Gå til innhold

Å date noen med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! For å ta det ganske kort: jeg dater en fyr med et lite barn (under 4 år). Jeg føler meg ikke helt som familien, og føler på mange måter at eneste måten for å komme ordentlig inn er å selv bli gravid med denne mannen og gå «all in». Føler også mor til dette barnet tar seg mye til rette, og på slike ting som jeg VET hadde avtatt jeg hadde hatt et barn med denne mannen. Synes bare det er feil å kjenne på at jeg har nødt til å få et barn for å føle meg på likt «nivå». Vanskelig å forklare, men… Noen i lik situasjon, vært i samme situasjon? Tanker?? 

Må legge til at vi har datet/vært sammen i 2,5 år. Jeg og barnet kommer veldig godt overens.

Og hvor mye aktiviteter med mor, far og barn er innafor? Jeg har ikke lagt meg bort i dette, men kjenner selvsagt innimellom at livet med egen kjernefamilie hadde vært enklere, men jeg lar ting gå og lager ikke oppstyr.

Anonymkode: 2b328...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes bare det er feil å kjenne på at jeg har nødt til å få et barn for å føle meg på likt «nivå».

Barn er ikke løsningen på dine følelser.

Du har funnet deg en med historie som alltid vil være tilstede i hans liv. Du kan ikke forvente at du skal være midtpunktet hele tiden.

Anonymkode: 19f1b...61a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først, dere dater jo ikke, dere er i et forhold. Han har hatt en familie før deg, og sånn vil det forbli. For all del, ikke få barn for å endre denne dynamikken! Få barn utelukkende når du kjenner det klar for det, og har vært det en stund.

Jeg synes en beskriver en ganske vanlig situasjon der kjæresten har barn fra før, men det kommer jo selvsagt litt an på hvor mye de omgås og hva dine reaksjoner er på det, og hva han da eventuelt gjør og sier for å betrygge deg.

Anonymkode: 271c1...18c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til alle single uten barn les og lær: Hvis du går inn i et forhold med noen som har barn, vil du alltid være andreprioritet og du må alltid forholde deg til at barn har en forelder til som er din kjærestes eks. 

Anonymkode: 429d4...e22

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker du eget barn?

Eller ønsker du barn fordi du tror det skaper et magisk bånd mellom deg og typen? 

For barn er IKKE et magisk bånd mellom foreldrene. Det er et magisk bånd mellom barn og foreldre.

Det er en grunn til at mange forhold ryker i baby og småbarns perioden.

Når det er sagt så er det naturlig med mye kommunikasjon mht et så ungt barn.

Spørsmålet mitt er mer om årsak for bruddet og hva type kontakt de to har seg i mellom.

Anonymkode: a6ad8...6e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (18 minutter siden):

Kommer aldri til å date en mann med små barn igjen. ALDRI!

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor?

For man kommer ALLTID i 2-3 rekke, uansett. 
Man må alltid fire på sine egne krav,man kan ikke legge seg opp i oppdragelsen til andre og man kan heller ikke forvente å bli hørt på det om man skulle sagt noe. 
Er du skikkelig uheldig og kommer borti en fyr/2 foreldre som ikke evner å oppdra barn og barna er bortskjemte og ufyselige så blir den tiden ungene er hos faren uutholdelig. 
Dette er noe jeg selv har erfart. 
Har også erfart stygg forskjellsbehandling av mitt barn ifra denne fyren, som ikke hadde evne til å se dette. Mente det var jeg som var sensitiv. 
Mitt barn ble dratt inn i noe som jeg skulle inderlig ønske jeg aldri gjorde, men var blind. 
Jeg ble en forferdelig versjon av meg selv i dette forholdet,pga hans måte å håndtere mine/dine/våre barn. 
Så jeg kommer aldri i verden til å vurdere å bli sammen med en som har små barn fra før. 

og bare for å ha sagt det,ingenting av dette ble tydelig før vi tok steget å bodde sammen. 
Så ville tenkt meg om 648 ganger før jeg flytter sammen med en med bagasje. Du kan jo eventuelt bare lese her inne, så ser du hvor stor del av trådene som omhandler akkurat dette temaet. Det er en massiv overvekt av folk som advarer MOT å flytte sammen/involvere seg med en med små barn

Endret av Dojakitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det de gikk fra hverandre? Hvem var det som gikk?

Dere traff hverandre altså da barnet var 1,5 år, hvor lenge hadde han vært singel da?

Jeg er veldig skeptisk til historier med brudd når barnet er så lite. Da er det ofte noen som ikke har taklet barselperioden.

Dessuten må du tåle tett dialog mellom foreldre i oppfølgingen av et så lite barn, og det er veldig lenge til barnet er selvstendig. 

Anonymkode: ef111...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...