AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Jeg har en hallux valgus hvor smertene har økt de siste par årene. Stort sett så er det bare vanlig smerter ved selve kulen/hallix valgusen og smertene går som regel i perioder. Men av og til når jeg går så kan det plutselig ile til med en merkelig smerte ved storetåa (i den lille kroken før neste tå) som om det er noe som revner inni der. Det er veldig ubehagelig. Samtidig når jeg kjenner med fingeren der så virker det nesten som om jeg er helt følelsesløs akkurat der. Noen som har kjent det likedan? Og er det noe som faktisk revner inni der? Har forstått at det sitter en slimpose der som kan bli betent som følge av h.v. Anonymkode: 65dbe...a42
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar Dytter denne litt opp jeg da... Anonymkode: 65dbe...a42
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar Hvis du er bekymra for at det er mer problem enn HV så er det sikkert best å få fastlegen til å sende deg videre. Så vidt jeg vet er smerter grunn nok til å få en vurdering på om det bør opereres. Da vil du få en samtale med kirurgen, og hvis du kan leve med smertene, også disse andre du nevner (som kanskje bare er feilstilling, det er vanskelig å vite hva det er), går det helt fint å trekke seg fra en evn. operasjon. Anonymkode: d5c19...ad3
ShiLi Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Ja, det kan bli betent, og du kan få nerver i klem. Høres ut som det er det du opplever. Du kan ta et besøk til en god fotterapeut først, som vil kunne hjelpe deg og korrigere feilstillingen. Dette tar tid og krever korrekt fottøy. Ellers er lege og operasjon vegen å gå.
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Skrevet 23. februar Smerter var ikke nok for å få en vurdering hos meg iallefall. Men, vis det til legen din. Hallux som bøyer seg ut vil påvirke tærne ved siden av etter hvert. Det andre er, tenk over hvordan du går, har du stive eller bøyelig såler på skoene? Jeg har best erfaring med bøyelig såle så jeg får brukt tærne godt når jeg går og det må være god plass til tærne. Jeg pleier å legge noe i mellom stortå og tåa ved siden av for å bøye stortåa utover. Prøv å legge to fingre der og kjenn. Jeg gjør det på kvelden og evt om natta. Anonymkode: c3917...963
tøydokka Skrevet 23. februar #6 Skrevet 23. februar jeg bruker en sånn silikondings som jeg trer på stortåen og den tåen ved siden av. Mellom de to tærne har den silikondingsen en pute for å skille tærne fra hverandre. Kjøpt på apotek. Synes det hjelper litt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Skrevet 23. februar Kan ikke veie inn på det du spør om om denne smerten. Men å bli operert er absolutt noe som hjalp meg. Jeg lå hver kveld og hold tåa utover slik at den skulle være rett. Det hjalp på smertene akkurat der og da, men ingenting annet hjalp i lengden. Er over 10 år siden operasjonen, og kommer til å gjøre det på andre foten om den blir lik. Foreløpig er den ikke det, noe smerte her og der, men ingen daglig smerte. Anonymkode: 68b44...1a1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Skrevet 23. februar Skal inn for 4 gang nå. 3 gangen på samme fot. Men, er 40 år siden sist. Gå til lege og få henvisning til kirurgisk poliklinikk. Lykke til. Anonymkode: 21aba...083
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå