Gå til innhold

Spm ang barnevern

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som er blitt meldt til barnevernet av flere instanser, det er nå snakk om at barnet vil bli fjernet fra hjemmet. Vedkommende har flere barn og jeg lurer på hva som evt kan skje med de resterende barna, vil barnevernet automatisk involvere seg i disse også, evt fjerne de også fra hjemmet? Jeg håper jo det, da det er tydelig behov for hjelp der før resterende barn også tar skade av omsorgen, evt mangelen på omsorg 🤔

Anonymkode: fe176...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en venn som er blitt meldt til barnevernet av flere instanser, det er nå snakk om at barnet vil bli fjernet fra hjemmet. Vedkommende har flere barn og jeg lurer på hva som evt kan skje med de resterende barna, vil barnevernet automatisk involvere seg i disse også, evt fjerne de også fra hjemmet? Jeg håper jo det, da det er tydelig behov for hjelp der før resterende barn også tar skade av omsorgen, evt mangelen på omsorg 🤔

Anonymkode: fe176...73d

Regner med de tar alle barna om de først skal ta ett barn?

Hva er grunnen til at de tar barna? Hvor gamle er barna?

Anonymkode: d5d3a...e26

Skrevet

det kommer jo ann på grunnen til bekymring. Er det knyttet til et spesifikt barn eller omsorgssituasjonen til alle? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer an på hva som er bekymringen for det ene barnet. Det er ikke gitt at alle i en søskenflokk verken mottar lik omsorg eller reagerer likt på omsorgen de får.

Det er sannsynlig at barneverntjenesten vil undersøke situasjonen også til søsknene dersom det er så alvorlig stilt for det ene barnet at omsorgsovertakelse vurderes. 

Anonymkode: 1765b...86e

AnonymBruker
Skrevet

De tar ikke alle barna automatisk. 

Anonymkode: c4b23...980

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...