AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:27 #1 Del Skrevet fredag kl 23:27 Hei, noen som har vært borti dette, eller kjenner reglene/praksisen? Vi har kjøpt et kjøleskap hos Power for en tid tilbake, reklamasjon og garantitid er fortsatt innenfor. Har nå et problem med kjøleskapet, og i manualen står det (åpenbart) at man skal kontakte kompetent servicepersonell for å fikse dette. Vi kontakter Power på mail/chat/telefon og får beskjed om at dette må vi ta direkte med produsenten AEG. Syns dette er merkelig ansvarsfraskrivelse, og kan ikke skjønne at dette er riktig praksis. Vi går så til fysisk Power-butikk, kanskje vi får bedre hjelp der. Litt motvillig vil herren i service-skranken videresende en mail til AEG fra oss, med bilder og beskrivelse av problemet. Han hadde aldri hørt om denne feilen før, også på han virka det som om vi skulle kontakte AEG direkte. Lang avhandling her altså, men er det noen som vet om dette i hele tatt er lov? Vi har kjøpt en vare av Power, og forventer at de ordner opp og at vi ikke skal forholde oss til noen andre. Anonymkode: 1936e...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilar Skrevet fredag kl 23:38 #2 Del Skrevet fredag kl 23:38 Det er helt vanlig. Har gjort dette med både komfyr og oppvaskmaskin. Du får et nummer- ringer produsent. De kommer og reparerer. Saken ferdig. Enkelt og greit- null stress. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:38 #3 Del Skrevet fredag kl 23:38 Det er Power dere har kjøpt noe fra og de som må ordne opp. Anonymkode: af54f...2d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilar Skrevet fredag kl 23:49 #4 Del Skrevet fredag kl 23:49 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er Power dere har kjøpt noe fra og de som må ordne opp. Anonymkode: af54f...2d9 Power har ikke egne reparatører. Man kontakter leverandør. De kommer og reparerer. Du kan mene hva du vil, men det er slik det fungerer- og det fungerer veldig greit. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:56 #5 Del Skrevet fredag kl 23:56 Jeg jobber i en butikk som selger elektiske verktøy og det er mange produsenter som ikke tillater at vi tar oss av slikt. Anonymkode: 25478...757 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:58 #6 Del Skrevet fredag kl 23:58 Nilar skrev (7 minutter siden): Power har ikke egne reparatører. Man kontakter leverandør. De kommer og reparerer. Du kan mene hva du vil, men det er slik det fungerer- og det fungerer veldig greit. Lovverket sier at selger er ansvarlig, så det er helt uproblematisk som kunde å kreve at de ordner opp og håndterer kontakten med sine underleverandører. Samme hva du måtte mene, egentlig. Anonymkode: af54f...2d9 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilar Skrevet lørdag kl 00:06 #7 Del Skrevet lørdag kl 00:06 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lovverket sier at selger er ansvarlig, så det er helt uproblematisk som kunde å kreve at de ordner opp og håndterer kontakten med sine underleverandører. Samme hva du måtte mene, egentlig. Anonymkode: af54f...2d9 Det kan godt hende at lovverket sier det. Det vet jeg ikke noe om. Men det er leverandør som utfører reparasjoner.. At Power skal ringe leverandør og avtale tid for reparasjon som kanskje ikke passer deg, må da være tungvint? I stedet for at du avtaler tid med de som faktisk skal utføre jobben? Som sagt, jeg har gjort dette ved to anledninger- og det funket fint. En gang hadde jeg kjøpt varen på Elkjøp, den andre gangen på Power. Det er vanlig praksis. Fult mulig at lovverket sier noe annet. Endret lørdag kl 00:09 av Nilar 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:48 #8 Del Skrevet lørdag kl 04:48 Jeg klager alltid direkte til produsent hvis det er noe. Hvorfor i alle dager skal jeg blande inn selger? Det er jo et helt unødvendig mellomledd. Anonymkode: add3a...aa8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:58 #9 Del Skrevet lørdag kl 04:58 Det forenkler prosessen å kutte ut mellomleddet. Ring direkte til AEG så slipper dere miskommunikasjon, det er uansett de som kommer og ser på varen. Men om leverandøren gjør seg vanskelig må man huske at det tross alt er selger dere har en avtale med, og de må forholde seg til lovverket og avtalen dere har inngått. Alt for mange gjemmer seg bak leverandørens avvisning, men det trenger ikke å stemme at Power kan avvise dere bare fordi leverandøren gjør det. Skulle det skje kan dere blande inn Power igjen. Anonymkode: 01539...c32 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet lørdag kl 06:00 #10 Del Skrevet lørdag kl 06:00 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er Power dere har kjøpt noe fra og de som må ordne opp. Anonymkode: af54f...2d9 Sånn er det med hvitevarer fra Elkjøp også, helt vanlig i den bransjen, og ikke spesielt for Power. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet lørdag kl 06:01 #11 Del Skrevet lørdag kl 06:01 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lovverket sier at selger er ansvarlig, så det er helt uproblematisk som kunde å kreve at de ordner opp og håndterer kontakten med sine underleverandører. Samme hva du måtte mene, egentlig. Anonymkode: af54f...2d9 Det må man jo gjerne forlange, men det kan fort forlenge prosessen og gjøre den mer tungvint når butikken blir mellom-mann, det ønsker man som regel ikke heller. Endret lørdag kl 06:02 av Fjugur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:34 #12 Del Skrevet lørdag kl 06:34 Det virker som dette er noe som er særegent for hvitevarebransjen. I mange andre bransjer følger man lovverket, og det er helt umulig å ta noe med leverandøren. Det MÅ gå via butikken. F.eks bil, møbler, vvs. Rart at hvitevarebransjen bare har bestemt seg for dette, men de er vel bare en gjeng selgere og skjønner ikke stort av hva de selger. Anonymkode: 85af5...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet lørdag kl 06:35 #13 Del Skrevet lørdag kl 06:35 Sånn var det da mitt forrige kjøleskap begynte å bli litt vel varmt. Holdt 10-11 grader inni der. Måtte da kontakte produsenten, sa selger, og jeg kontaktet dem, avtalte tid for besøk av servicemann fra produsenten selv. Det er jo de som kan sine produkter, ikke butikken som selger alt mulig annet i tillegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:49 #14 Del Skrevet lørdag kl 06:49 Nilar skrev (7 timer siden): Det er helt vanlig. Har gjort dette med både komfyr og oppvaskmaskin. Du får et nummer- ringer produsent. De kommer og reparerer. Saken ferdig. Enkelt og greit- null stress. Dekket de det da? På garantien og sånn? Anonymkode: e3f16...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:56 #15 Del Skrevet lørdag kl 06:56 Helt normalt, vi hadde problemer med en relativt ny oppvaskmaskin, kontaktet Siemens som henviste oss til en reparatør i området de hadde avtale med. Han fikset maskinen og sendte regningen til Siemens. Anonymkode: 5ea6f...474 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet lørdag kl 06:58 #16 Del Skrevet lørdag kl 06:58 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, noen som har vært borti dette, eller kjenner reglene/praksisen? Vi har kjøpt et kjøleskap hos Power for en tid tilbake, reklamasjon og garantitid er fortsatt innenfor. Har nå et problem med kjøleskapet, og i manualen står det (åpenbart) at man skal kontakte kompetent servicepersonell for å fikse dette. Vi kontakter Power på mail/chat/telefon og får beskjed om at dette må vi ta direkte med produsenten AEG. Syns dette er merkelig ansvarsfraskrivelse, og kan ikke skjønne at dette er riktig praksis. Vi går så til fysisk Power-butikk, kanskje vi får bedre hjelp der. Litt motvillig vil herren i service-skranken videresende en mail til AEG fra oss, med bilder og beskrivelse av problemet. Han hadde aldri hørt om denne feilen før, også på han virka det som om vi skulle kontakte AEG direkte. Lang avhandling her altså, men er det noen som vet om dette i hele tatt er lov? Vi har kjøpt en vare av Power, og forventer at de ordner opp og at vi ikke skal forholde oss til noen andre. Anonymkode: 1936e...988 Skjedde det samme med Samsung tv vi kjøpte hos Power nå i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet lørdag kl 06:59 #17 Del Skrevet lørdag kl 06:59 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, noen som har vært borti dette, eller kjenner reglene/praksisen? Vi har kjøpt et kjøleskap hos Power for en tid tilbake, reklamasjon og garantitid er fortsatt innenfor. Har nå et problem med kjøleskapet, og i manualen står det (åpenbart) at man skal kontakte kompetent servicepersonell for å fikse dette. Vi kontakter Power på mail/chat/telefon og får beskjed om at dette må vi ta direkte med produsenten AEG. Syns dette er merkelig ansvarsfraskrivelse, og kan ikke skjønne at dette er riktig praksis. Vi går så til fysisk Power-butikk, kanskje vi får bedre hjelp der. Litt motvillig vil herren i service-skranken videresende en mail til AEG fra oss, med bilder og beskrivelse av problemet. Han hadde aldri hørt om denne feilen før, også på han virka det som om vi skulle kontakte AEG direkte. Lang avhandling her altså, men er det noen som vet om dette i hele tatt er lov? Vi har kjøpt en vare av Power, og forventer at de ordner opp og at vi ikke skal forholde oss til noen andre. Anonymkode: 1936e...988 Tipper at det bakerst i bruksanvisningen også står hvem dere skal kontakte ved behov for hjelp, i dette tilfelle AEG. Skal Power være mellomledd for alle som iløpet av de 5 første årene får problemer med hvitevarene sine? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:59 #18 Del Skrevet lørdag kl 06:59 Jeg syns det er veldig praktisk å forholde meg til produsent og avtale direkte med dem når det passer at det kommer servicemann på besøk. Jeg ser jo uansett ikke noe til regningen for jobben. Anonymkode: 9f27f...369 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet lørdag kl 07:00 #19 Del Skrevet lørdag kl 07:00 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dekket de det da? På garantien og sånn? Anonymkode: e3f16...d4b Er det en garantifeil, så dekker produsenten alt. Er det en brukerfeil, må du betale selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:25 #20 Del Skrevet lørdag kl 07:25 Slik har det da alltid vært? Da min første "nye" vaskemaskin (nye som i kjøpt i butikk, ikke brukt) begynte å lage rare lyder etter et par måneder, sto det tydelig i bruksanvisningen at jeg skulle kontakte AEG, ikke Elkjøp. Anonymkode: d73a7...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå