Gå til innhold

Naboer som trakasserer meg som ensom person

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei til dere alle. 
Jeg har gått gjennom 2 år med økende trakassering fra naboer over meg. 
Jeg har tatt dette opp med dem, før det ble så ekstremt. De sier til meg at jeg lyver. Jeg sier at jeg er sliten og må få lov å lage lyder uten at de nødvendigvis tror at jeg gjør det for å være stygg. 
I flere år har jeg hatt psykiske problemer, men som handler om fortiden min. Jeg har PTSD og angst. De har trampet ned til meg umiddelbart som en respons, av det jeg enn måtte gjøre. Blant annet å se på nyheter, le høyt fordi jeg spiller tv spill, og det er mange andre ting som jeg føler ikke er nødvendig å skrive om her. Men til det punktet at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har slitt enormt med isolasjon og har øvd meg i lang tid å komme meg ut blant andre menneske. Så har jeg måtte øve på å stå opp om morgenen. Og det har jeg endelig klart. Det som har skjedd er at når jeg har alarmklokken min på, så blir noen så sint over det, at de kaster noe i gulvet eller tramper hardt ned til meg. Som en umiddelbar respons på min alarm.
Nå har jeg klart å gå til legen min, for å dele dette med legen. Ellers har jeg klart å faktisk ta dette opp med de som følger meg opp i psykisk helse. Det var der jeg fikk anbefalt at jeg måtte gå denne veien.  Jeg sitter og ser på The Voice hver uke, og det gleder meg veldig. Jeg prøver å finne noe som faktisk kan glede meg, og jeg går nå hjemme på nåler. Jeg gjør ALT for å ikke lage noen lyder, i redsel for at de over meg skal holde et kjør uten like. 
Jeg ønsker så sterkt et liv uten dette. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: b0c51...75f

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flytte! 

Anonymkode: 44cb2...852

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres nesten ut som om du lider av vrangforestillinger/paranoia.

Anonymkode: 7ea76...a00

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du i kommunal bolig? 

Uansett har du all rett til å leve livet ditt, å de får bare ringe politiet om det er sannt at de blir sinnte. Ignorer den fullstendig. 

Man må være stille klokka 11 eller noe. Jeg tipper de, spesielt om de bor øverst lager mer lyd enn deg.

Anonymkode: 23e84...cb4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må finne deg et annet sted å bo. Dette høres veldig ekstremt ut, og vil ikke endre seg. 

Anonymkode: 4c818...e69

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lev livet ditt som normalt. Så lenge du er innenfor borettslagets reglement så har de ingenting de skulle ha sagt.

Det å banke er bare barnslig. Dersom du skulle støye usedvanlig mye så kunne de jo kommet ned og snakket med deg som normale folk. 

Og når du møter dem i oppgangen, smil og si hei, du har like mye rett til å bo der og de har selv valgt å bo i blokk.

Anonymkode: 21b42...e63

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg sier at jeg er sliten og må få lov å lage lyder uten at de nødvendigvis tror at jeg gjør det for å være stygg. 

Lager du lyder som er veldig uvanlig å lage?

Anonymkode: 73bcc...ba4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har naboene vært på døren din og klaget over støy fra deg, sånn egentlig? Kan du datere henvendelsen og ordlyden da de tok dette muntlig opp med deg?

Hvis du liker høyt volum når du f.eks ser the Voice, har du tenkt på at høretelefoner er smart?
Min mor fikk klage fra naboer og da hun koblet ut ekstern høyttaler til lydplanke, ble naboene fornøyde. 

Har du sjekket om du har nedsatt hørsel? Det hadde min mor og det ble en sjenanse for naboene før høyttaler ble utkoplet, 

Anonymkode: fdda5...761

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bor du i kommunal bolig? 

Uansett har du all rett til å leve livet ditt, å de får bare ringe politiet om det er sannt at de blir sinnte. Ignorer den fullstendig. 

Man må være stille klokka 11 eller noe. Jeg tipper de, spesielt om de bor øverst lager mer lyd enn deg.

Anonymkode: 23e84...cb4

Ja dette er kommunal bolig. Jeg gjør alt for å ignorere dem og ikke gi dem respons som kan mate dem med grunner til å fortsette. 
Ja disse lager mye mer lyder enn meg. For jeg er utrolig stille person. Jeg er jo bare en person. De er veldig mange. Jeg har ikke antall. Men høres ut som de er voldsomt mange i lange perioder. Det er så trist, for jeg har gått gjennom så mye, og ønsker bare fred og ro. 

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det å banke er bare barnslig

Nei, det er ikke barnslig, det er en måte å si fra om at nå er det nok støy uten å måtte gå på døra med verbal konfrontasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lager du lyder som er veldig uvanlig å lage?

Anonymkode: 73bcc...ba4

Nei. Overhode ikke. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har naboene vært på døren din og klaget over støy fra deg, sånn egentlig? Kan du datere henvendelsen og ordlyden da de tok dette muntlig opp med deg?

Hvis du liker høyt volum når du f.eks ser the Voice, har du tenkt på at høretelefoner er smart?
Min mor fikk klage fra naboer og da hun koblet ut ekstern høyttaler til lydplanke, ble naboene fornøyde. 

Har du sjekket om du har nedsatt hørsel? Det hadde min mor og det ble en sjenanse for naboene før høyttaler ble utkoplet, 

Aldri. Jeg spurte dem en gang om jeg laget noen lyder som de reagerte på. Men hun sa nei, de hører meg aldri. Jeg har aldri fått noen på døren min. Jeg er så sliten etter en del ting i fortiden, har aldri fest eller noe. Føler jeg går på nåler. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Overhode ikke. 

Aldri. Jeg spurte dem en gang om jeg laget noen lyder som de reagerte på. Men hun sa nei, de hører meg aldri. Jeg har aldri fått noen på døren min. Jeg er så sliten etter en del ting i fortiden, har aldri fest eller noe. Føler jeg går på nåler. 

Hvorfor går du på nåler hvis de sier de aldri hører deg?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har begynt å dokumentere alt. Når jeg ser på The voice så er det ikke mulig å bruke hodetelefoner. Jeg har vanlig lyd på tv. Ingen lydplanke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg får jo signaler at de hører meg når de tramper ned til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også begynt å forstå at dette er ikke bare en familie som bor oppe. Dette er ungdommer og andre i famlien  som bor der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg får jo signaler at de hører meg når de tramper ned til meg. 

Har du spurt dem om trampingen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du spurt dem om trampingen?

Ja. Jeg er utslitt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Overhode ikke. 

Kan et være tilfeldigheter? Hvordan VET du at lydene de lager er som repons til deg? 

Anonymkode: 26dd8...9df

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg er utslitt. 

Hva svarer de da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Overhode ikke. 

Kan det være at du feiltolker lyder her? Hvis de er mange så er det vel endel dunking fra deres leilighet  på generelt grunnlag, om det ikke nødvendigvis er rettet mot deg.

Med pstd, så kan du være svært følsom og overtenke mye.  

Så at du gjør ting du liker, som feks å se the voice høres veldig  lurt ut. Og klare å slappe  av i det.  Antar du har fått mye kritikk tidligere, siden du reagerer så mye, og føler på så mye frykt for å gjøre noe galt.  Og da kan det være vanskelig sikkert å gjøre normale ting uten å føle på dette.  Men fint du har noen som kan hjelpe deg med dette.  Klem

Anonymkode: 57290...d30

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...