AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 år, jeg er 28 han er 30 og vi bor i en storby i Europa. Det siste året har jeg merket at de fleste venninnene mine begynner å snakke om barn og giftemål, og det virker som at de snakker en del om dette med kjærestene sine. Jeg og kjæresten min har det i utgangspunktet fint, vi krangler lite og vi har det gøy sammen. Men dette er en ting som bekymrer meg litt - at det virker som at «alle andre» snakker om å etablere seg, og ikke vi. Jeg har mange ganger tatt opp temaet med han. Når jeg spør så sier han at han vil ha barn og at han kan tenke seg å gifte seg en gang , men jeg merker at når jeg tar opp disse temaene er han uinteressert/litt småstressa/litt irritert. Han er den typen som ikke tenker på ting før det er aktuelt NÅ. Han er IKKE typen som legger en 5-årsplan. Akkurat nå er fokuset hans på å bygge karriere. Egentlig tror jeg at vi begge ser for oss barn om kanskje 4 år, men for meg handler det bare mer om en «bekreftelse» av å snakke om det og kanskje bare drømme litt sammen. Men sånn funker ikke han rett og slett. Han er litt mer den typen som sier sånn «hvis jeg tenkte at jeg aldri kunnet fått barn med deg, hadde jeg jo ikke vært sammen med det». Han er den typen som sier «om jeg får barn», ikke «om vi får barn». Men han sier også «om jeg blir gammel» og når jeg påpeker at han sier «om» så sier han at «ja men man kan jo ikke ta for gitt at man blir gammel!». Litt smått pessimistisk holdning til framtiden kanskje? Uansett, jeg merker at jeg blir skikkelig påvirket av når vennene mine babler om at «VI tenker kanskje å få barn om 2 år» osv og føler litt att faen hvorfor er ikke bare kjæresten min også sånn 😩 Samtidig vet jeg at det er dumt å sammenligne seg og at alle har bra og dårlige ting i relasjonene sine. For eksempel kjæresten til den ene venninna mi som sier såå mye fint til henne og kjøper blomster og snakker om barn med henne, er også den som kan si skikkelig stygge ting til henne når de krangler - noe min kjæreste aldri har gjort. Jeg føler vel at jeg bare trenger litt mer bekreftelse fra kjæresten om at det er MEG han vil ha liksom, men samtidig har han aldri vært den romantiske typen og jeg må jo akspetere han som han er. Jeg har tatt opp dette mange ganger, men jeg tror helt ærlig at han rett og slett ikke forstår. Er det noen andre der ute som har samme «type» kjæreste som meg som kan dele noen gode historier/si noe som får meg til å føle at man ikke MÅ ha en kjæreste som jeg føler at alle vennene mine har? Anonymkode: 4d038...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Skrevet 8. februar Kjære deg, et bedre spørsmål enn det du avslutter med er: hvorfor skal du ta til takke med dette og ikke det alle vennene dine har?! Jeg tenker teksten din består av noen røde flagg som indikerer at typen din ikke ser for seg dere to i framtiden. Det kan også være at han bare er en kjip kjæreste, og det kommer ikke til å endre seg med tiden, at dere blir gift eller får barn. Følelsen jeg får ut fra teksten er at du ikke betyr så mye for ham. 1. Han blir sur/stressa når du ymter frampå om giftermål og barn. Hvis han ser for seg dere to i framtiden, hvorfor er han ikke interessert i å vite hva du ønsker og ser for deg? Når det er viktig for deg, hvorfor er det ikke viktig for ham? 2. Han sier når jeg får barn og kan gifte meg en gang. Altså betyr det at han ikke nødvendigvis ser for seg at det er selvsagt at det blir dere som foreldre eller gift. 3. Dere krangler lite. Kan være tegn på at ting ikke er så viktig for ham, fordi han ikke ser for seg dere to for alltid og dermed er hvordan ting er midlertidig. 4. Hvorfor sier ikke din fyr fine ting til deg, kjøper ting du setter pris på og snakker om ting dere begge ønsker i framtiden? Hvorfor viser han ikke at du er viktig for ham og at han er glad i deg? Det er rart - hvis han genuint er investert i deg her og nå. 5. Du har snakket med ham om dette, han har ikke forandret seg - altså bryr han seg ikke om dine ønsker eller behov. Det er ikke akkurat mye du ber om, det er helt grunnleggende kjæreste-ting. Punktene over handler ikke om romantikk, det er grunnleggende ting man er opptatt av om man er oppriktig glad i, bryr seg om og ønsker å ha personen i livet sitt nå og i framtiden. Dette får meg til å lure på hvordan han er ellers. Er han sånn som ser på andre damer, insisterer på å dele alt som har med penger å gjøre 50/50, ikke interesserer seg for det du er opptatt av (hobbyer, filmsjangere ol.) og ikke viser noe særlig støtte emosjonelt når det skjer vanskelige ting i livet ditt? Anonymkode: 232b7...ade
AnonymBruker Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære deg, et bedre spørsmål enn det du avslutter med er: hvorfor skal du ta til takke med dette og ikke det alle vennene dine har?! Jeg tenker teksten din består av noen røde flagg som indikerer at typen din ikke ser for seg dere to i framtiden. Det kan også være at han bare er en kjip kjæreste, og det kommer ikke til å endre seg med tiden, at dere blir gift eller får barn. Følelsen jeg får ut fra teksten er at du ikke betyr så mye for ham. 1. Han blir sur/stressa når du ymter frampå om giftermål og barn. Hvis han ser for seg dere to i framtiden, hvorfor er han ikke interessert i å vite hva du ønsker og ser for deg? Når det er viktig for deg, hvorfor er det ikke viktig for ham? 2. Han sier når jeg får barn og kan gifte meg en gang. Altså betyr det at han ikke nødvendigvis ser for seg at det er selvsagt at det blir dere som foreldre eller gift. 3. Dere krangler lite. Kan være tegn på at ting ikke er så viktig for ham, fordi han ikke ser for seg dere to for alltid og dermed er hvordan ting er midlertidig. 4. Hvorfor sier ikke din fyr fine ting til deg, kjøper ting du setter pris på og snakker om ting dere begge ønsker i framtiden? Hvorfor viser han ikke at du er viktig for ham og at han er glad i deg? Det er rart - hvis han genuint er investert i deg her og nå. 5. Du har snakket med ham om dette, han har ikke forandret seg - altså bryr han seg ikke om dine ønsker eller behov. Det er ikke akkurat mye du ber om, det er helt grunnleggende kjæreste-ting. Punktene over handler ikke om romantikk, det er grunnleggende ting man er opptatt av om man er oppriktig glad i, bryr seg om og ønsker å ha personen i livet sitt nå og i framtiden. Dette får meg til å lure på hvordan han er ellers. Er han sånn som ser på andre damer, insisterer på å dele alt som har med penger å gjøre 50/50, ikke interesserer seg for det du er opptatt av (hobbyer, filmsjangere ol.) og ikke viser noe særlig støtte emosjonelt når det skjer vanskelige ting i livet ditt? Anonymkode: 232b7...ade Sier meg enig i denne. Anonymkode: a99f4...a80
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sier meg enig i denne. Anonymkode: a99f4...a80 Ditto Anonymkode: c7317...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå