AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Noen som vil dele sine erfaringer?? Når snudde baby din seg til hodeleie, eller ble de liggende i seteleie til termin, og viss sistnevnte- fødte du vaginal setefødsel eller hadde du planlagt keisersnitt? ☺️ Anonymkode: 81b1a...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Mitt var uoppdaget, så det fant jeg ut da jeg kom på føden! Fødte vaginalt. For min egen del var det like greit at jeg ikke visste det. Alt gikk veldig raskt og jeg rakk ikke bli noe stressa. Men det er jo ting ved en setefødsel som gjør at det er mer risiko. I mitt tilfelle satt babyen litt fast på slutten, og da er navlesnoren i klem, så da er det viktig å få ut babyen raskt. Jeg fikk heldigvis en rie og babyen kom ut, men skrek ikke med en gang. Er også standard at barnelege skal sjekke med en gang, så mannen fikk ikke klippet navlesnoren. Selve pressingen syns jeg også var hardt arbeid, det tok en time (som er maks?) og du får jo ikke så mye hjelp av tyngdekraften. Men alt i alt var jeg fornøyd med fødsel og var i god form etterpå. Hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg nok bedt om keisersnitt, så er som sagt glad jeg ikke visste det. Anonymkode: d843b...095 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Snudde seg ikke, så det ble planlagt vaginal fødsel i seteleie. Endte med hastesnitt pga risiko for navlestreng i klem. Gikk fint det også, men ble selvsagt litt "ekstra" med tanke på keisersnittet og min fysiske form de påfølgende ukene. Var glad for at jeg ba om epidural forholdsvis tidlig i forløpet, for da det ble bestemt hastesnitt gikk det fort. Anonymkode: feae5...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Kjenner bare til et tilfelle. En venninne der det ble planlagt keisersnitt. Legen anbefalte det. Det gikk bra med mor og barn, og hun var veldig fornøyd med planlagt keisersnitt. Anonymkode: 28ec2...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde en helt ukomplisert setefødsel. Største forskjellen var at det var en lege og ikke jordmor som tok imot.. Anonymkode: a3eeb...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde en helt normal vaginal fødsel. Visste på forhånd at barnet lå i seteleie. Ingen komplikasjoner, verken for meg eller barnet, og jeg var fort tilbake i fin form. Fødte en gang senere hvor barnet lå normalt i hodeleie og det var like problemfritt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snudde seg ikke, så det ble planlagt vaginal fødsel i seteleie. Endte med hastesnitt pga risiko for navlestreng i klem. Gikk fint det også, men ble selvsagt litt "ekstra" med tanke på keisersnittet og min fysiske form de påfølgende ukene. Var glad for at jeg ba om epidural forholdsvis tidlig i forløpet, for da det ble bestemt hastesnitt gikk det fort. Anonymkode: feae5...fa6 takk for svar! Kan du utdype litt mer om dette? 😘 Anonymkode: 81b1a...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Ja, det er jo en stor operasjon som jeg kjente nesten uansett hva jeg gjorde. Så det kom i tillegg til renselsen (slapp unna sårhet i underlivet da). Det å komme opp i og ut av senga, snu seg i løpet av natta, komme seg opp fra sofaen, løfte baby, bøye seg fram etter vannglasset mens jeg satt og ammet, henge opp klær til tørk, stå og lage mat, stå ved stellerommet og skifte bleie på baby. Det gjorde fort vondt i operasjonssåret. Truse- og bukselinningen gnissa mot såret hvis jeg ikke passet på. Og hvis jeg sto lenge fikk jeg også vondt i ryggen, sikkert pga. overbelastning eller kompensering. Måtte også være bevisst på å ikke stå krokbøyd for å beskytte såret, men rette meg opp for å strekke på fibrene. Brukte smertestillende i ca. 2 uker. Kroppen har brukt litt tid på å komme seg også, men jeg hadde jeg trent mer/mer målrettet så hadde det sikkert gått fortere. Jeg kommer ikke til å velge keisersnitt en neste gang, med min erfaring, hvis det ikke er anbefalt fra legene. Anonymkode: feae5...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #9 Del Skrevet 44 minutter siden Planlagt vaginal setefødsel med førstemann. Det gikk fint, men var hardt arbeid. Ble klippet og revnet, men slapp tangforløsning. Min mann fikk klippe navlesnoren, ser noen her skriver at det er standard at de ikke får det. Andremann lå i seteleie fram til uke 36, da snudde hun seg selv og ble liggende i hodeleie til fødsel 38+3. Anonymkode: 4f2cb...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #10 Del Skrevet 33 minutter siden Hadde en fin, men slitsom, setefødsel med mitt første barn. Ville valgt vaginal seteforløsning over keisersnitt igjen. Anonymkode: b4bb4...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #11 Del Skrevet 7 minutter siden Hadde en uproblematisk uoppdaget styrtfødel med med barn i seteleie. Ble først oppdaget ved full åpning selve fødselen gikk helt topp, og barnet hadde 9/10 på APGAR. Jeg rakk ikke særlig smertelindring, så for min (psykiske) del ble det litt traumatisk, men det hadde det blitt uavhengig av setefødsel eller ei. Ingen problemer i etterkant, ble klippet og revnet noe. Alt grodde fort og fint. Anonymkode: 8e596...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #12 Del Skrevet 1 minutt siden Vår første sønn ble født i seteleie (med rompa først) dette ble oppdaget da vi fødselen begynte han var heldigvis liten 2500g ish og 47 cm og ble født vaginalt, fødsel varte ca 9-10 timer Anonymkode: 10178...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå