Gå til innhold

Hvor redd er du for at det skal bli krig i Norge de nærmeste årene

abanabi

Anbefalte innlegg

Krinoline skrev (På 16.2.2025 den 21.19):

Kvinne i slutten av 40-årene, jeg er ikke bekymret for krig her overhodet. Men jeg tenker at vi vil merke endringer, for gulltiden Europa har levd i, er straks forbi. Og vi kommer til å tilpasse oss og etterhvert leve ok med det.

Levestandarden vil gå ned, og Norge kan ikke forsørge så stor andel på uføretrygd og andre velferdsytelser. Vi må prioritere sikkerhet og forsyninger (el, mat, medisiner) på en helt ny måte. 

Men krig på norsk jord? Det er jeg ikke redd for.

Nei, og det blir ikke bruk for folk i byråkratiske stillinger lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonym482 skrev (3 timer siden):

Hvordan klarer du det? Trenger inspirasjon her

Vet ikke helt, bare tenker ikke på det. Sånn generelt tenker jeg ikke på ting som er negative.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame, 50+. Barn av den kalde krigen. 
Ikke redd for storkrig. Jeg forakter Putin, og misliker Trump. Men er ikke redd for at det blir krigshandlinger på norsk jord, iallefall ikke så lenge T&P er «venner». Vi i Europa får nok trangere tider, skvist mellom øst og vest, gullalderen er over og har vært det lenge. 

Nå er ikke jeg en Russland-apologet, men nordmenn og russere har alltid hatt et godt forhold folk imellom. Vi må ikke glemme at den røde arme befridde Finnmark i 45. Det gjorde de på fredelig vis, hvis det ikke hadde vært for Sovjet hadde vi alle gått i brune skjorter og snakket tysk nå. Jeg tror (og håper) at Russlands imperialistiske ambisjoner ikke strekker seg lengre enn der de kriger nå. Ikke at ikke det er ille nok…

Jeg tror at trusselen med parallellsamfunn, økt divisjon i befolkningen, terror og i verste fall borgerkrig er mye større, og på akkurat dette punktet er jeg enig med Vance. Kanskje ikke i Norge, men Sverige, UK og Frankrike er på vei dit tror jeg om ikke noe snur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (13 timer siden):

Jeg tror at trusselen med parallellsamfunn, økt divisjon i befolkningen, terror og i verste fall borgerkrig er mye større, og på akkurat dette punktet er jeg enig med Vance. Kanskje ikke i Norge, men Sverige, UK og Frankrike er på vei dit tror jeg om ikke noe snur. 

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abanabi skrev (På 7.2.2025 den 1.29):

Jeg vet at situasjonen jo er kjempealvorlig, og at krig på ingen måte er usannsynlig. Jeg ser også at det hoper seg opp spørsmål på f.eks. ung.no fra barn og unge som har gått helt i kjelleren psykisk pga frykten for krig. 

Det er vanskelig å spå, især om fremtiden, men jeg tror at Norge er tryggere enn på lenge. Jeg tror at Russland er såpass svekket av krigen i Ukraina at de neppe utgjør noen trussel de neste 3-5 år. Det ser også ut til at det vil bli en avspenning mellom USA og Russland etter at Trump ble president. Jeg ser at norske og europeiske politikere hisser voldsomt til krig, men jeg tror ikke at disse vil klare å overstyre Trump og Putin. Hvis Trump og Putin vil ha fred, så får vi fred.

Norske politikere er etter min mening fullstendig gale. De hisser voldsomt til krig med ravende gale personer som Guri Melby og Arild Hermstad i spissen. Jeg takker min skaper hver dag fordi Norge er et lite land og norske politikere ikke betyr noe internasjonalt. Hvis norske politikere hadde fått viljen sin, så hadde vi blitt atombombet til støv alle sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...