AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Del Skrevet 7. februar Hei. Jeg driver ikke noe fast med rus men eksprimenterte litt i noen perioder. Deriblant var det sånn at venninnegjengen min i en lang periode «glemte meg bort» og kunn hang med hverandre og dette gjorde veldig vondt for meg da jeg ikke har noen andre en dem. Og jeg prøvde da å eksperimentere med rus for å se om jeg fant venner i det miljøet. Dette var en periode på ett par måneder bare før jeg slutta når venninnegjengen fikk mer kontakt igjen. Jeg understreker at jeg på ingen måte skylder på dem for at jeg eksperimenterte med rus men det er viktig å få frem da rusen aldri var noe «stort problem» og heller ikke var noe som påvirket venninnene mine da jeg ikke så noe til dem hele den perioden. I ettertid når di fant ut dette av en annen felles bekjent har di brukt dette som unnskyldning til å ta avstand fra meg fullstendig og kutte kontakten. Jeg tror di bare bruker dette som en unnskyldning fordi di egentlig føler at jeg er litt ulik dem og ikke trenger meg i gjengen lenger. Men jeg er veldig såret over at di bruker dette. Dere som tar avsand fra folk på grunn av rus. Syns dere det er greit å ta avstand fra noen på grunn av en periode med eksperimentering? Har jeg rett til å føle meg veldig svikta? Det hadde vært noe annet om jeg hadde ett rus problem eller skyldte på dem men jeg må jo kunne være ærlig om at det kunn var fordi jeg søkte nye venner når di droppet meg fullstendig i en periode og jeg ble veldig såret. Di var også klar over at jeg følte meg lite satt pris på når dem aldri ringte meg. Ja jeg vet jeg kunne ringt dem også men det ble så vondt å invitere meg selv inn når hele gjengen var invitert mens jeg måtte be om invitasjon… følte meg så påtrengende samtidig har jeg vært der veldig mye for noen av di venninnene som jeg hvertfall syns kunne tatt litt ansvar tilbake og ikke bare droppet meg når di fikk nye interessante venner. Anonymkode: 58b44...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #2 Del Skrevet 7. februar Det her handler vel ikke om rus, men at dere har vokst fra hverandre? Nå er du sikkert mye yngre enn meg (40), men om mine venner ruset seg seg ville jeg blitt veldig bekymret. Og det hadde nok også gått utover vennskap hvis personen ikke slutter eller tar i mot hjelp Anonymkode: 272b5...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg driver ikke noe fast med rus men eksprimenterte litt i noen perioder. Deriblant var det sånn at venninnegjengen min i en lang periode «glemte meg bort» og kunn hang med hverandre og dette gjorde veldig vondt for meg da jeg ikke har noen andre en dem. Og jeg prøvde da å eksperimentere med rus for å se om jeg fant venner i det miljøet. Dette var en periode på ett par måneder bare før jeg slutta når venninnegjengen fikk mer kontakt igjen. Jeg understreker at jeg på ingen måte skylder på dem for at jeg eksperimenterte med rus men det er viktig å få frem da rusen aldri var noe «stort problem» og heller ikke var noe som påvirket venninnene mine da jeg ikke så noe til dem hele den perioden. I ettertid når di fant ut dette av en annen felles bekjent har di brukt dette som unnskyldning til å ta avstand fra meg fullstendig og kutte kontakten. Jeg tror di bare bruker dette som en unnskyldning fordi di egentlig føler at jeg er litt ulik dem og ikke trenger meg i gjengen lenger. Men jeg er veldig såret over at di bruker dette. Dere som tar avsand fra folk på grunn av rus. Syns dere det er greit å ta avstand fra noen på grunn av en periode med eksperimentering? Har jeg rett til å føle meg veldig svikta? Det hadde vært noe annet om jeg hadde ett rus problem eller skyldte på dem men jeg må jo kunne være ærlig om at det kunn var fordi jeg søkte nye venner når di droppet meg fullstendig i en periode og jeg ble veldig såret. Di var også klar over at jeg følte meg lite satt pris på når dem aldri ringte meg. Ja jeg vet jeg kunne ringt dem også men det ble så vondt å invitere meg selv inn når hele gjengen var invitert mens jeg måtte be om invitasjon… følte meg så påtrengende samtidig har jeg vært der veldig mye for noen av di venninnene som jeg hvertfall syns kunne tatt litt ansvar tilbake og ikke bare droppet meg når di fikk nye interessante venner. Anonymkode: 58b44...bff Jeg vol svare tja. Når du går inn for å prøve et rusmiljø, så har du en helt annen holdning til slike rusmidler enn dem. Ved bruk av slike midler , støtter du em stygg bransje i mange ledd, der folk blir , truet drept, utsatt for vold , voldtatt etc. Jeg har selv valg å trekke meg vekk fra venner som har valgt slik type rus . Mye pga det, mem også mye fordi jeg ønsker heller ikke det dramaet slik rus påfører etterhvert. Jeg ble kjent med en tidligere rusmisbruker men som langvarig nykter. Han tok da avstand fra meg av samme grunn. Så det sier sitt. Når du flørter med et slikt miljø, så blir du også en kobling. Dine venner ønsker ikke at dine narkotika venner skal kontakte seg og sine barn bla. Så på samme vis som at det er ditt valg å søke litt i det, så er det også andres valg om det er ok eller ikke, det fu gjør går raskt utover de rundt deg. Og da er det deres valg å godta/ikke godta det. Anonymkode: b40bb...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det her handler vel ikke om rus, men at dere har vokst fra hverandre? Nå er du sikkert mye yngre enn meg (40), men om mine venner ruset seg seg ville jeg blitt veldig bekymret. Og det hadde nok også gått utover vennskap hvis personen ikke slutter eller tar i mot hjelp Anonymkode: 272b5...7bb Men her er jo poenget at det kunn var en periode som tok slutt veldig fort og at di bruker denne perioden som hele grunnen til at vennskapet tok slutt Anonymkode: 58b44...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vol svare tja. Når du går inn for å prøve et rusmiljø, så har du en helt annen holdning til slike rusmidler enn dem. Ved bruk av slike midler , støtter du em stygg bransje i mange ledd, der folk blir , truet drept, utsatt for vold , voldtatt etc. Jeg har selv valg å trekke meg vekk fra venner som har valgt slik type rus . Mye pga det, mem også mye fordi jeg ønsker heller ikke det dramaet slik rus påfører etterhvert. Jeg ble kjent med en tidligere rusmisbruker men som langvarig nykter. Han tok da avstand fra meg av samme grunn. Så det sier sitt. Når du flørter med et slikt miljø, så blir du også en kobling. Dine venner ønsker ikke at dine narkotika venner skal kontakte seg og sine barn bla. Så på samme vis som at det er ditt valg å søke litt i det, så er det også andres valg om det er ok eller ikke, det fu gjør går raskt utover de rundt deg. Og da er det deres valg å godta/ikke godta det. Anonymkode: b40bb...fba Hvis du leser innlegget så var dette snakk om en fase på noen måneder som tok brått slutt. Jeg søkte det miljøet da jeg kunn kjente litt folk i det miljøet og sliter med angst som gjorde det vanskelig for meg å finne venner andre steder på det tidspunktet. Spørsmålet er jo ikke om det er innafor å ta avstand til en som faktisk ranker i ett rusmiljø men en som var innom ett lite øyeblikk og som kom ut ganske fort og er over den fasen Anonymkode: 58b44...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men her er jo poenget at det kunn var en periode som tok slutt veldig fort og at di bruker denne perioden som hele grunnen til at vennskapet tok slutt Anonymkode: 58b44...bff Det er kanskje bare den offisielle grunnen? Men rus er avskrekkende for mange av oss. Nå som 40 ville det vært helt uforenlig med venner i rusmiljø fordi jeg har barn. Som 20/student ville jeg nok tenkt det var litt taperaktig om noen startet med rus, og holdt meg unna. Anonymkode: 272b5...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #7 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men her er jo poenget at det kunn var en periode som tok slutt veldig fort og at di bruker denne perioden som hele grunnen til at vennskapet tok slutt Anonymkode: 58b44...bff Men at det kun var en periode vet jo ikke vennene dine? Du sier sikkert at du ikke driver med rus lenger, men det sier mange rusmisbrukere som fortsatt driver med det. Det er sikkert lurere om du prøver å finne andre venner, enten gjennom interesser eller vennegrupper eller venneapper. Anonymkode: 004eb...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #8 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kanskje bare den offisielle grunnen? Men rus er avskrekkende for mange av oss. Nå som 40 ville det vært helt uforenlig med venner i rusmiljø fordi jeg har barn. Som 20/student ville jeg nok tenkt det var litt taperaktig om noen startet med rus, og holdt meg unna. Anonymkode: 272b5...7bb Men det blir jo som å ta avstand fra en som har en fortid med å eksperimentere. Skal man ta avstand fra noen som har HATT ett «problem» / har TIDLIGERE testet noe. Anonymkode: 58b44...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #9 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det blir jo som å ta avstand fra en som har en fortid med å eksperimentere. Skal man ta avstand fra noen som har HATT ett «problem» / har TIDLIGERE testet noe. Anonymkode: 58b44...bff De tar sine forholdsregler? Mange er ikke enig i at eksperimentering med rus er en bagatell. Noen tenker det er for risikofullt å stole på deg, og at det sier noe negativt om deg som person. Hold deg unna rus, få nye venner Anonymkode: 272b5...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men det blir jo som å ta avstand fra en som har en fortid med å eksperimentere. Skal man ta avstand fra noen som har HATT ett «problem» / har TIDLIGERE testet noe. Anonymkode: 58b44...bff Nå er det nå sånn at man kan velge hvem man vil ha som venner, og hvis vennene dine har tatt avstand fra deg fordi du rusa deg så får du ikke gjort så mye med det. Anonymkode: 974ba...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå