AnonymBruker Skrevet 8. februar #21 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klager alltid direkte til produsent hvis det er noe. Hvorfor i alle dager skal jeg blande inn selger? Det er jo et helt unødvendig mellomledd. Anonymkode: add3a...aa8 Feks hvis man må reklamere og produsent er uenig i at det er en mangel. Det er selger man skal reklamere til, og så er det selger som skal ta «kampen» med produsent. Det er viktig at man kan forholde seg til det leddet som er ansvarlig for handelen, man har som forbruker ingen rettigheter ovenfor produsent, men massevis ovenfor selger. Anonymkode: f6f93...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #22 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feks hvis man må reklamere og produsent er uenig i at det er en mangel. Det er selger man skal reklamere til, og så er det selger som skal ta «kampen» med produsent. Det er viktig at man kan forholde seg til det leddet som er ansvarlig for handelen, man har som forbruker ingen rettigheter ovenfor produsent, men massevis ovenfor selger. Anonymkode: f6f93...643 Man må uansett ha en vurdering av produsent før man kan krangle med selger. Så da er det like greit å gå til produsent med en gang. Anonymkode: 9f27f...369 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 8. februar #23 Del Skrevet 8. februar Klager skal formelt rettes til selger/salgssted, jf Forbrukerrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #24 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det virker som dette er noe som er særegent for hvitevarebransjen. I mange andre bransjer følger man lovverket, og det er helt umulig å ta noe med leverandøren. Det MÅ gå via butikken. F.eks bil, møbler, vvs. Rart at hvitevarebransjen bare har bestemt seg for dette, men de er vel bare en gjeng selgere og skjønner ikke stort av hva de selger. Anonymkode: 85af5...7a3 Det er feil. Kan være det samme med møbler. Hvis noe skal repareres hjemme hos deg er det enklest og avtale med produsent. Anonymkode: bd9ad...0af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilar Skrevet 8. februar #25 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dekket de det da? På garantien og sånn? Anonymkode: e3f16...d4b Jada. Alt ble dekket av garantien. Tok først kontakt med selger som ba meg kontakte leverandør. Avtalte tid til reparasjon. De kom, reparerte og det var alt. Ingen utgifter fra min side😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #26 Del Skrevet 8. februar Jeg har opplevd det samme med Power før, men sa bare NEI! Det er deres ansvar! Da ga de seg fort og ordnet opp. Anonymkode: 4af77...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #27 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, noen som har vært borti dette, eller kjenner reglene/praksisen? Vi har kjøpt et kjøleskap hos Power for en tid tilbake, reklamasjon og garantitid er fortsatt innenfor. Har nå et problem med kjøleskapet, og i manualen står det (åpenbart) at man skal kontakte kompetent servicepersonell for å fikse dette. Vi kontakter Power på mail/chat/telefon og får beskjed om at dette må vi ta direkte med produsenten AEG. Syns dette er merkelig ansvarsfraskrivelse, og kan ikke skjønne at dette er riktig praksis. Vi går så til fysisk Power-butikk, kanskje vi får bedre hjelp der. Litt motvillig vil herren i service-skranken videresende en mail til AEG fra oss, med bilder og beskrivelse av problemet. Han hadde aldri hørt om denne feilen før, også på han virka det som om vi skulle kontakte AEG direkte. Lang avhandling her altså, men er det noen som vet om dette i hele tatt er lov? Vi har kjøpt en vare av Power, og forventer at de ordner opp og at vi ikke skal forholde oss til noen andre. Anonymkode: 1936e...988 Her fremstiller du ikke saken korrekt, sannsynligvis fordi tingene ikke er forklart eller oppfattet korrekt av deg. Ved feil eller service på hvitevarer så må du ha en servicemann hjem til deg for å se på problemet. Denne bestiller du fra det telefonnummeret Power skal ha gitt deg. Ingen hensikt å sende mail til disse service verkstedene, de blir ikke besvart. Hadde du kunnet ta med deg kjøleskapet under armen og levert det inn til Power, som en liten pc, så hadde saken vært en annen. Et stort hvitevareprodukt er fremgangsmåten over den man bruker og har brukt i flere tiår. Anonymkode: 4d6c5...7a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #28 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feks hvis man må reklamere og produsent er uenig i at det er en mangel. Det er selger man skal reklamere til, og så er det selger som skal ta «kampen» med produsent. Det er viktig at man kan forholde seg til det leddet som er ansvarlig for handelen, man har som forbruker ingen rettigheter ovenfor produsent, men massevis ovenfor selger. Anonymkode: f6f93...643 Når det kommer til hvitevarer fungerer ikke verden slik du skriver. Det er produsentens servicemann på det aktuelle bostedet/distriktet som avgjør om det er en reklamasjon eller en garantisak. Er det ingen av delene må du betale reparasjonen der og da, når servicemannen har sett på saken. Er du uenig så må du krangle med butikken og eller produsent etter at servicemannen har konkludert. Det er og slutt på at produkter blir byttet alt som kan repareres av hvitevarer blir reparert i dag, for å spare miljøet og fordi det fortsatt er mangel på ulike databrikker til ulike hvitevarer. Er ts fortsatt i tvil, så kan hun ring Forbrukerrådet og få deres vurdering. Anonymkode: 4d6c5...7a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #29 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, noen som har vært borti dette, eller kjenner reglene/praksisen? Vi har kjøpt et kjøleskap hos Power for en tid tilbake, reklamasjon og garantitid er fortsatt innenfor. Har nå et problem med kjøleskapet, og i manualen står det (åpenbart) at man skal kontakte kompetent servicepersonell for å fikse dette. Anonymkode: 1936e...988 Det er vanlig praksis i den bransjen! Anonymkode: 28ffe...bb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #30 Del Skrevet 8. februar Har akkurat vært borte i det samme, kjøpte fra Schausen (Schousen?). Så lenge det blir fikset gir jeg blaffen i hvem jeg må kontakte. Anonymkode: fb12c...f70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:23 #31 Del Skrevet lørdag kl 21:23 Det er helt vanlig at man kontakter produsenten for service på hvitevarer. Det er tross alt de som er eksperter på det produktet, og det står veldig tydelig på power sine sider også. Men er det slik at du helst ønsker at power skal videresende din henvendelse, så produsenten kan svare power med oppfølgingsspørsmål, som igjen videresender dette til deg, så du kan svare power, slik at de kan videresende til produsenten igjen? Hvor mye ekstra tid ønsker du bruke, for å slippe kontakte produsenten? Anonymkode: 63bd8...44e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:22 #32 Del Skrevet lørdag kl 22:22 Grunnen til at jeg ikke ønsker kontakt med produsent direkte er fordi jeg er redd vi kommer til å sitte med regninga selv. Hvem vet om dette er garanti eller reklamasjon. Vil jo selvfølgelig tro det er det, da dette er en defekt i produktet, og ikke brukerfeil. Da vil jeg heller krangle med Power, og la de ordne opp med sine underleverandører, enn å maile et hovedkontor for produsenten. Anonymkode: 1936e...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå