AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Ser ut som de er de nye mote-diagnosene her inne. Anonymkode: 091f5...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det har vært en økning i diagnostikk av disse og i kunnskap om og kjennskap til diagnosene. Naturlig nok kommer de da også oftere opp i samtaler. Anonymkode: 41933...b1e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jepp. Alle barn man skriver om på KG som foreldrene synes kan være vanskelige å oppdra har ADHD/autisme - i følge KG. I dag er alle utfordringer en diagnose. Et barn som er litt mye har ADHD. Er man sosial usikker er man autist. Har man en eks som oppførte seg som en drittsekk, så var han narssisist. Diagnose har blitt en ny trend. Anonymkode: 02ef8...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Hva vil du med innlegget ditt, TS? Et barn som er "litt mye" får ikke ADHD diagnose pga dèt. Forstår du i det hele tatt hvordan diagnosering foregår? Anonymkode: 4cfed...b28 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva vil du med innlegget ditt, TS? Et barn som er "litt mye" får ikke ADHD diagnose pga dèt. Forstår du i det hele tatt hvordan diagnosering foregår? Anonymkode: 4cfed...b28 Du misforsto innlegget. Hun skrev "her inne", altså på KG. Det er ikke snakk om diagnostisering av fagfolk, men mote-diagnostisering av folk på KG for alt som er utenfor en bitteliten normal. Anonymkode: 02ef8...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Ja, føler meg skikkelig ‘in’ , og ‘hipp’ som autist😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Kan vel og si at fibromyalgi er i vinden om dagen. Er mye av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er autist. Det er ikke fordi det er "mote"; jeg har blitt grundig utredet av psykiater. Jeg blir drittprovosert når folk her inne hyler opp om "Autisme!!" hver gang noen viser det minste tegn til å være bittelit sær eller sosialt keitet eller liker rutine. Det er så ødeleggende for oss som faktisk har diagnosen. Denne opphylingen om diagnoser i hytt og gevær er med på å spre feil inntrykk av hva diagnosen faktisk er, og hvor omfattende det faktisk er for oss som har det. Det fører til at når jeg forteller at jeg er autist, så oppfatter folk det som at "åja, hun er litt usikker i sosiale situasjoner, pyttsann, det er da ikke noe å sutre over". Anonymkode: 9adda...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du misforsto innlegget. Hun skrev "her inne", altså på KG. Det er ikke snakk om diagnostisering av fagfolk, men mote-diagnostisering av folk på KG for alt som er utenfor en bitteliten normal. Anonymkode: 02ef8...c3d Men svaret mitt er like gjeldende. Mange har faktisk store problemer med funksjonsfall pga udiagnosert og ubehandlet ADHD i årevis. Det er et økende problem fordi mange ikke ble fanget opp i tidligere alder, og folk klarer ikke lenger stå i jobb, fullføre studier, ta seg av barn, osv. Det er disse man hovedsakelig leser om i forumet. Anonymkode: 4cfed...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er autist. Det er ikke fordi det er "mote"; jeg har blitt grundig utredet av psykiater. Jeg blir drittprovosert når folk her inne hyler opp om "Autisme!!" hver gang noen viser det minste tegn til å være bittelit sær eller sosialt keitet eller liker rutine. Det er så ødeleggende for oss som faktisk har diagnosen. Denne opphylingen om diagnoser i hytt og gevær er med på å spre feil inntrykk av hva diagnosen faktisk er, og hvor omfattende det faktisk er for oss som har det. Det fører til at når jeg forteller at jeg er autist, så oppfatter folk det som at "åja, hun er litt usikker i sosiale situasjoner, pyttsann, det er da ikke noe å sutre over". Anonymkode: 9adda...218 Det skjønner jeg veldig godt! Det er en uting å slenge rundt seg med diagnoser man ikke har, når man verken har forståelse for hva diagnosen innebærer eller har vært til utredning. Man er ekstremt uopplyst hvis man tror at autisme er begrenset til å ha sosial angst, og de fleste med litt sirkulasjon i toppen har nok mer forståelse for autisme enn det. Anonymkode: 4cfed...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men svaret mitt er like gjeldende. Mange har faktisk store problemer med funksjonsfall pga udiagnosert og ubehandlet ADHD i årevis. Det er et økende problem fordi mange ikke ble fanget opp i tidligere alder, og folk klarer ikke lenger stå i jobb, fullføre studier, ta seg av barn, osv. Det er disse man hovedsakelig leser om i forumet. Anonymkode: 4cfed...b28 Hvordan vet du at det er disse man hovedsaklig leser om i forumet? Her får jo de fleste med utfordrende barn slengt diagnoser etter seg. Og hvor mange skriver ikke at deres eks var "narssisist"? Anonymkode: 02ef8...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan vet du at det er disse man hovedsaklig leser om i forumet? Her får jo de fleste med utfordrende barn slengt diagnoser etter seg. Og hvor mange skriver ikke at deres eks var "narssisist"? Anonymkode: 02ef8...c3d Jeg kan selvsagt ikke vite hva som blir skrevet i hver eneste tråd. Men i kropp-helse forumet leser jeg i hvert fall mest om relle bekymringer rundt utfordringer som er typisk ADHD. Det vet jeg ikke, jeg forholder meg til trådens tema som ikke er om narssisisme. Men mange forstår nok ikke forskjellen på å ha narssisistiske trekk, og det å være narssisist. For det er ganske stor forskjell Anonymkode: 4cfed...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er autist. Det er ikke fordi det er "mote"; jeg har blitt grundig utredet av psykiater. Jeg blir drittprovosert når folk her inne hyler opp om "Autisme!!" hver gang noen viser det minste tegn til å være bittelit sær eller sosialt keitet eller liker rutine. Det er så ødeleggende for oss som faktisk har diagnosen. Denne opphylingen om diagnoser i hytt og gevær er med på å spre feil inntrykk av hva diagnosen faktisk er, og hvor omfattende det faktisk er for oss som har det. Det fører til at når jeg forteller at jeg er autist, så oppfatter folk det som at "åja, hun er litt usikker i sosiale situasjoner, pyttsann, det er da ikke noe å sutre over". Anonymkode: 9adda...218 Vi kan ikke kontrollere folks uvitenhet. Det er ikke bare autisme folk er uvitende om, men stort sett alt mulig. Vi kan ikke la det påvirke oss, da får vi ikke igjen tid og krefter til noe annet. Hva så om "noen" tror noe galt om oss. Andres tanker skader oss ikke. Anonymkode: c69e4...6d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ut som de er de nye mote-diagnosene her inne. Anonymkode: 091f5...b69 Ser ut som for deg. Det er fordi du ikke har peiling og har man ikke peiling, kan man like gjerne holde munn. Hvem er du til vurdere bedre enn psykologer? Anonymkode: 2f61a...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ser ut som for deg. Det er fordi du ikke har peiling og har man ikke peiling, kan man like gjerne holde munn. Hvem er du til vurdere bedre enn psykologer? Anonymkode: 2f61a...405 Mange av disse har ikke blitt vurdert av psykolog, det er bare folk her inne som skylder det meste på adhd eller autisme. Anonymkode: 091f5...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ser ut som for deg. Det er fordi du ikke har peiling og har man ikke peiling, kan man like gjerne holde munn. Hvem er du til vurdere bedre enn psykologer? Anonymkode: 2f61a...405 Les igjen. "Her inne". På KG. Ikke av psykologer. Anonymkode: 02ef8...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ser ut som for deg. Det er fordi du ikke har peiling og har man ikke peiling, kan man like gjerne holde munn. Hvem er du til vurdere bedre enn psykologer? Anonymkode: 2f61a...405 TS mener folk som selvdiagnoserer eller slenger ut diagnosene i dette forumet. Ikke de som faktisk har diagnosen. Innlegget burde vært formulert bedre. Anonymkode: 4cfed...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå