AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei. Har vært aktiv før, men ble slapp pg lat, og gikk opp i vekt de siste 10 årene. Jeg har nylig gått ned fra 82 kg til 63 kg. Uten trening. Har en aktiv hverdag, men ingenting som bygger direkte muskler. ---- I løpet av disse årene har jeg fått lavt stoffskifte, i tillegg til lavt blodtrykk. Idag da jeg "endelig" skulle begynne og trene igjen ble jeg både uvel og svimmel, og oppdaget at jeg absolutt ikke fungerer slik jeg engang gjorde.. Dette var trening for lår. Måtte rett og slett sette meg ned etter ca 3 min da jeg var redd jeg skulle besvime.. Var også veldig aktiv på spinningsykkel og tredemølle før, men kondisen min suger balle, og jeg vil helst strammes opp litt og bygge noen muskler. Spesielt bein. Men kroppen er som visnet bort.. Vurderer og bestille en PT-time? Jeg vet ikke hvor jeg kan begynne? Anonymkode: e5902...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Helt vanlig å bli svimmel når man går fra sofasliter til å trene, ta det rolig, ikke press deg gjennom svimmelhet, sett deg ned. Å bygge muskler og kardio er maraton ikke sprint. Anonymkode: 06c6e...905 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Du har brukt ti år på å forfalle. Ikke forvent at du er tilbake der du slapp i løpet av ti timer... Anonymkode: d2c93...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor er det så mange lignende spørsmål som dette her inne? Mennesker som har inaktive i lang tid og begynner å trene og lurer på hvorfor de føler seg dårlig etter første økt eller fremdeles etter 5.økt. Og da begynner de å skylde på blodtrykk eller noe annet medisinsk, når årsaken er klar: kroppen din har fått sjokk av at du endelig begynner å bruke den. Når du, TS, og andre i din situasjon, hører at trening gir overskudd, så er det hos folk som trener fast og har trent lenge. Din kropp er ikke vant med høypulsaktivitet. Sannsynligvis har musklene en del atrofi også. Det vil gå seg til! Ta det rolig, tren deg opp. Følg en plan. PT-time som du selv foreslår er en god start. Anonymkode: 1bb73...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå