Gå til innhold

Jeg har fått romantiske tanker om kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja... Har lyst til å banne høyt. Det er utrolig frustrerende, og vanskelig. 

Jeg er gift, tre barn. Hun er skilt, fire barn. Men har henne konstant i tankene. Mitt liv er bra sammen med min kone. Har aldri vært utro, har bestemt meg for at jeg er ikke en sånn fyr. Utroskap er pille råttent. Men det er jo den siden av saken. Føler at det er respektløst overfor både min kone og henne. Hun gir sikkert blanke i meg, og det er jo ikke så rart. Hva skal hun med en gift fyr? Hun dukker opp i tankene i de rareste situasjoner. Bare popper opp. I dag var hun den første jeg tenkte på da jeg våknet. Får blodtrykksfall når jeg ser henne, eller vet at jeg skal snakke med henne iløpet av dagen. Det som er merkelig er at jeg ikke tenker på henne i seksuell sammenheng. Det jeg tenker på er å være sammen med henne. Spise middag, gå tur, brenne bål i skogen, snakke om alt og  ingenting. Var på en butikk og fikk lyst til å kjøpe en gave til henne... Altså?? Hva i alle dager? 

Hva gjør jeg?????😔

Anonymkode: 064e2...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ånei. Selv om dette er noe av det verste enn kan oppleve med en kjæreste, at de forelsker seg i en annen, så er du uskyldig og kan ikke noe for dette. Er glad du ikke har tenkt å være utro og håper du forblir med den tanken. 

Forelskelse er vanskelig, kan være du kommer over det av å ignorere det, ikke gjøre så mye ut av tankene, som ikke ikke verken frukt ut eller underhold dem bare la de passere i så stor grad som det går. 

Så er det en trist versjon, om det ikke gir seg ig du mister følelsene for din kone bør du kanskbe revurdere forholdet uavhengig om hun andre liker deg. Jeg syns det er dårlig å overlappe, flørte med noen når man er i forhold selv om man ikke har sex, for hun du har får jo ikke samme sjangs. 

Vanskelig. Lykke til med dette. Men kan jo hende, mener ikke å såre deg!!! Ka  jo hende kona di også har følt sånnt og kommet over det og at det er en del av livet. Kan være mye å gjøre i møtet med dette. Håper andre gir deg gode svar. 

Anonymkode: 3c9ad...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har crushet på kollegaer flere ganger. Det er fort gjort og kan skje gjennom et langt liv. Og dersom man er en litt sånn flørtete person tiltrekker man seg jo også andres oppmerksomhet.

Virker som du er glad i kona di og du har ikke gjort no galt, så da er det best å la det ebbe ut. For meg har det gått greit sist jeg opplevde dette. Har fortsatt jobben og vi er gode kollegaer.

Tidligere har jeg forsøkt å unngå sånne personer, en gang sluttet jeg i jobben men det var pga at det ble gjengjeldt (han var gift) og jeg orket ikke face personen hver dag. Lenge siden det, var litt ung da.

Anonymkode: a487c...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ånei. Selv om dette er noe av det verste enn kan oppleve med en kjæreste, at de forelsker seg i en annen, så er du uskyldig og kan ikke noe for dette. Er glad du ikke har tenkt å være utro og håper du forblir med den tanken. 

Forelskelse er vanskelig, kan være du kommer over det av å ignorere det, ikke gjøre så mye ut av tankene, som ikke ikke verken frukt ut eller underhold dem bare la de passere i så stor grad som det går. 

Så er det en trist versjon, om det ikke gir seg ig du mister følelsene for din kone bør du kanskbe revurdere forholdet uavhengig om hun andre liker deg. Jeg syns det er dårlig å overlappe, flørte med noen når man er i forhold selv om man ikke har sex, for hun du har får jo ikke samme sjangs. 

Vanskelig. Lykke til med dette. Men kan jo hende, mener ikke å såre deg!!! Ka  jo hende kona di også har følt sånnt og kommet over det og at det er en del av livet. Kan være mye å gjøre i møtet med dette. Håper andre gir deg gode svar. 

Takk for svar. 

Jeg kan jo ikke vite om hun er interessert i meg, eller ville vært det selv om jeg var singel. Har absolutt ingen planer om å finne det ut heller. Så det føles så låst ut. Men tror det er helheten i denne kollegaen som er tiltalende. Hun smiler mer enn konen min gjør. Kan omtale konen min litt negativt om jeg vil, men vet innerst inne at det ikke er henne det er noe galt med. Jeg er en drømmer, konen min er praktiker. Det funker når man er forelsket og livet er lett. Men når man begynner å nærme seg 50, og vi skal starte på "vårt liv" så blir det klinsj. Denne kollegaen er midt i 40-årene og har litt yngre barn enn oss, men relativt store de og. Tror det er det at hun ser på mine interesser som gøy og spennende. (Sånn utifra lunsj praten) Gjør at jeg ser en fremtid som rimer mer med hennes interesser. Spesielt med voksne barn, som vi snart har begge to. 

Fa.... Nå gjør jeg det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar. 

Jeg kan jo ikke vite om hun er interessert i meg, eller ville vært det selv om jeg var singel. Har absolutt ingen planer om å finne det ut heller. Så det føles så låst ut. Men tror det er helheten i denne kollegaen som er tiltalende. Hun smiler mer enn konen min gjør. Kan omtale konen min litt negativt om jeg vil, men vet innerst inne at det ikke er henne det er noe galt med. Jeg er en drømmer, konen min er praktiker. Det funker når man er forelsket og livet er lett. Men når man begynner å nærme seg 50, og vi skal starte på "vårt liv" så blir det klinsj. Denne kollegaen er midt i 40-årene og har litt yngre barn enn oss, men relativt store de og. Tror det er det at hun ser på mine interesser som gøy og spennende. (Sånn utifra lunsj praten) Gjør at jeg ser en fremtid som rimer mer med hennes interesser. Spesielt med voksne barn, som vi snart har begge to. 

Fa.... Nå gjør jeg det igjen...

Jeg skjønner det veldig godt, såklart er det fint å bli møtt på riktig måte iforhold til hvordan du er. Selv om de fleste nok responderer positivt på positivitet 😅

Er også en drømmer. Forstår praktiker sikkert føles litt, vet ikke hva som er riktig ord for deg, men tommere kanskje, enn noen som samspiller lett og ledig. Samtidig, kanskje det er måter kona di kan smile mer og du trenger å vanne gresset hvor du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må du enten stå i til det går over eller skifte jobb! Viktigste er at du er bestemt på å ikke være utro, det er bra. Husk at gresset alltid virker grønnere på andre siden, og at hvis du ikke kjenner denne kollegaen skikkelig godt, så er det mest sannsynlig fantasien om henne du er forelsket i. Når man er forelsket blir alt rosa og perfekt, men realiteten er aldri sånn. Ta vare på det du har, gresset er grønnest der du vanner det 😊

Anonymkode: 494d0...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønner det veldig godt, såklart er det fint å bli møtt på riktig måte iforhold til hvordan du er. Selv om de fleste nok responderer positivt på positivitet 😅

Er også en drømmer. Forstår praktiker sikkert føles litt, vet ikke hva som er riktig ord for deg, men tommere kanskje, enn noen som samspiller lett og ledig. Samtidig, kanskje det er måter kona di kan smile mer og du trenger å vanne gresset hvor du er?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette må du enten stå i til det går over eller skifte jobb! Viktigste er at du er bestemt på å ikke være utro, det er bra. Husk at gresset alltid virker grønnere på andre siden, og at hvis du ikke kjenner denne kollegaen skikkelig godt, så er det mest sannsynlig fantasien om henne du er forelsket i. Når man er forelsket blir alt rosa og perfekt, men realiteten er aldri sånn. Ta vare på det du har, gresset er grønnest der du vanner det 😊

Anonymkode: 494d0...915

Takk for svar begge to 😃 

Ja, gresset er grønnere der det blir vannet. Samtidig er det vanskelig når man mener selv at man vanner, men ikke blir vannet. Så tror kanskje at det er en del av dette. At jeg er forelsket i en tanke er nok noe i ja. 

Fikk noe å tenke på nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette handler om at du har behov, ønsker og drømmer som ikke blir møtt. 

Da er det ikke rart du blir forelsket og betatt i noen som innehar alt av hva du savner og trenger. 

Så istedenfor å fokusere på denne damen, så kanskje du må kjenne godt etter om forholdet til din kone er så bra som du forteller deg, om det kan fikses om det er noe som ikke stemmer og ikke minst, vil du egentlig fikse det? Det betyr du må vanne mye mer hjemme, selv om det føles blodig urettferdig. 

Anonymkode: 87b86...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette handler om at du har behov, ønsker og drømmer som ikke blir møtt. 

Da er det ikke rart du blir forelsket og betatt i noen som innehar alt av hva du savner og trenger. 

Så istedenfor å fokusere på denne damen, så kanskje du må kjenne godt etter om forholdet til din kone er så bra som du forteller deg, om det kan fikses om det er noe som ikke stemmer og ikke minst, vil du egentlig fikse det? Det betyr du må vanne mye mer hjemme, selv om det føles blodig urettferdig. 

Anonymkode: 87b86...8ef

Huff, dette er jo egentlig rett. Jeg mener at jeg gir mye av meg selv. Blir møtt med forståelse og, men gjerne etterfulgt av: flott at du ønsker dette, men jeg ønsker ikke det så da synes jeg at du skal gjøre dette alene. Selv om jeg ikke vil være med. 

Da blir det vanskelig over tid. Derfor er det liksom blitt tydelig at vi er så forskjellige. Om hun ikke kunne lagt i telt og brent bål fordi hun hadde helsemessige årsaker til å si nei, hadde det vært greit. Men når hun ikke ser poenget da blir det kjipt. Har takket nei til kompiser som har invitert oss på tur. Tre kompiser med kone, telt og real turmat rundt ett bål. Men jeg skal være den fjerde, med konen hjemme. Fordi hun vil heller strikke og se på Tv i sofaen. Det funker liksom ikke i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...