Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet akkurat på en jakke til baby fra DROPS

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3869&cid=1

Jeg har strikket mange gensere og andre ting før med vrangbord nederst. IMG_7777-min.thumb.jpeg.f8b6656597eb2af7306d0933584be315.jpegDa har det aldri vært noe problem med at det krøller seg. Nå derimot er det veldig krøllete nederst (se bilder). Vil dette kunne rette seg opp når jakken er helt ferdig og jeg damper den? 
Jeg strikker fram og tilbake på rundpinne. 

noen andre som har noen tips eventuelt? 

IMG_7776-min.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt på nytt og lagt til noen riller, og strikket dem med et halvt pinnenummer mindre. Rillestrikk blir større enn glattstrikk, or det bidrar også til at det ruller seg utover.

Ville beholdt rillene likevel, da det er veldig søtt på babytøy! Men altså gjort endringene beskrevet over.

Anonymkode: dc83a...1a5

Skrevet (endret)

Min erfaring er at det absolutt ikke ordner seg med damping eller noe. Bare krøller seg. Jeg hadde tatt opp alt og begynte på nytt. Strikk vrangbord noen cm nederst, f.eks. 1 rett 1 vrang. Evt 2 rett 2 vrang hvis du liker det.

Endret av Sniff76
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville begynt på nytt og lagt til noen riller, og strikket dem med et halvt pinnenummer mindre. Rillestrikk blir større enn glattstrikk, or det bidrar også til at det ruller seg utover.

Ville beholdt rillene likevel, da det er veldig søtt på babytøy! Men altså gjort endringene beskrevet over.

Skjønner! Jeg strikker på pinne 2,5mm så skal jeg forsøke å strikke rillene på 2mm? Vurderer også vrangbord nederst 

AnonymBruker
Skrevet
ynga92 skrev (11 timer siden):

Skjønner! Jeg strikker på pinne 2,5mm så skal jeg forsøke å strikke rillene på 2mm? Vurderer også vrangbord nederst 

Ja, prøv med 2mm og hold det litt tett. Det bør gjøre susen. Jeg ville prøvd det før jeg evnt resignerer og lager vrangbord, fordi her er jo rillene en del av designet.

AnonymBruker
Skrevet

Har du strikket bare noen få riller, og resten glattstrikk? Jeg vil forøvrig anbefale vanlig vrangbord for å hindre at det ruller seg.

Anonymkode: 14c9b...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...