AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Har de siste ukene følt at jeg har klump i halsen og at det klør. Ser ikke på halsen at det er hovent eller at det er noe klump der, bare føler det. Noen som opplevd noe liknende ? Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden For ganske nøyaktig 2 år siden kjente jeg samme klumplignende følelse i halsen. Den var der konstant i flere uker og jeg ble ganske redd for at det var noe alvorlig. Jeg har litt legeskrekk, så jeg utsatte legebesøket i det lengste (ikke lurt, men…) Til slutt reiste jeg til lege og undersøkte meg. Var ingenting galt med meg fysisk i det hele tatt. MEN!! Jeg har levd under et veldig hardt stress og press i lengre tid. Mye sykdom i nær familie etc. Jeg var rett og slett utbrent og hadde utviklet angst og depresjoner. Etter jeg fikk svar på at det ikke var noe alvorlig, forsvant klumpen. Det hadde jeg aldri trodd, fordi den var så FYSISK tilstede. Håper du drar til lege og får sjekket det ut. Anonymkode: e4982...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har de siste ukene følt at jeg har klump i halsen og at det klør. Ser ikke på halsen at det er hovent eller at det er noe klump der, bare føler det. Noen som opplevd noe liknende ? Anonymkode: 72618...261 Har du stryka, så får du langt andre problemer lenge før du ser eller kjenner noe i halsen. Så finn noe annet å bekymre deg for. Anonymkode: ec358...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du stryka, så får du langt andre problemer lenge før du ser eller kjenner noe i halsen. Så finn noe annet å bekymre deg for. Anonymkode: ec358...617 Som hva? Har jo ikke skrevet om evt andre plager ts Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For ganske nøyaktig 2 år siden kjente jeg samme klumplignende følelse i halsen. Den var der konstant i flere uker og jeg ble ganske redd for at det var noe alvorlig. Jeg har litt legeskrekk, så jeg utsatte legebesøket i det lengste (ikke lurt, men…) Til slutt reiste jeg til lege og undersøkte meg. Var ingenting galt med meg fysisk i det hele tatt. MEN!! Jeg har levd under et veldig hardt stress og press i lengre tid. Mye sykdom i nær familie etc. Jeg var rett og slett utbrent og hadde utviklet angst og depresjoner. Etter jeg fikk svar på at det ikke var noe alvorlig, forsvant klumpen. Det hadde jeg aldri trodd, fordi den var så FYSISK tilstede. Håper du drar til lege og får sjekket det ut. Anonymkode: e4982...5c1 Ja, tenkt tanken, men usikker..🤔 ts Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Nå er det sikkert forskjell fra person til person, men jeg har hatt struma. Og den påvirket ikke pusten før den var så stor at den også var godt synlig (ekstremt godt synlig) på utsiden av halsen. Hvis det er struma så ser de det lett på røntgen thorax eller med ultralyd 🙂 Anonymkode: 56376...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Angst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det sikkert forskjell fra person til person, men jeg har hatt struma. Og den påvirket ikke pusten før den var så stor at den også var godt synlig (ekstremt godt synlig) på utsiden av halsen. Hvis det er struma så ser de det lett på røntgen thorax eller med ultralyd 🙂 Anonymkode: 56376...705 Jeg har lett struma fra før, synes på halsen, men ser ikke noe endring utenpå enn slik det har vært i alle år. ts Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Grüner skrev (Akkurat nå): Angst? Men kjenner det konstant, ikke bare innimellom 🤔 ts Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Globus pharyngis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som hva? Har jo ikke skrevet om evt andre plager ts Anonymkode: 72618...261 Bestill deg en time hos fastlegen fremfor å sitte og be om råd på nettet, når du er bestemt på at du har struma. Struma er visst vanskelig for autokorrekt å akseptere å skrive. Anonymkode: ec358...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men kjenner det konstant, ikke bare innimellom 🤔 ts Anonymkode: 72618...261 Mest trolig en såkalt "globus", og derfor ufarlig, men ofte langvarig. Er du engstelig oppsøker du legehjelp 🙂 Ps: underliggende årsaker til globus kan være alt fra angst til refluksproblemer. Endret 2 timer siden av HalldirV2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Har legetime neste uke, men interessant å høre erfaringer herfra i mens. ts Anonymkode: 72618...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Jeg hadde et konstant press på halsen, og liksom en "skraping" i skjoldkjertelen når jeg rullet hodet bakover og helt rundt, hadde det i et par år. Men så begynte jeg å spise dulse/søl, som er en type tang, og følelsen forsvant helt, og "skrapingen" også. Tipper det var en inflammasjon og en forkalkning i skjoldkjertelen. Merker også at presset kommer tilbake om jeg slutter å spise søl en stund. Anonymkode: 306de...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå