Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart tilbake i jobb, nå er babyen litt over 9 mnd, men vil da være litt over 10 mnd. 

Hvor ofte ammer dere babyer i denne alderen? Nå ammer jeg når vi våkner, før dupper (2-3) og ved legge tid. Når jeg begynner på jobb igjen må jeg jo kutte de 2-3 som er midt på dagen… Hun vil heller ikke drikke så mye vann til måltidene, burde jeg gå over til 1-2 flasker mme på dagtid? 

Gruer meg litt til overgangen, siden hun ikke vil ha så mye vann. Jeg klarer heller ikke å få ut mye ved pumping, 20 ml etter en halvtime 😅 

Anonymkode: 0192c...5e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tilbake ved ca 7,5 mnd. Ammet før jeg gikk, når jeg kom hjem, kanskje en gang til på ettermiddag, kveld og en gang på sen kveld/natt. Da barnet ble litt større gikk jeg over til 13-timers vakter igjen, og da kom far innom for en runde amming i starten. Det sluttet vi med fordi det bare ble stress for alle parter. 

Ga aldri MME. Fikk vann til måltider, jeg fikk ut lite ved pumping og barnet ville uansett ikke ha noe særlig melk fra kopp/flaske. Far og barnet finner utav det!

Anonymkode: 53ccc...bfe

Skrevet

10 mnd når jeg begynte å jobbe. Gruet meg som fy. Ammer hver 2-3. time. Ingen pumping. Kuttet ut ammingen i 11-12 tiden og før dupp nr to 1 uke før jobbstart, så hun ble vant til at da må hun spise og drikke. Vi prøvde å få henne til å drikke mme, men ikke søren om ho skulle ha det 😅. Tok noen uker før hun begynte å spise og drikke skikkelig når jeg ikke var der, men hun spiste og drakk nok til at de hadde det bra hjemme. Så min erfaring er at alt går bra, de skjønner at puppene ikke er der.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet 3 ganger om dagen og 3 ganger om natten da jeg startet i jobb. Barnet var 7 måneder gammelt. Ammet till barnet var 2,5 år. 

Anonymkode: 07f1d...135

AnonymBruker
Skrevet

Gikk over til MME da baby var 10 mnd. Funket veldig bra for alle, da kunne far ta nettene, og jeg kommer meg ordentlig tilbake på jobb. Og da baby var ett drakk han vanlig melk

Anonymkode: 67dda...ca7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på jobb da sønnen vår var 8 mnd. Da ammet jeg 4 ganger om dagen, kuttet ned til 3 og pumpet en gang på jobb. Da han var 10 mnd sluttet jeg å pumpe og ammet bare 3 ganger om dagen (+ 1 gang på natt).

I starten drakk han lite vann, men det kom seg etterhvert 😊 Nå når jeg ammer kun 2 ganger i døgnet drikker han mye vann. Ville ikke stresset med MME om jeg var deg. Så lenge tissbleiene ikke har misfarget tiss får de i seg det de trenger.

Anonymkode: b720f...535

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat tilbake på jobb nå, baby er snart 10 mnd. Ammer før jeg drar på morgen, pumper en gang midt på dagen på jobb, og ammer når jeg kommer hjem og ellers utover kvelden/natten. Så får hun flaske når jeg er på jobb med det jeg har pumpet på jobb dagen før. 

Anonymkode: 2c701...05a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 11.12):

Jeg skal snart tilbake i jobb, nå er babyen litt over 9 mnd, men vil da være litt over 10 mnd. 

Hvor ofte ammer dere babyer i denne alderen? Nå ammer jeg når vi våkner, før dupper (2-3) og ved legge tid. Når jeg begynner på jobb igjen må jeg jo kutte de 2-3 som er midt på dagen… Hun vil heller ikke drikke så mye vann til måltidene, burde jeg gå over til 1-2 flasker mme på dagtid? 

Gruer meg litt til overgangen, siden hun ikke vil ha så mye vann. Jeg klarer heller ikke å få ut mye ved pumping, 20 ml etter en halvtime 😅 

Anonymkode: 0192c...5e3

Ammet så mye barnet ba om det.

Ammet mellom kl. 16 og kl.07 i fra 10 til 18 mnd uten problemmer mens jeg var tilbake på jobb.

Barnet spiste fast føde mens jeg var på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...