skylda, men holder også en knapp på at Hamas ikke ønsker at vi skal se tilstanden til ev gjenværende gisler. Hele verden (med unntak av de som bare ser norsk MSM) har jo sett hva som kom it av tunnelene lørdag, og reaksjonene på det er sterke. Hamas sier det er Israel som bryter vilkårene. Hamas sier at Israel forsinker leveranser av bistand, at Israel hindrer sivile å dra nordover i Gaza stripen, Hamas sier Israel skyter på dem inne i Gaza. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10. februar Forfatter #23 Del Skrevet 10. februar Madame Butterfly skrev (8 minutter siden): Hamas sier det er Israel som bryter vilkårene. Hamas sier at Israel forsinker leveranser av bistand, at Israel hindrer sivile å dra nordover i Gaza stripen, Hamas sier Israel skyter på dem inne i Gaza. Kjenner jeg håper såååå inderlig at Trump gjør alvor av truslene sammen med Israel nå....tvangsflytt absolutt alle Palestinerne til Egypt/Jordan og lær dem folkeskikk. La Trump bygge sine luksushoteller på Gaza så kan Hamaz sitte i en eller annen ørken og suge på tommeltottene sine....de er pissredde nå og jeg digger det 🫣 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10. februar Forfatter #24 Del Skrevet 10. februar Her står det forøvrig litt om planene til Trump....venter i spenning 😉 https://www.bbc.com/news/articles/cn57neepx4vo 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. februar #25 Del Skrevet 10. februar (endret) Sportydame skrev (22 minutter siden): Her står det forøvrig litt om planene til Trump....venter i spenning 😉 https://www.bbc.com/news/articles/cn57neepx4vo Jeg synes etnisk rensing er fælt, men er det en annen løsning her? Gazanerne er altfor radikaliserte, de kan ikke bo inntil Israel. Det er for farlig, nær sagt for begge. Og etter min mening er det palestinerne som er mest aggressive slik som det er nå (selv om Israel er en mektig makt militært). Dessuten MÅ Hamas knuses på Gaza, og uten å få sivilister unna er dette rett og slett umulig. Så må det gjøres noe med denne evige flyktningestatusen. Det går ikke an at alle etterkommerne skal ha rett til å bosette seg i «bestemors hus» fra 1948. Det er absurd og urealistisk at gigi hadid og hennes milliardærfar skal ha noen som helst hjemmel i Israel proper eller hvor enn de kom fra. De er nå millioner, i 1948 var det snakk om noen titusener. Tenk om alle flyktninger etter fex 2. verdenskrig skulle hatt denne retten. Fullkomment kaos. UNRWA og spesialbehandlingen av palestinere skulle aldri ha skjedd, og nå må det tas grep for å få slutt på dette. Men at fredelige, sivile gazanere skal få mulighet til å returnere til Gaza straks det er ryddet opp, det er jeg for. Endret 10. februar av Bacteria 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. februar #26 Del Skrevet 10. februar Madame Butterfly skrev (44 minutter siden): Hamas sier det er Israel som bryter vilkårene. Hamas sier at Israel forsinker leveranser av bistand, at Israel hindrer sivile å dra nordover i Gaza stripen, Hamas sier Israel skyter på dem inne i Gaza. Og du tror rasistene og terroristene i hamas snakker sant? 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. februar #27 Del Skrevet 10. februar Sportydame skrev (34 minutter siden): Kjenner jeg håper såååå inderlig at Trump gjør alvor av truslene sammen med Israel nå....tvangsflytt absolutt alle Palestinerne til Egypt/Jordan og lær dem folkeskikk. La Trump bygge sine luksushoteller på Gaza så kan Hamaz sitte i en eller annen ørken og suge på tommeltottene sine....de er pissredde nå og jeg digger det 🫣 Helt enig!!! Hadde vært fantastisk om det skjedde. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. februar #28 Del Skrevet 10. februar Bacteria skrev (2 timer siden): Nå er gisselfrigivelsene stoppet av Hamas «inntil videre». Altså Hamas har brutt våpenhvilen. Er vel uttalelsene til Trump som får skylda, men holder også en knapp på at Hamas ikke ønsker at vi skal se tilstanden til ev gjenværende gisler. Hele verden (med unntak av de som bare ser norsk MSM) har jo sett hva som kom it av tunnelene lørdag, og reaksjonene på det er sterke. ja, lurer hvorfor.. kansje de er i så dårlig tilstand at Hamas prøver febrilsk å få dem litt mer presentabelt før de løslates ? eller de fleste er død allerede .. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. februar #29 Del Skrevet 10. februar NatNat skrev (5 minutter siden): ja, lurer hvorfor.. kansje de er i så dårlig tilstand at Hamas prøver febrilsk å få dem litt mer presentabelt før de løslates ? eller de fleste er død allerede .. Må vel fete dem litt opp… eller så har de gått tom for levende gisler. Helvete bryter nok ut igjen om bibas-barna kommer hjem i kister. Gud forby. 💕😢 🙏 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. februar #30 Del Skrevet 10. februar Bacteria skrev (Akkurat nå): Må vel fete dem litt opp… eller så har de gått tom for levende gisler. Helvete bryter nok ut igjen om bibas-barna kommer hjem i kister. Gud forby. 💕😢 🙏 jeg har en dårlig følelse om bibas-barna.... 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. februar #31 Del Skrevet 10. februar NatNat skrev (2 minutter siden): jeg har en dårlig følelse om bibas-barna.... Jeg også 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10. februar Forfatter #32 Del Skrevet 10. februar (endret) Bacteria skrev (38 minutter siden): Jeg også De lever ikke. Husk de 3 siste gislene måtte de lære å gå igjen før de frigav dem.. De hadde bla. hengt opp ned og var lenket fast i tunnelene - noen dager om de fikk mat måtte de velge hvem av dem som skulle få spise.... Kjenner at jeg ikke synes spesielt synd på hun palestinske sutrepaven som måtte kle seg naken før hun fikk skifte i israelsk fengsel.... Endret 10. februar av Sportydame 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 10. februar #33 Del Skrevet 10. februar Lothlorien- skrev (4 timer siden): Og du tror rasistene og terroristene i hamas snakker sant? Nei, absolutt ikke. Var bare en på TV som listet det opp slik akkurat når jeg skrev innlegget. NatNat skrev (3 timer siden): ja, lurer hvorfor.. kansje de er i så dårlig tilstand at Hamas prøver febrilsk å få dem litt mer presentabelt før de løslates ? eller de fleste er død allerede .. Det ble gjort med de tre siste som ble løslatt. De fortalte også om hvor grufullt det var for dem som var igjen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 11. februar #34 Del Skrevet 11. februar Når bildene av krig igjen begynner på nyhetene om et par uker håper jeg folk husker at det var Hamas som valgte krigen 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. februar #35 Del Skrevet 11. februar Epictetus skrev (13 minutter siden): Når bildene av krig igjen begynner på nyhetene om et par uker håper jeg folk husker at det var Hamas som valgte krigen Og de kommer. DT har sagt at Israel får frie hender til å gjøre som de vil om ikke de gjenværende gislene tilbakeleveres innen kl 12 lørdag. Hater å hele på Trump, men hvor var Biden-administrasjonen oppi dette tidligere? Hadde faktisk forventet at det ble satt hardt mot hardt mye tidligere, Særlig med tanke på at flere av gislene også var/er amerikanere… 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 11. februar #36 Del Skrevet 11. februar Epictetus skrev (3 timer siden): Når bildene av krig igjen begynner på nyhetene om et par uker håper jeg folk husker at det var Hamas som valgte krigen Jepp, er Hamas som startet alt dette. Håper bare de klarer å redde gislene, men det virker dessverre usannsynlig. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 14. februar Forfatter #37 Del Skrevet 14. februar Ingen nyheter om det blir noen løslatelser imorgen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 14. februar #38 Del Skrevet 14. februar Sportydame skrev (3 minutter siden): Ingen nyheter om det blir noen løslatelser imorgen? Er visst tre menn på lista. https://www.facebook.com/share/p/18bhEWX32H/?mibextid=wwXIfr Men så var det utsagnet til DT da. Om at alle bør løslates eller så… Men Trump bestemmer jo ikke over Israel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 14. februar #39 Del Skrevet 14. februar Var det forresten noen som så intervjuet med spesialrapportør for FN i palestinasaker Albanese? Hva i alle dager gikk det av Wolasmal 😅 Skikkelig revolverinterju. (Greier ikke lime inn lenke, men ligger på NRK TV) Bra, Yama! Når det angår alle som er så opptatt av FN og internasjonal lov, så er det jo åpenbart at denne ikke fungerer når et flertall av muslimske land, akkompagnert av en usalig blanding av diktaturer og bananrepublikker (+ Norge!) bruker dette verktøyet for å teame opp mot ett lite land, som tilfeldigvis er bebodd av verdens eldste og mest seigliva religiøse og etniske gruppe. Det eneste landet faktisk der jødene er i flertall. Da er ikke «internasjonal lov og rett» verd papiret det er skrevet på, imo. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 14. februar Forfatter #40 Del Skrevet 14. februar (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/MnvLp5/hamas-bekrefter-at-de-vil-forholde-seg-til-vaapenhvileavtalen Det var da veldig lite informasjon....? Kjenner jeg har helt vondt over hva som venter oss/Israel imorgen.... Endret 14. februar av Sportydame 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå