Gå til innhold

En må ned i vekt, den andre opp..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere,

jeg er en 31 år gammel kvinne som må gå ned ca 6-8kg som jeg har lagt på meg etter å flyttet inn med sambo og fått stillesittende jobb. Samboer har aktiv jobb og går opptil 20k skritt om dagen og strever med å holde vekta oppe. Dette gjør middagstid vanskelig. Vi har et veldig lite kjøkken og jeg ønsker ikke at vi skal lage hver vår middag hver dag. Noen gode tips til middagsmat hvor en kan bytte ut tilbehør f.eks eller noen som har lyktes med å gå ned i vekt ved å spise sammen som før men i mindre porsjoner?

Anonymkode: 1631f...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan bytte ut potet med salat, begge kan spise mer rent kjøtt/fisk, han kan ha på saus. 

Anonymkode: 28118...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å lage sunn mat som f. Eks laks og potet med grønnsaker, så kan han spise mindre grønnsaker og heller fylle opp med mer laks og seterrømme f.eks. mens du spiser masse grønnsaker og mindre potet til laksen.  Eller dere lager en deilig kyllingsalat hvor han tar på ekstra fetaost og olivenolje og spiser brød ved siden av. Bare et par eksempel. 

Han trenger jo ikke spise typisk junk selv om han skal opp i vekt! Og så kan han drikke mer kaloririk drikke. F.eks juice til måltidene. 
ingen grunn til å lage ulik mat, bare juster porsjoner og tilbehør etter behov. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo egentlig veldig lett. Når jeg skal ned noen kilo er det eneste jeg gjør å ha litt kontroll på porsjonsstørrelsen på det jeg spiser + droppe søtsaker. Dere kan derfor spise nøyaktig samme middag, bare ulik mengde.

Anonymkode: f6a1d...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La mesteparten av tallerkenen din bestå av salat og grønnsaker, og så en del protein for å bli mett. 

Anonymkode: a71b8...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke bare å spise mindre enn ham?

Anonymkode: 591c9...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er egentlig veldig lett. Lag samme middag til dere begge. Samboeren kan fylle opp med ekstra ris, rømme, smør/olje eller kjøtt, og du kan fylle opp med ekstra grønt. Burde ikke være noe problem.

Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: c300c...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om å problematisere. Dere lager sunn mat med proteiner, grønnsaker og fett. Du tar flere grønnsaker på tallerkenen. Dere møtes etterhvert på midten vektmessig. Det haster jo ikke. Det viktigste er å leve sunt, så ordner det seg.

Anonymkode: f90e0...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...