Gå til innhold

Unnskyld meg, men hva feiler det folk som må snappe hverdag og flere ganger daglig? 🫣

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La meg spørre dere som snapper mye helt konkret;

Hvorfor sender du det samme om igjen og om igjen? Kan være bilde av lunsjen din, hunden din, utsikten til tv'n, babyen din, selfie, eksakt det samme du har sendt mange ganger før. Hvorfor gjør du det? Hvorfor tror du dette er interessant for mottaker? Hvorfor legger du det ikke på story istedet? Og hvorfor i all verden sender du det i tillegg til å legge det på story??

Anonymkode: 69b3e...3ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor sender du det samme om igjen og om igjen? Kan være bilde av lunsjen din, hunden din, utsikten til tv'n, babyen din, selfie, eksakt det samme du har sendt mange ganger før. Hvorfor gjør du det? Hvorfor tror du dette er interessant for mottaker? Hvorfor legger du det ikke på story istedet? Og hvorfor i all verden sender du det i tillegg til å legge det på story??

Jeg kan ikke svare, for jeg gjør det ikke. Men jeg har noen i nær krets som gjør dette delvis eller periodevis. 1 av dem er ufør, to av dem har barn og lever ganske avsondret fra resten av oss dessverre. De har ikke så mye fysisk kontakt med folk. 1 av dem er mye yngre og er en av dem som har fått snap inn med morsmelka, så hun bruker det som de unge bruker det, og noen bare deler det de gjør uten at jeg ser eller vet om noen grunn.

Kan du virkelig ikke tenke deg til noe som helst annet enn at mennesker som gjør dette er selvsentrerte, oppmerksomhetssyke, stusselige og ellers alle negative adjektiver du kan komme på? Mangler du empati?

Anonymkode: 23bbe...a32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk å være så selvsentrert at man kommuniserer med andre hver dag. Sykt!

:ironi:

Anonymkode: 16163...4cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan ikke svare, for jeg gjør det ikke. Men jeg har noen i nær krets som gjør dette delvis eller periodevis. 1 av dem er ufør, to av dem har barn og lever ganske avsondret fra resten av oss dessverre. De har ikke så mye fysisk kontakt med folk. 1 av dem er mye yngre og er en av dem som har fått snap inn med morsmelka, så hun bruker det som de unge bruker det, og noen bare deler det de gjør uten at jeg ser eller vet om noen grunn.

Kan du virkelig ikke tenke deg til noe som helst annet enn at mennesker som gjør dette er selvsentrerte, oppmerksomhetssyke, stusselige og ellers alle negative adjektiver du kan komme på? Mangler du empati?

Hvordan klarer du å vri så mye på det jeg skriver? Hva med å ikke tolke i verste mening og heller oppfatte det slik jeg har ment det; nysgjerrighet på hvordan andre faktisk tenker og handler som de gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg snapper videoer av hunden min fordi jeg vet folk liker det. De svarer både på storyen min og på snappene jeg legger ut (legger ikke ut det samme på begge). Det er sikkert et par venner av meg som syns det er kjedelig, men da håper jeg de er tøffe nok til å si det til meg, fremfor å henge meg ut på nett slik som trådstarter gjør. Eventuelt klikker de seg bare videre, det er det jeg gjør med snapper som ikke fenger meg, jeg sitter ikke hjemme og blir grinete.

Jeg vil heller ha venner som snapper meg bilde av lunsjen sin enn venner som dere surpomper i denne tråden. Helt ærlig. 

Anonymkode: 0fd66...89c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pålandjorda

Snap er lavterskel her. Har sagt det til mine at jeg ikke åpner snap hver dag, og de trenger heller ikke åpne mine eller svare.

for beskjeder, send sms eller Messenger. Eller ring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forventer da ikke at alle snapper jeg skal få er personlige. De er hverdagsglilmt i livet til vennene mine og det synes jeg er kjekt å se. 

Anonymkode: fb6d1...842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva annet er grunnen da? De gjør det ikke for å glede mottaker? 

Mangler absolutt ikke empati.  

Anonymkode: 6f2f1...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Svar på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pålandjorda skrev (23 timer siden):

Snap er lavterskel her. Har sagt det til mine at jeg ikke åpner snap hver dag, og de trenger heller ikke åpne mine eller svare.

for beskjeder, send sms eller Messenger. Eller ring. 

Dette👌

Takk for et flott svar. Jeg er helt enig. Send sms eller ring for beskjeder som "haster". 

Jeg har lyst å sette snap på "dvale". Unnskyld uttrykket, jeg er fettelei av at de samme folkene sender samme på innboks som på story. Tro meg, jeg har flere og flere på snap'vennelista som har startet å gjøre det. Bare 《why》?????? 

Problemet er jo mitt, og siden jeg ikke ønsker eller gidder å konfrontere voksne folk vedr deres (mis-) bruk av snap, så må jeg ta et valg om å sette snap på pause. 

Anonymkode: 7f184...949

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 16.23):

Hvorfor er det så utenkelig for deg at noen setter pris på å se glimt fra andres hverdag?
Jeg elsker få slike glimt fra vennene mine.

Anonymkode: f4114...190

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er akkurat kommet hjem fra en lengre ferie (hele januar) hvor jeg ikke åpnet en eneste snap, ei heller sendte. Det endte med at flere venner begynte å ringe og sende mld underveis. Jeg sa bare at snap var sperret. Denne ferien fikk meg til å reflektere hvor ufattelig mye tid jeg bruker på den meningsløse appen og hvor til tider stresset jeg kan bli (ubevisst) at jeg alltid må åpne ved ledig tid. Er nå tilbake i Norge, men har ett mye mer avslappet forhold til Snap nå!! Er med i noen grupper, de har jeg ikke giddet å åpne siden før jeg reiste. Åpner gjerne ikke snapper nå før 3-4 dager og jeg føler meg friere enn noengang🌞🤷 Meget mulig at det er meg som er litt OCD her, men de 4 ukene uten gjorde underverker for meg ivertfall. Anbefaler alle å ta en periode detox fra Snap å se hvordan de reagerer....

Anonymkode: c7234...930

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender sjelden noe på snap, men noen venner sender i rykk og napp. Jeg har sagt de bare må sende, men ikke forvent ett svar hver gang. At hunden er på tur, eller andre hverdagslige ting svarer jeg ikke på.

Har hatt snap i flere år, men det er vel bare ett par mnd siden jeg fikk forklart hva streak er. Hørte kolleger snakke om dette på jobben og jeg fikk spørsmål om min streak som var lik 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gleder meg over å få snap fra hverdagen til venner og familie, jeg. Når vi ikke kan være sammen så er det veldig hyggelig å se små glimt av livene deres 🙂

Anonymkode: 2dfb3...a4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg gleder meg over å få snap fra hverdagen til venner og familie, jeg. Når vi ikke kan være sammen så er det veldig hyggelig å se små glimt av livene deres 🙂

Anonymkode: 2dfb3...a4f

Enig 

Anonymkode: 57766...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...