AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Er så lei av å løpe hamsterhjulet, ønsker å starte noe eget. Men vet ikke hvor jeg skal starte. Kan noen gründere her gi meg tips og råd?🙏 Anonymkode: 55383...57b
Million Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Mange banker har egne sider om akkurat dette, med tips og råd om å starte egen bedrift. Som denne fra Dnb, for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar men ett innspill, du må være innstilt på lange dager med mye jobbing! Anonymkode: 290ad...450 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): men ett innspill, du må være innstilt på lange dager med mye jobbing! Anonymkode: 290ad...450 Jeg er klar for å jobbe beinhardt og lange dager 😀 Anonymkode: 55383...57b
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar anbefaler tripletex for regnskap osv.. Anonymkode: 290ad...450
8ilver8nake Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Vi brukte Visma som også var veldig greit for regnskap, ga bare regnskapsfører tilgang så lå alt der for de.
AnonymBruker Skrevet 7. februar #7 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er klar for å jobbe beinhardt og lange dager 😀 Anonymkode: 55383...57b So much for å være lei av hamsterhjulet... Anonymkode: 63e8c...3bf
8ilver8nake Skrevet 7. februar #8 Skrevet 7. februar Og trenger egenkapital for å etablere, oppstartskostnader, penger til innkjøp av salgsvarer eller utstyr. Så selve arbeidet og skape seg kunder og et marked. Så årsregnskap og aksjeoppgave med tilhørende kostnad.
AnonymBruker Skrevet 7. februar #9 Skrevet 7. februar Kanskje hamsterhjulet blir attraktivt når man har jobbelt dobbelt i 2 år, før man kan ta ut normal lønn😊Men fremdeles måtte jobbe dobbelt🥴 Anonymkode: 99e68...7b8
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er så lei av å løpe hamsterhjulet, ønsker å starte noe eget. Men vet ikke hvor jeg skal starte. Kan noen gründere her gi meg tips og råd?🙏 Anonymkode: 55383...57b Har startet noen bedrifter, hvorav en er vellykket og går fremdeles. Har nå fem ansatte - er de nå i hjulet, og står utenfor? Jeg jobber i hvert fall mer nå enn noen gang, og tjener vel også mindre enn jeg gjorde som nytudannet Det finnes en hel rekke råd der ute, men mitt er å gå til en inkubator som gir oppstartshjelp i form av både rådgivning, ofte billige arbeid/kontorplasser, rabatt på økonomiske tjenester, har kontakt med investeringsselskaper og mer til. Av egenerfaring har det vært utrolig nyttig og hjelpsomt! Litt vanskelig å gi råd basert på noe så generelt som å ville starte opp noe, men jeg kan råde deg til å tenke ordentlig igjennom hva du velger å gjøre, da en svært høy andel av oppstartsbedrifter går dukken i løpet av et år eller to. I tillegg vil jeg på generell basis råde til å starte et AS for å potensielt begrense et tap om firmaet ikke har en fremtid. Anonymkode: 18202...d0f
AnonymBruker Skrevet 7. februar #11 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har nå fem ansatte - er de nå i hjulet, og står utenfor? og jeg står utenfor skulle det ha vært. Anonymkode: 18202...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå