AnonymBruker Skrevet 9. februar #21 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke mamma, og jeg har ingen mamma. Ikke en god dag når du helst ville vært/hatt begge deler, og påminnelsene er overalt. Anonymkode: 384e7...5c9 Jeg har en mor som aldri har fungert i rollen som mor. Det er en stor påkjenning å stadig bli påminnet kravet om å skulle lovprise en dysfunksjonell mor. Jeg hater morsdagen like mye som jeg hater julen. Heldige er de som har en velfungerende mor og gode relasjoner i familien! Anonymkode: c54e7...92d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #22 Del Skrevet 9. februar Vi feirer min mor som regel, da kommer vi på besøk med gave og kake. Spiser som regel middag sammen også. Sender blomster og/eller melding til besteforeldre og min manns mor/stemor. Anonymkode: 687a9...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #23 Del Skrevet 9. februar Vi ungene spleiser somregel på blomster, kort og gave, gave varierer fra bobler til gavekort til noe hun ønsker seg. Alt etter hvordan økonomien hos oss er. Så inviterer hun som regel på middag eller boller. Ikke alltid alle kan være samlet, men passer alltid på at hvertfall en av oss er innom på morsdagen. Anonymkode: 7eb74...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. februar #24 Del Skrevet 9. februar Jeg er vant med å markere morsdag fra jeg var lita. Ikke noe storveies opplegg, men frem til vi barna ble gamle nok til å bake selv så bakte mamma ei kake, og vi tegnet et kort til henne. Da vi ble enda større og fikk lommepenger så kjøpte vi gjerne en liten oppmerksomhet til henne. I tillegg på morsdagen så var det tradisjon at da skulle mamma gjøre minst mulig og bare slappe av (mtp å lage middag, husarbeid osv…..så det var vel den ene dagen i året pappa lagde middag + tok oppvasken de årene de var gift…) Dette har jeg ført videre til mine døtre (minus at jeg bare skal slappe av hele dagen😄) Begge jentene har nå flyttet ut og studerer, men tilfeldigvis kom begge hjem i helga (ikke pga morsdag, men pga begge skulle i hver sin sammenkomst med venner i går) Så de bakte ei kake i går, og jeg bakte kanelsnurrer i morges (jeg bruker uansett alltid å bake noe hvetebakst den dagen de skal dra, sånn at de kan ta med seg tilbake til hybelen) Yngste er veldig kunstnerisk og har malt et nydelig bilde, og eldste har kjøpt en mummikopp (jeg samler på mummikopper), også fikk jeg roser av mannen. Fine gjengen min❤️ Moren min bor et godt stykke unna, så jeg bestilte blomster som ble levert i går, ringte henne tidligere i dag, og skrev en koselig hilsen på Facebook. Så kan vi heller bake kake neste gang hun kommer på besøk ❤️ Synes det er koselig å markere morsdag og farsdag; da mormor døde så fant mamma og tante alle morsdagskortene de hadde laget til henne fra de var små. Det er så mange som hyler opp om at morsdag og farsdag bare er atter flere dager for handelsstanden å dra inn penger på, men det var det opprinnelig ikke. Begge dagene er en gammel tradisjon for å markere, uten at man brukte masse penger på gaver. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #25 Del Skrevet 9. februar Jeg lager middag, og så spiser vi 4 generasjoner sammen. Mamma får også blomster, samt at jeg får noe fra barna mine. Anonymkode: 0ce0a...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmajunga Skrevet 9. februar #26 Del Skrevet 9. februar Mamma døde i høst, så i år er morsdagen litt tung. Men 8åringen min dro meg med ut på skitur for å muntre meg opp, og 7åringen har store planer om å bake Toro-brownies til meg etterpå. Også går jeg nok en lang tur med hunden når det har blitt mørkt, og lar tårene få komme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 9. februar #27 Del Skrevet 9. februar Som oftest blir det bare en tekstmelding til mine foreldre. Skulle det passe sånn stikker jeg gjerne innom med en kake og blomst, men bor et stykke unna så reiser ikke dit bare for mors/farsdagsfeiring. Da må det være fordi vi likevel har ærend i nærheten. Selv ble jeg feiret med diverse kake, blomst, gave kort osv hvert år når jeg bodde med barnefar. Etter vi flyttet fra hverandre er det stort sett bare en klem fra barn, men det er godt nok det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #28 Del Skrevet 9. februar Vi har aldri feira dagen. Fikk en hyggelig telefon fra dattera. Anonymkode: 9663e...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #29 Del Skrevet 9. februar Bryr meg ikke om morsdag. Eller farsdag... Anonymkode: e481e...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #30 Del Skrevet 9. februar Sendte en gratulasjon, fikk en gratulasjon. Tror ikke jeg har fått morsdagsgave/oppmerksomhet siden de gikk i barnehagen. Anonymkode: 3a4a7...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #31 Del Skrevet 9. februar Feirer den ikke på noen som helst måte! Hater både mors- og farsdag fordi handelsstanden bare skal pumpe mest mulig penger ut av folk! Hun som oppfant dagen prøvde å få den avsluttet noen år senere da hub så at handelsstanden utnyttet det! Gidder ikke engang å sende melding til mamma i år! Anonymkode: bb1d8...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #32 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Feirer den ikke på noen som helst måte! Hater både mors- og farsdag fordi handelsstanden bare skal pumpe mest mulig penger ut av folk! Hun som oppfant dagen prøvde å få den avsluttet noen år senere da hub så at handelsstanden utnyttet det! Gidder ikke engang å sende melding til mamma i år! Anonymkode: bb1d8...af6 Det handler vel om å vise at man setter pris på noen. At handelsstanden har utnyttet det for å tjene penger (noe business folk gjør) burde da ikke gå utover din mor. ♥️ Anonymkode: fca89...d14 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #33 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feirer den ikke på noen som helst måte! Hater både mors- og farsdag fordi handelsstanden bare skal pumpe mest mulig penger ut av folk! Hun som oppfant dagen prøvde å få den avsluttet noen år senere da hub så at handelsstanden utnyttet det! Gidder ikke engang å sende melding til mamma i år! Anonymkode: bb1d8...af6 Det sier mer om deg, enn om handelsstanden, dagen, og hun som oppfant den. Anonymkode: e277b...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #34 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det handler vel om å vise at man setter pris på noen. At handelsstanden har utnyttet det for å tjene penger (noe business folk gjør) burde da ikke gå utover din mor. ♥️ Anonymkode: fca89...d14 Det går ikke utover mamma, for mamma settes pris på på bursdagen hennes, som jo er hennes dag. Anonymkode: bb1d8...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #35 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det sier mer om deg, enn om handelsstanden, dagen, og hun som oppfant den. Anonymkode: e277b...cf6 Man har alle sin egen dag i året, nemlig bursdagen sin, mødre og fedre trenger ikke flere dager som er deres. Da må det isåfall innføres tante- og onkeldager, og besteforeldredager. Anonymkode: bb1d8...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 9. februar #36 Del Skrevet 9. februar Hos oss feires verken mors- eller farsdag. Det er jeg som foreslo det for mannen min da vi fikk barn. Jeg har alltid syntes det var mer enn nok med dager å feire med alles bursdager som skulle huskes. Ser at begge barna våre følger det samme i sine familier. Min manns mor var veldig opptatt av morsdagen, og nåde den som ikke husket henne. Men hun er død nå, men vi husket alltid dagen så lenge hun levde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå