Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som en veldig god huseier som ikke har satt opp leia siden 2021.

Anonymkode: 58424...701

Eventuelt så visste de ikke at det var mulig, og når de oppdaget det ønsket de å ta igjen for alle årene i en smell. Vet ikke hvor bra jeg synes det er, egentlig. 

Anonymkode: 757bf...ffe

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eventuelt så visste de ikke at det var mulig, og når de oppdaget det ønsket de å ta igjen for alle årene i en smell. Vet ikke hvor bra jeg synes det er, egentlig. 

En utleier kan med andre ord aldri gjøre noe riktig i følge deg. Bra at det finnes noen som leier ut også.

Anonymkode: 58424...701

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utleier kan ikke kreve å få inn pengene som er tapt opp gjennom årene med lavere leie. Så at den til slutt hopper mye opp gjør bare at man blir overrasket, ikke at man har tapt penger på det. Man lever litt under en stein om man forventer at leia ikke settes opp, når absolutt ALT ellers rundt om gjør det. 

Er leietaker btw og hadde lurt litt dersom leia ikke økte en gang i året. Skjønner at utleier på et visst tidspunkt kommer til å forstå at det ikke er riktig, med mindre jeg får en begrunning for å beholde samme leie. 

Bodd gjennom studentsamskipnad, og de var de som økte leia mest per år, da de forholdt seg til KPI uansett + vaktmestertjenester som de bare pøste på med nye kostander til. 

Anonymkode: ba7f5...49e

Skrevet
Snok1 skrev (7 timer siden):

Ja, du kan sette opp med inntil konsumprisindeks, men -såvidt jeg vet- du må ta det i årlige inkrementer. Jeg tror ikke du kan ta økning i konsumprisindeks over fire år i én husleieøkning. Sjekk på huseierne.no. De har mange gode verktøy og hjelpemidler for utleiere.

Jo, det kan tas i en økning.

Beløpet kan reguleres fra sist det ble fastsatt. Ts har ikke regulert leia siden kontraktssignering, og reguleringen kan da skje fra kontrakts dato til dagens dato.

Man kan dog ikke kreve etterbetalt for det som kunne vært regulert opp tidligere, men ikke ble regulert.

Anonymkode: 5885c...25b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 9.54):

Fra vi signerte leiekontrakt har vår kostnad med renter på huset og lån økt med 11000kr. Nå går det knapt rundt. 

ts

Anonymkode: bb5d1...ef3

Nå driver jeg med utleie selv av ganske mange enheter og liker ikke denne argumentasjonen. At kostnad har økt pga lån og renter. Det er ikke leietakers problem. Leietakere er ofte leietakere for de vil slippe å forholde seg til akkurat slike ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...