Gå til innhold

Barn med utfordring med magen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er noen som har et barn som har utfordring med magen, som ikke har cøliaki, melkeprotein allergi eller lignende? Venter på svar på blodprøve, og er nervøs for svaret. 

Anonymkode: ae122...d7b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er noen som har et barn som har utfordring med magen, som ikke har cøliaki, melkeprotein allergi eller lignende? Venter på svar på blodprøve, og er nervøs for svaret. 

Anonymkode: ae122...d7b

Alt av blodprøver og sånt fine. Dro til bup pga magesmerter, oppkast av og til, løs avføring av og til, kaldsvette i den forbindelse etc. Etter flere timer med prating hos bup og utredning for diverse, så endte barnet mitt med adhd diagnosen. Har ingen i familien med den diagnosen. Så det var jeg ikke forberedt på, men stemmer veldig når jeg har lest meg opp og tenkt over alt. Magesmertene kommer når barnet er nervøs for ting, gruer seg, lager seg selv magesmerter med overtenking. Oppkast kan komme etter en ferie, når hverdagen med skole skal starte igjen. For da er det plutselig andre rutiner. Eller ellers ved ting som endres. Dårlig mage ofte, fordi barnet gruer seg til det og det. Magesmertene ble litt bedre etter barnet fikk adhd diagnosen, men enda plaget ja. Det varierer, men er jo flere ganger i uken.

Så det må ikke være noe farlig med magevondt. Men veldig fint å få undersøkt det man kan undersøke. 

Anonymkode: 2dd69...050

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble henvist til sykehuset grunnet store mageproblemer. 

Viste seg at barnet er hypermobil (gummimenneske), og at dermed er alt av vev i kroppen, inkludert tarmvevet, litt for fleksibelt. Og dermed fungerer ikke tarmen helt optimalt. 

Absolutt ikke noe farlig. Og definitivt ikke det vi hadde tenkt på forhånd. 

Noen venner av oss har barn som hadde mye magesmerter og oppkast, det viste seg å være magemigrene. Heller ikke noe farlig. 😊

Anonymkode: caee7...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...