Gå til innhold

Anne Frank - dagens unge oppleves negativt❓️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diskusjonen om hvordan barn og voksne oppleves  negativt uansett hva som diskuteres. 

Jeg har lest boken om Anne Frank flere ganger, men først i går gikk det opp for meg at debatten er like gammel som menneskene.

Før andre verdenskrig  ga en kvinnelig forfatter ut en bok om unge kvinners mangler. 

Der klages det på at unge jenter og kvinner er for frittalende, uhøflig, sutrete osv. Altså på lik linje med dagens generasjon men bare begge kjønn 👍

Alle klager over en lav sko. Kanskje greit å innse at selv min generasjon fra 1988 ble opplevd som negativ utvikling av den eldre generasjon.

Er samfunnet vårt lagd for klaging eller har man glemt bort å ha litt takhøyde? 

Er vi så priviligerte at å klage er det som er våres oppgave for fremtiden? 

For utviklingen syns jeg er skremmende. Det hjelper ikke at sosiale medier får ut alt det negative til verden heller.

Så hadde vi voksne satt et bedre eksempel kunne det forandret barna sin fremtid. 

Ja, mange er flinke i sin rolle. Men selv de flinkeste har sine sider som kan påvirke de unge uten at de selv veit det. 

Kanskje noe å tenke over 🤔

Anonymkode: c385c...724

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har oppdaget at å klage på dagens ungdom har vært en hobby siden Sokrates. 

Utover det skjønte jeg ikke helt hvor du ville med innlegget. Overskriften og første setning gir ingen som helst mening, og du forklarer ikke hvilken bok om Anne Frank du viser til. 

Anonymkode: dcaa5...8db

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en gang at kapteinen på Santa Maria, en av skipene til Colombus på vei over til Amerika, klaget i sin dagbok over "dagens ungdom" (dekksgutter o.l.) som var frekke og late og alt mulig, og at det var mye bedre da han (kapteinen selv) var ungdom.... (det sier jo alle i alle tider som har klaget over "dagens ungdom")

Anonymkode: b3a9f...a08

AnonymBruker
Skrevet

Klaging på utvikling har det alltid vært, men i dag går utviklingen raskere og dermed øker klagingen.

Anonymkode: 1e18a...d80

AnonymBruker
Skrevet

Alt var nok ikke bedre før. Ungdommen var nok ikke greiere før. Frontallappen er ikke ferdig utviklet, og ungdom skal være impulsive og tøffe og uredde. 

Men samtidig har vi fått et bedre vern og rettigheter mot krenkelser. Mye står i loven. Det er klart ting blir krevende om ungdom mobber da. Før så fikk man bare finne seg i det om andre var plagsomme, og det var til og med greit å mobbe (rasisme, slaveri, kvinneundertrykkelse osv). 

Jeg tror aldri vi vil bli kvitt plagsomme ungdommer og dårlig oppførsel. Jeg tror nok løsningen er en mellomting mellom å slå ned på negativ atferd og å klare å leve med det. 

Anonymkode: 40942...358

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å se her på kg hvor mange innlegg det er om "dagens barn". Vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser dem. Det går tydeligvis aldri av moten å klage på barn eller unge og kanskje særlig foreldrene deres som selvfølgelig må ha feilet totalt i oppdragelsen for å få slike ufyselige barn. 

Anonymkode: 0d872...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...