AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:48 #1 Del Skrevet torsdag kl 21:48 Dere som trener styrke 3-4 ganger i uka, hvordan ser et typisk ukesprogram ut? Hvilke øvelser gjør dere de forskjellige dagene? Foreløpig trener jeg styrke 2-3 ganger i uka, men fremover er planen minst 3 ganger i uka. I tillegg til styrke blir det jogging/gåturer/annen kondisjon. Er ufør og har derfor god tid til å trene. Merker at psyken (som er årsaken til at jeg er ufør) - i tillegg til det fysiske - blir bedre av å trene, derfor blir det å fylle dagene en del med det. Men siden jeg først det siste halvåret har kommet skikkelig i gang med styrketrening syns jeg det er vanskelig å variere programmet og vite hva jeg skal gjøre. Har ønske om å bli sterkere i overkroppen. Et mål er å være i god nok form til å delta i hinderløp, enten barskingen eller Romerikes råeste... Anonymkode: 4d23e...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:05 #2 Del Skrevet fredag kl 09:05 Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å følge et program satt opp av folk med erfaring, og ikke lage noe eget, når du er relativt ny. Det er ørten programmer som går på 3-4 dager i uken. Gode programmer for de som er relativt nye, er Stronglifts, GZCLP, Greyskull, 5/3/1 beginners, osv. Google, så finner du mye god info. Anonymkode: cf466...de7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:31 #3 Del Skrevet søndag kl 12:31 Må du variere da? Velg deg ut øvelsene du vil gjøre og fordel de på øktene du skal ha. Noen grunn til at du vil innføre den 4 styrkeøkta? Et helkroppsprogram 2-3 ganger i uka er mer enn bra nok, skal du ha 4 økter bør du nok gå for en splitt men det vil ikke nødvendigvis gi deg bedre resultater. Jeg ville heller kanskje gått for en hyroxøkt eller mobilitet på økt nummer 4. Anonymkode: 04a3a...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #4 Del Skrevet i går, 07:57 Mandag - går tur/aktiv restitusjon Tirsdag - løping + styrke push Onsdag - styrke bein Torsdag - Hiit + stryke pull Fredag - gå tur/aktiv restitusjon Lørdag - styrke bein Søndag - Styrke push+pull MAO, min. to styrkeøkter bein og to styrkeøkter overkropp. Anonymkode: 149f4...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #5 Del Skrevet i går, 08:11 Jeg pleier å velge en annen type trening som treningsøkt nummer 4 eller 5, for å få inn noe variasjon. Det kan være gruppetimer som HIIT/Tabata, spinning, pilates, yoga osv. Men det er fordi jeg syns det er gøy og jeg liker godt variasjonen. Hvis styrke og muskelbygging er ditt hovedfokus er det kanskje ikke noe godt alternativ. Anonymkode: 29678...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå