Gå til innhold

Sår i rompen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. Har vært på tur i 3 dager nå i skogen. Kom meg nettopp inn på en hytte ved en lita bygd. Nå kjenner jeg at all friksjonen ved å gå hele tiden/bæsje ute i skogen har resultert i et sår på begge sidene av rompe kjøtt kakene. Har mulighet nå til å besøke apotek. Noen tips til hva jeg burde kjøpe for å lindre at det blir verre?

Anonymkode: 3a4d9...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holde det rent. Jeg ville ha smurt på litt salve for eks bepanthen.

Anonymkode: 4d86a...e0b

• Liker 2
Skrevet

Ta en dent.

Anonymkode: 270ad...e1f

Skrevet

Vil helst ikke at folka på apoteket skal tro jeg har fått en i ræven. Det hadde vært litt pinlig. Så var det ikke sikkert jeg trenger å gå dit heller. 

• Liker 1
Skrevet

Dusj deg, gå med løs bukse i dag og sov naken i natt. Problem solved!

• Liker 1
Skrevet
Agatha skrev (Akkurat nå):

Dusj deg, gå med løs bukse i dag og sov naken i natt. Problem solved!

Takk Agatha, we shall try 🙏🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil helst ikke at folka på apoteket skal tro jeg har fått en i ræven. Det hadde vært litt pinlig. Så var det ikke sikkert jeg trenger å gå dit heller. 

Du kan jo faktisk ringe apoteket og spørre da. De har klart å utdanne seg til å bli farmasøyter, så de klarer nok å gi kvalifiserte råd ut ifra det du har forklart her - uten å tro at du har "fått en i ræven". 

Anonymkode: 3be9c...455

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Sinksalve. Fås i bleieavdelingen på matbutikken!

Anonymkode: d49fb...928

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gå i babyavdelingen på butikken/apoteket og kjøp sinksalve og annet rumpegreier de har der.

Babyer står i dette hele tiden 😂

Anonymkode: 7ca28...239

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Heisann. Har vært på tur i 3 dager nå i skogen. Kom meg nettopp inn på en hytte ved en lita bygd. Nå kjenner jeg at all friksjonen ved å gå hele tiden/bæsje ute i skogen har resultert i et sår på begge sidene av rompe kjøtt kakene. Har mulighet nå til å besøke apotek. Noen tips til hva jeg burde kjøpe for å lindre at det blir verre?

Weleda stellekrem eller inotynol

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk Agatha, we shall try 🙏🏼

Evt kan du gå på apoteket å si at du trenger salve til et barn med bleieutslett for dette er akkurat samme type sår, oppstått pga gnissninger og fukt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo også si til apoteket ditt at babyen har blitt sår på rumpekjøttkakene sine

• Hjerte 1
Skrevet

Vask deg skikkelig, tørk godt og som nevnt smør med inityol. Skift til mykere dopapir. Dette går over ila et par dager. 

• Liker 2
Skrevet

Støtter inityol. Sørg også for at du ikke blir fuktig og blir friksjon når du beveger deg. Bruk babypudder eller potetmel for å holde huden tørr. Endre eventuelt type truse. 

Anonymkode: 80b9f...274

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Rompekjøttkakene var kreativt 😺 Noe sier meg at du er fra Bergen.

Dette vil gå over av seg selv. Ville absolutt ikke valgt noen kortisonsalve som kan ødelegge huden. Milde salver finner du på apoteket, og du kan jo si at det er til et barn som klør.

Skrevet

Vaselin! 

Anonymkode: aeb92...e7b

Skrevet

Bepanthen. 

Anonymkode: 9da74...0ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sinksalve. Fås i bleieavdelingen på matbutikken!

Anonymkode: d49fb...928

Jeg hadde samme problem, gikk på apoteket og spurte etter sinksalve og ble anbefalt Avène Cicalfate i stedet og det var et godt råd. Når problemet en sjelden gang dukker opp, oftest etter fjellturer, blir det et par påsmøringer med denne og problemet blir borte.

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/kroppspleie/avene-aveneavene-cicalfate-cicalfate-cream,5000451

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo også si til apoteket ditt at babyen har blitt sår på rumpekjøttkakene sine

Jeg ler meg ihjel 🤣🤣🤣🤣

Skrevet

Talkum/babypudder.

Anonymkode: ccf5c...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...