AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Samboer har legetime (vil ta ca en time), og jeg må passe barna som er syke. Må reise fra jobb, og anslår at når samboer omsider kommer hjem er det 2,5 time igjen av arbeidsdagen. Ville du returnert tilbake til jobb da? Eller blitt hjemme? Tar ca 15-20 min til jobb avhengig av trafikk. Anonymkode: b7768...fb0
Pommeline Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Ja, så klart. Med mindre du kan ta hjemmekontor eller avspasering. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar Ville selvsagt dratt tilbake på jobb. Anonymkode: eb0d1...aab 2 1
Numii Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar Ja. Du er jo på jobb ca 2,5 time før og så ca 2 timer etter legetimen. Mulig jeg hadde avspasert noen timer hvis mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar Ja, om jeg ikke kunne tatt hjemmekontor eller for eksempel avspasert hadde jeg dratt tilbake. Anonymkode: c78bd...838 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Er det ikke bedre at du tar ut sykt barn-dag, enn samboeren som uansett ikke har mulighet til å passe barna? Anonymkode: b6bef...481 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #7 Skrevet 7. februar Ville dratt hjem og jobbet hjemmefra, men vi har mye fleksibilitet i forhold til det. Anonymkode: eeeb2...bed
AnonymBruker Skrevet 7. februar #8 Skrevet 7. februar Ja. Men hadde jeg hatt en jobb med mulighet for hjemmekontor hadde jeg nok benyttet det. Dagen blir bare surr hvis jeg skulle tatt ut fri en så stor del av dagen, ville ikke kunnet bruke det til noe fornuftig uansett, så bedre å jobbe. Anonymkode: 34ce2...149
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Samboer har legetime (vil ta ca en time), og jeg må passe barna som er syke. Må reise fra jobb, og anslår at når samboer omsider kommer hjem er det 2,5 time igjen av arbeidsdagen. Ville du returnert tilbake til jobb da? Eller blitt hjemme? Tar ca 15-20 min til jobb avhengig av trafikk. Anonymkode: b7768...fb0 Snakk med arbeidsgiver! Hadde det vært 30 minutter igjen av arbeidsdagen hadde jeg bare dratt hjem, men over 2 timer er jo en del. Anonymkode: 47206...448 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #11 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Samboer har legetime (vil ta ca en time), og jeg må passe barna som er syke. Må reise fra jobb, og anslår at når samboer omsider kommer hjem er det 2,5 time igjen av arbeidsdagen. Ville du returnert tilbake til jobb da? Eller blitt hjemme? Tar ca 15-20 min til jobb avhengig av trafikk. Anonymkode: b7768...fb0 Drar selvfølgelig tilbake på jobb. Det er jo en tredjedel av dagen.. Anonymkode: 9ec1a...4bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #13 Skrevet 7. februar Jeg ville i praksis bare ha kunnet si til arbeidsgiver at jeg jobber hjemmefra siste to og en halv time, men skjønner jo at det ikke er en del av problemstillingen her. Da jeg ikke hadde mulighet til hjemmekontor ville jeg selvfølgelig dratt tilbake når det var såpass mye igjen av dagen. Og jeg har vært i slike situasjoner, altså, ikke bare en sånn bortskjemt hjemmekontorist som later som jeg hadde giddet. Anonymkode: 530f9...ecf
AnonymBruker Skrevet 7. februar #14 Skrevet 7. februar Hvorfor er samboer hjemme med barna når han skal til legen? Da kan vel han være på jobb, og du være hjemme med barna. Om han også er syk, kan du ta sykt barn/syk barnepasser-dag. Anonymkode: 9b71a...b98
AnonymBruker Skrevet 7. februar #15 Skrevet 7. februar Selvsagt ville jeg reist tilbake Anonymkode: 7eda3...02a
AnonymBruker Skrevet 7. februar #16 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer har legetime (vil ta ca en time), og jeg må passe barna som er syke. Må reise fra jobb, og anslår at når samboer omsider kommer hjem er det 2,5 time igjen av arbeidsdagen. Ville du returnert tilbake til jobb da? Eller blitt hjemme? Tar ca 15-20 min til jobb avhengig av trafikk. Anonymkode: b7768...fb0 For meg kommer det an på hvordan du har lagt frem behovet ditt for fravær til arbeidsgiver. Avspaserer du timene du er hjemme for å passe syke barn mens samboer er hos legen? Eller bruker du en "sykt barn dag" på dette? Sykt barn/syk barnepasser er en lovpålagt rettighet som går på hele dager. Så om du tar ut en sykt barn dag, så har du i praksis tatt fri hele dagen. Om du da reiser tilbake på jobb, så jobber du gratis for arbeidsgiver på fridagen din. Har du tatt ut avspasering eller fri uten lønn i timene du er borte fra jobb, så er det mer naturlig at du reiser tilbake på jobb etterpå. Både for å få minst mulig trekk i tid, men også fordi du rekker å få inn en grei økt både før og etter du må være hjemme. Anonymkode: 767e1...bf4
AnonymBruker Skrevet 7. februar #17 Skrevet 7. februar Jeg ville ikke dratt tilbake på jobb med mindre du jobber veldig nærme hjemme, da ville jeg heller tatt ulønnet fri om jeg ikke kunne ta sykt barn dag. Men jeg har mulighet for hjemmekontor og kan føre sykt barn på timesbasis så her ville jeg ført sykt barn deler av dagen og jobbet hjemmefra resten. Men det er min arbeidssituasjon. Anonymkode: 00c94...ef8
AnonymBruker Skrevet 7. februar #18 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samboer har legetime (vil ta ca en time), og jeg må passe barna som er syke. Må reise fra jobb, og anslår at når samboer omsider kommer hjem er det 2,5 time igjen av arbeidsdagen. Ville du returnert tilbake til jobb da? Eller blitt hjemme? Tar ca 15-20 min til jobb avhengig av trafikk. Anonymkode: b7768...fb0 Hadde jeg ikke hatt hjemmekontormulighet hadde jeg dratt tilbake på jobben, ja. Jeg har faste behandlinger og varierer på om jeg drar tilbake på jobb eller til hjemmet når jeg er ferdig, ser an form og lyst. Men 2,5t resterende på arbeidsdagen er betydelig, og ikke noe jeg ønsker å ta som avspasering. Har vel å merke fastlønn. Anonymkode: 6b71c...74a
AnonymBruker Skrevet 7. februar #19 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): For meg kommer det an på hvordan du har lagt frem behovet ditt for fravær til arbeidsgiver. Avspaserer du timene du er hjemme for å passe syke barn mens samboer er hos legen? Eller bruker du en "sykt barn dag" på dette? Sykt barn/syk barnepasser er en lovpålagt rettighet som går på hele dager. Så om du tar ut en sykt barn dag, så har du i praksis tatt fri hele dagen. Om du da reiser tilbake på jobb, så jobber du gratis for arbeidsgiver på fridagen din. Har du tatt ut avspasering eller fri uten lønn i timene du er borte fra jobb, så er det mer naturlig at du reiser tilbake på jobb etterpå. Både for å få minst mulig trekk i tid, men også fordi du rekker å få inn en grei økt både før og etter du må være hjemme. Anonymkode: 767e1...bf4 De jobbene jeg og barnas far har kan man også ta deler av dagen, altså timer. Anonymkode: cf626...8c6
AnonymBruker Skrevet 7. februar #20 Skrevet 7. februar Helt avhengig av hva du jobber med. Selv hadde jeg havnet på hjemmekontor både før og etter. Anonymkode: 7818f...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå