Gå til innhold

Mistanke om spontanabort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er så forvirret og usikker, og håper noen kan dele sine erfaringer eller innsikt her:

Sist jeg hadde menstruasjon, var 16. januar, og jeg tok en graviditetstest 15. januar som var negativ.

Eggløsning hadde jeg 29. januar, og deretter tok jeg en graviditetstest 1. februar, som viste positivt. Jeg tok tre tester for å være sikker.

Den 3. februar tok jeg en HCG-test som viste 920. Den 5. februar tok jeg en ny HCG-test, og resultatet var 1100.

Jeg har vært hos Dr. Dropin og fått ultralyd, men det ble ikke funnet noen tegn på graviditet eller abort.

Min jordmor kontaktet meg og sa at HCG-nivåene mine virker unormalt høye for å være i så tidlig fase av graviditeten, og at de har steget veldig lite. Jeg har tatt en ny prøve og venter på svar. Jordmoren min mener det er mulig jeg har hatt en spontanabort forrige måned uten å merke det, mens gynekologen hos Dr. Dropin mener dette ikke nødvendigvis stemmer.

Det som er sikkert er at HCG-nivået mitt virker unormalt høyt for å være så tidlig i graviditeten, og at det har steget veldig lite.

Har noen av dere hatt lignende erfaringer eller kan bidra med noe innsikt?

Anonymkode: db9c9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... Du kan ikke ha blitt gravid på eggløsning 29. januar og positiv test 3 dager etter. Hva baserer du eggløsningen på? Tester?

Hvor regelmessige har syklusene før dette vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, håper dette går bra og neste hcg viser bra stigning, men sånn det er nå hadde jeg nok vært avventende pga det høres ikke helt riktig ut ❤️ Vær obs på tegn på graviditet utenfor livmoren (i egglederen), da kan hcg være lavt og dårlig stigning har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med sniff. En graviditetstest blir tidligst positiv rundt 9 dager etter eggløsning, så du har hatt eggløsning før 29. Januar. Men det høres ikke så positivt ut at stigningen er så lav. 

Anonymkode: c0084...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker appen P.C. og registrerer alltid når jeg får mensen og når mensen tar slutt. Jeg har regelmessig menstruasjon. Ifølge appen hadde jeg eggløsning den 29. januar, og graviditetstesten fra Clearblue kan vise resultat tre dager etter eggløsning. Jeg testet tre ganger 1. februar, og alle testene var positive. Bekymringen min er hvorfor HCG-nivået var så høyt, og hvorfor det steg så lite etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSA skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker appen P.C. og registrerer alltid når jeg får mensen og når mensen tar slutt. Jeg har regelmessig menstruasjon. Ifølge appen hadde jeg eggløsning den 29. januar, og graviditetstesten fra Clearblue kan vise resultat tre dager etter eggløsning. Jeg testet tre ganger 1. februar, og alle testene var positive. Bekymringen min er hvorfor HCG-nivået var så høyt, og hvorfor det steg så lite etterpå.

Nei..en gravid test kan ikke vise at du er gravid 3 dager etter eggløsning. 

Da hadde du eggløsning tidligere 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
DSA skrev (21 minutter siden):

Tror du blander 3 dager etter eggløsning med 3 dager før forventet menstruasjon. Kan love deg at ingen graviditetstest viser det. Du får google hvis du ikke tror oss.

Anonymkode: c0084...726

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på tredje test nå og denne var på 900. Da går det nedover ser det ut som

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSA skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk svar på tredje test nå og denne var på 900. Da går det nedover ser det ut som

Hva var forrige tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en app regner ut ca dato for eggløsning kun ut fra datoer for mens, er veldig usikkert. Du kan ikke hatt eggløsning 29. januar og positive tester 3 dager etter, det er ikke fysisk mulig.

Leit at hcg synker 😥

Endret av Sniff76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...