Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av å løpe hamsterhjulet, ønsker å starte noe eget. Men vet ikke hvor jeg skal starte.

Kan noen gründere  her gi meg tips og råd?🙏

Anonymkode: 55383...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange banker har egne sider om akkurat dette, med tips og råd om å starte egen bedrift. Som denne fra Dnb, for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

men ett innspill, du må være innstilt på lange dager med mye jobbing! 

Anonymkode: 290ad...450

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

men ett innspill, du må være innstilt på lange dager med mye jobbing! 

Jeg er klar for å jobbe beinhardt og lange dager 😀

AnonymBruker
Skrevet

anbefaler tripletex for regnskap osv..  

Skrevet

Vi brukte Visma som også var veldig greit for regnskap, ga bare regnskapsfører tilgang så lå alt der for de.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er klar for å jobbe beinhardt og lange dager 😀

So much for å være lei av hamsterhjulet...

Anonymkode: 63e8c...3bf

Skrevet

Og trenger egenkapital for å etablere, oppstartskostnader, penger til innkjøp av salgsvarer eller utstyr. Så selve arbeidet og skape seg kunder og et marked. Så årsregnskap og aksjeoppgave med tilhørende kostnad.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hamsterhjulet blir attraktivt når man har jobbelt dobbelt i 2 år, før man kan ta ut normal lønn😊Men fremdeles måtte jobbe dobbelt🥴

Anonymkode: 99e68...7b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er så lei av å løpe hamsterhjulet, ønsker å starte noe eget. Men vet ikke hvor jeg skal starte.

Kan noen gründere  her gi meg tips og råd?🙏

Har startet noen bedrifter, hvorav en er vellykket og går fremdeles. Har nå fem ansatte - er de nå i hjulet, og står utenfor? Jeg jobber i hvert fall mer nå enn noen gang, og tjener vel også mindre enn jeg gjorde som nytudannet :D

Det finnes en hel rekke råd der ute, men mitt er å gå til en inkubator som gir oppstartshjelp i form av både rådgivning, ofte billige arbeid/kontorplasser, rabatt på økonomiske tjenester, har kontakt med investeringsselskaper og mer til. Av egenerfaring har det vært utrolig nyttig og hjelpsomt!

Litt vanskelig å gi råd basert på noe så generelt som å ville starte opp noe, men jeg kan råde deg til å tenke ordentlig igjennom hva du velger å gjøre, da en svært høy andel av oppstartsbedrifter går dukken i løpet av et år eller to.

I tillegg vil jeg på generell basis råde til å starte et AS for å potensielt begrense et tap om firmaet ikke har en fremtid.

Anonymkode: 18202...d0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har nå fem ansatte - er de nå i hjulet, og står utenfor?

og jeg står utenfor skulle det ha vært.

Anonymkode: 18202...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...