Gå til innhold

Har jeg grunn til å være urolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har en hobby som tar mye tid. I hobbygruppen er det mange personer, deriblant flere kvinner. Jeg er ikke urolig over at det er kvinner i hobbygruppen hans, men det er en kvinne jeg har «fått øynene litt opp for» i det siste. 
Hun gir han ofte klemmer, gaver til jul, sender meldinger til han (som omhandler det praktiske rundt hans hobby). 
For en stund siden ble jeg med for å kikke når de skulle vise frem noe av det de driver med. 
Jeg tok plass i salen, pg det var ikke ledig ved siden av meg til han. Han ble derfor sittende noen seter bortenfor meg. Da satte hun seg ved siden av han, og da jeg kikket bort satt hun og tok han på armen..i tillegg hadde hun armen sin rundt armlenet hans. 
Han sier at han noen ganger syns det er ubehagelig, men at hun gir noen av de andre mennene i hobbygruppen klemmer også. 

Jeg ble egentlig litt satt ut da hun satt og «koste» han på armen, men han snudde ryggen til henne og snakket med sidemannen, så jeg tenkte ikke noe mer over det, før han selv tok det opp igjen, og fortalte at det oppleves ubehagelig noen ganger. 
Hva tenker dere?

Anonymkode: 18c63...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der mennesket høres da ubehagelig ut for din mann også. 

Han er nok ganske satt ut av hele styret, men som alle oss andre er vi for høflige til å si "det der er faktisk ikke greit" fordi vi er for redde for reaksjoner. 

Men er egentlig det han må gjøre. 

Anonymkode: d5df0...2fd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beste fall er din mann ekstremt naiv om han tror hun kun er ute etter vennskap. Selv med gode venner sitter man ikke og plukker, stryker på og holder på en venn på offentlig sted, når denne mannen (eller kvinnen) er gift.

Om din mann likevel skulle være så naiv, så er han på grensen til dum, som ikke setter grenser for seg selv. At han godtar at han holder på slik når han i tillegg vet at du sitter rett bortenfor er mer enn bare dumt, det er idioti - eller ønsket...

Ikke minst er det veldig dumt av ham at han ikke setter grenser for seg selv. For med det viser han også lite respekt for deg.

Jeg tror ikke han synes det er bare ubehagelig, hadde han virkelig ment det hadde han satt grenser. Om han virkelig synes det er ubehagelig - hvorfor har han ikke satt grenser for dette? Er han ekstremt usikker på seg selv?

Ved å godta dette så sender han også tydelige signaler til henne om at han liker henne og det hun gjør. Når han ikke tar til seg hånden på det arrangementet, så gir det et inntrykk for andre at de to har et forhold.

Om din mann virkelig føler at dette er ubehagelig, da må han sette ned foten og si klart og tydelig fra at han ikke er interessert i henne som noe mer enn en hobbyvenn på lik linje med alle andre de driver hobbyen sammen med, og at han ikke ønsker at hun tar så mye på ham som hun gjør.

Hvis hun mot formodning ikke er interessert i ham, så må også hun være sosialt veldig uintelligent.

Jeg er ikke sjalu, men om mannen hadde akseptert at en annen kvinne klådde så mye på ham, selv når jeg så det, så hadde jeg tolket det som om han ville ut av forholdet, for det viser så lite respekt for partner.

Anonymkode: b25d1...2b6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært urolig, siden han virker å bli utilpass av oppførselen hennes, og heller ikke liker det. Virker usannsynlig at det skulle skjedd noe mellom dem når han reagerer sånn. At han burde avvise henne er en annen side av saken...

Forresten, hvorfor flyttet du deg ikke til han? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I beste fall er din mann ekstremt naiv om han tror hun kun er ute etter vennskap. Selv med gode venner sitter man ikke og plukker, stryker på og holder på en venn på offentlig sted, når denne mannen (eller kvinnen) er gift.

Om din mann likevel skulle være så naiv, så er han på grensen til dum, som ikke setter grenser for seg selv. At han godtar at han holder på slik når han i tillegg vet at du sitter rett bortenfor er mer enn bare dumt, det er idioti - eller ønsket...

Ikke minst er det veldig dumt av ham at han ikke setter grenser for seg selv. For med det viser han også lite respekt for deg.

Jeg tror ikke han synes det er bare ubehagelig, hadde han virkelig ment det hadde han satt grenser. Om han virkelig synes det er ubehagelig - hvorfor har han ikke satt grenser for dette? Er han ekstremt usikker på seg selv?

Ved å godta dette så sender han også tydelige signaler til henne om at han liker henne og det hun gjør. Når han ikke tar til seg hånden på det arrangementet, så gir det et inntrykk for andre at de to har et forhold.

Om din mann virkelig føler at dette er ubehagelig, da må han sette ned foten og si klart og tydelig fra at han ikke er interessert i henne som noe mer enn en hobbyvenn på lik linje med alle andre de driver hobbyen sammen med, og at han ikke ønsker at hun tar så mye på ham som hun gjør.

Hvis hun mot formodning ikke er interessert i ham, så må også hun være sosialt veldig uintelligent.

Jeg er ikke sjalu, men om mannen hadde akseptert at en annen kvinne klådde så mye på ham, selv når jeg så det, så hadde jeg tolket det som om han ville ut av forholdet, for det viser så lite respekt for partner.

Du setter egentlig litt fingen på akkurat det jeg kjenner på..at han ikke viser meg respekt når han ikke avviser henne ved å sette grenser for seg selv. Han mente han satte en grense når han snudde ryggen til henne for å snakke med sidemannen. 
Jeg har kjent på mye usikkerhet i det siste, en vond magefølelse. Men har koblet det til at han er mye borte, og jeg savner han. 
Jeg mistenker ikke at han har noe på gang med henne i det hele tatt, men lurer på hvorfor hun får drive på slik. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke vært urolig, siden han virker å bli utilpass av oppførselen hennes, og heller ikke liker det. Virker usannsynlig at det skulle skjedd noe mellom dem når han reagerer sånn. At han burde avvise henne er en annen side av saken...

Forresten, hvorfor flyttet du deg ikke til han? 

Jeg satt klem mellom 2 stykk, og hadde ikke lyst å bråke med å flytte meg bortover rekken..alle måtte reise seg om noen flyttet på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du setter egentlig litt fingen på akkurat det jeg kjenner på..at han ikke viser meg respekt når han ikke avviser henne ved å sette grenser for seg selv. Han mente han satte en grense når han snudde ryggen til henne for å snakke med sidemannen. 
Jeg har kjent på mye usikkerhet i det siste, en vond magefølelse. Men har koblet det til at han er mye borte, og jeg savner han. 
Jeg mistenker ikke at han har noe på gang med henne i det hele tatt, men lurer på hvorfor hun får drive på slik. 

Dette er tull av ham. Han avviser henne ikke når han fremdeles lar henne holde ham i hånden selv om han snur ryggen til. Hadde han trukket til seg hånden og så snudd ryggen til henne, så hadde det vært en helt annen sak.

Er din mann en mann som er ekstremt usikker på seg selv normalt sett?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absurd. Hvorfor sier han ikke hun skal fjerne seg, er hun tilbakestående?

Jeg tror jeg hadde lagd en scene, å sakt ifra på en frekk måte, satt meg i fanget hans. Hei jeg er kona, stort psyko smil. Overhyggelighet, med et hint av føkk the føkk off gale kjærring.

Sendt gavene i retur.

Anonymkode: 987ed...54f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde kjæresten min sagt klart i fra om en kvinne hadde vist han sånn type oppmerksomhet. Han ville vært klar på å holde avstand og om hun hadde tatt på han hadde han vært tydelig på at det ikke er greit.

På lik linje forventer han at jeg er tydelig med menn som prøver seg på meg.

Hadde en kvinne som visste han var sammen med meg tatt på han innen min rekkevidde hadde jeg marsjert rett bort, sett henne rett inn i øynene og sagt

"Unnskyld meg, men hvorfor sitter du og tafser på mannen min? Du vet godt han er gift og ikke er interessert i deg?" 

Kjæresten min ville elsket det😅 

Anonymkode: 739b5...25b

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mannen din setter ned foten betyr det at han liker det. 

PS hvorfor gikk du ikke bort og sa feks "Jeg tror jeg glemte noe i bilen kan jeg få bilnøkkelen vår?"

Anonymkode: 4e3ea...ba5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min mann har en hobby som tar mye tid. I hobbygruppen er det mange personer, deriblant flere kvinner. Jeg er ikke urolig over at det er kvinner i hobbygruppen hans, men det er en kvinne jeg har «fått øynene litt opp for» i det siste. 
Hun gir han ofte klemmer, gaver til jul, sender meldinger til han (som omhandler det praktiske rundt hans hobby). 
For en stund siden ble jeg med for å kikke når de skulle vise frem noe av det de driver med. 
Jeg tok plass i salen, pg det var ikke ledig ved siden av meg til han. Han ble derfor sittende noen seter bortenfor meg. Da satte hun seg ved siden av han, og da jeg kikket bort satt hun og tok han på armen..i tillegg hadde hun armen sin rundt armlenet hans. 
Han sier at han noen ganger syns det er ubehagelig, men at hun gir noen av de andre mennene i hobbygruppen klemmer også. 

Jeg ble egentlig litt satt ut da hun satt og «koste» han på armen, men han snudde ryggen til henne og snakket med sidemannen, så jeg tenkte ikke noe mer over det, før han selv tok det opp igjen, og fortalte at det oppleves ubehagelig noen ganger. 
Hva tenker dere?

Hva om dette bare en en "sånn dame"? Som elsker å gjøre andre glade, er litt fysisk med alle, raus med klemmer og rett og slett bare et hyggelig menneske? 

Bli kjent med henne i stedet for? 

Anonymkode: e7a02...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får mannen din manne seg opp, hvis ikke så har han noe å skjule. Det er da ingen som sitter og koser med armen min, med mindre jeg synes det er greit. 

Anonymkode: a1a02...1db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke mannen din setter ned foten betyr det at han liker det. 

PS hvorfor gikk du ikke bort og sa feks "Jeg tror jeg glemte noe i bilen kan jeg få bilnøkkelen vår?"

Anonymkode: 4e3ea...ba5

Ikke nødvendigvis når han sier han fant det ubehagelig og snudde seg bort.

Noen mennesker sliter med å si i fra og sette grenser. Menn som kvinner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om dette bare en en "sånn dame"? Som elsker å gjøre andre glade, er litt fysisk med alle, raus med klemmer og rett og slett bare et hyggelig menneske? 

Som stryker og koser med armen til en gift mann 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker dere?

Tenker at han er voksen og må gi hun klar og tydelig beskjed. Jeg er opptatt, og jeg syns det er ubehagelig når du blir for nørme og tar på meg. Det er ikke greit!

Anonymkode: c5b86...beb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tuller du? Når de vet han er opptatt og viser at han er ubekvem? Det er lov å snakke med andre, max en klem ,men du står ikke å stryker og er intim med en annen sin mann...

Anonymkode: c5b86...beb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke som du trenger å være urolig for noe utroskap akkurat, men du burde heller bekymre deg litt mer for hvordan din mann ikke klarer å si fra. Han tar det jo opp med deg, som et problem han har i hverdagen, og så vrir du det over på at det er du som har et problem her.

Han er en voksen mann, det burde ikke være et problem å trekke til seg armen, eller si at man ikke liker å bli tatt på sånn. Men mannfolk er ikke like vant med å avvise som vi kvinner er, vi har jo ristet av oss menn hele livet. Men de vet ikke hva de skal gjøre når det skjer dem, konfliktsky er de ofte også. 

Han kan også i et sånt tilfelle bare rett og slett si "jeg er gift/jeg har kjæreste". Punktum. Så vil nok hun si noe a la haha jeg mente det ikke sånn - enten fordi det er sant, eller for å redde ansikt. Så blir det litt kleint i fem minutter, men det må han stå i. Nå har han sendt et tydelig signal der hun har sendt utydelige, så er den saken ferdig.

Anonymkode: a9817...64f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffende av mannen... Han burde absolutt gjort noe mer her for å vise klart og Tydelig at han er med DEG. Han visste jo at du satt bak til og med? Og likevel ikke var mer tydelig? Hårreisende. Han kunne flyttet seg, trukket armen til seg etc., mange diskré måter uten å konfrontere henne der og da. Han burde gjort NOE.

Anonymkode: b95ec...7a5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som stryker og koser med armen til en gift mann 🙄

Hun gjør det med flere enn bare denne mannen.. vet om mange gode damer som er litt fysiske uten at det overhodet er noe mer enn at de er bare sånne mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun gjør det med flere enn bare denne mannen.. vet om mange gode damer som er litt fysiske uten at det overhodet er noe mer enn at de er bare sånne mennesker. 

Da er det noe galt med henne. Det er ikke normal atferd.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...