Gå til innhold

Katten min er redd en spesifikk person

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Katten min er litt over ett år nå. Og er vandt meg mange forskjellige mennesker, har ofte familiebesøk og andre som er innom. Men det er en person katten min alltid reagerer sterkt på. Engstelig positur og oppførsel. Halen ned. Vet noen hva det kan være? Føler ofte dyr kan merke ting ved mennesker, som ikke alltid vi kan. Synes dette er så spesielt. Noen som har erfaringer? 

Fordi katten har virkelig vært borti alle slags type folk, alt fra barn til voksne. Men aldri oppført seg sånn som han gjør når denne personen er her. 

Anonymkode: f8354...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva gjør vedkommende? Har de vært alene?

Anonymkode: 7e47a...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er personen mer brå og høylytt enn andre? Eller mer hardhendt om han koser med katten? 

Katten min er veldig skeptisk til søsteren min. Da hun er ganske høylytt, har brå bevegelser å gjør mye ut av seg 

Anonymkode: a59d6...c21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør vedkommende? Har de vært alene?

Ingenting, på normalt besøk. Sitter bare å prater i stuen som vanlig. De har ikke vært alene før, men katten har lukta/hilst. Men katten er fortsatt like redd hver eneste gang personen er på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er personen mer brå og høylytt enn andre? Eller mer hardhendt om han koser med katten? 

Katten min er veldig skeptisk til søsteren min. Da hun er ganske høylytt, har brå bevegelser å gjør mye ut av seg 

Anonymkode: a59d6...c21

Søsteren min er relativt "høylytt og brå" men katten har aldri reagert på henne. Men han blir ordentlig redd og viser tydelig redsel i kroppspråket hver gang vedkommende er på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det en mann? Hunden til min datter reagerer på menn da. Men ikke alle. Men noen nekter han å hilse på. 

Anonymkode: 82415...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har det som denne mannen, bare omvendt. Alle katter elsker meg, og lar meg klappe dem med én gang, til og med sånne som er redd for nesten alle folk. 

Folk som dyr er redd, har nok mye indre uro.

Anonymkode: 2e8ae...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingenting, på normalt besøk. Sitter bare å prater i stuen som vanlig. De har ikke vært alene før, men katten har lukta/hilst. Men katten er fortsatt like redd hver eneste gang personen er på besøk. 

Jeg forstår om du tenker det er creepy 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det en mann? Hunden til min datter reagerer på menn da. Men ikke alle. Men noen nekter han å hilse på. 

Anonymkode: 82415...099

Ja det er en mann, men katten har jo hilst på flere menn før. Er spesifikt denne personen. Jeg synes det er litt spesielt. Er absolutt kun denne personen har reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig tilfeldig, men kanskje personen lukter noe katter ikke liker? Som at han spiser veldig mye appelsin? 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig tilfeldig, men kanskje personen lukter noe katter ikke liker? Som at han spiser veldig mye appelsin? 😅

Ja det kan jo være. Bare synes det er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje katten plukker opp at det er noe du ikke liker/er usikker på med den personen. Hunden min gjorde nok det mot eksen min.

Anonymkode: e6eab...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katten reagerer av en grunn om det er rasjonelt eller ikke, og ingen av forslagene nevnt i tråden er dårlige. 

Min erfaring når en av kattene jeg har hatt har reagert sånn er:

1. en person som jeg har en anstrengt relasjon til. 

2. en person som fremstilte seg som en venn, men som ville noe mer. 

3. en person som er redd for katter, som den valgte å være truende/dominerende ovenfor. 

alle andre blir møtt på tilsvarende måte, så det skiller seg ut når det blir veldig annerledes.

Anonymkode: 3059c...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være utseende? Høy, stor, mørkhåra, masse skjegg?

Er han skeptisk til katten? Eller er engstelig av seg generelt?

Anonymkode: 85d77...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja det er en mann, men katten har jo hilst på flere menn før. Er spesifikt denne personen. Jeg synes det er litt spesielt. Er absolutt kun denne personen har reagert på.

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er noe mer spesielt enn at katten din ikke liker personen. Når vi voksne ikke liker noen så viker vi unna vi også men oppfører oss kanskje mer, barn viker unna men vi forteller dem at de må oppføre seg,med katter og hunder er det ikke like enkelt -men de har preferanser de også, uten at vi kan gjøre noe med oppførselen. 

Anonymkode: b388b...b47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe som helst galt med mannen.

Kanskje katten reagerer på måten han beveger seg på, hvordan han lukter, eller kanskje katten fikk en skarp smerte forårsaket av ufarlig luft i tarmen akkurat når denne mannen kom på besøk, og vipps så ble det opprettet en negativ assosiasjon.

Anonymkode: a99fa...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...