AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Del Skrevet 6. februar F.eks siste uka er høyeste nivå 35, og samtlige dager har laveste nivå vært 5. Jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden, og føler jeg har lavt energinivå. Jeg trener yoga en gang pr uke, yin yang, som er veldig rolig yoga, og blir sliten av det. Ellers går jeg turer med hunden hver dag, men den er liten, så det blir aldri lange turer. Er kvinne, 55 år, og jobber 100% (stillesittende kontorjobb). Røyker ikke, drikker ikke, spiser sunn mat laget på rene råvarer, og er slank. Jeg legger meg kl 23 og står opp kl 7. Har mest lett søvn, og en del REM-søvn (gjerne halvparten så mye som lett søvn), men lite dyp søvn - noen netter ikke i det hele tatt. Er jeg heldig får jeg 30 -45 minutter dyp søvn. Hvordan kan jeg øke body batteri, og føle meg kvikkere? 😴 Anonymkode: 63c1a...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #2 Del Skrevet 7. februar Drikker du alkohol? Det vil påvirke bb, selv et lite glass. hva med måltider seint på kvelden, og kaffe? Anonymkode: 9cff4...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Del Skrevet 7. februar Hvordan ligger du an i forhold til overgansgalderen? Mye uro e.l der? Hva med eventuelle kroniske sykdommer? Jeg har et sted mellom 30-60 min dyp søvn og ligger mellom 70 og 90 i Bodybattery når jeg våkner avhengig av det og REM-søvn som også varierere god del. Anonymkode: 21539...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drikker du alkohol? Det vil påvirke bb, selv et lite glass. hva med måltider seint på kvelden, og kaffe? Anonymkode: 9cff4...697 Som jeg skrev, så drikker jeg ikke. Jeg praktiserer 100% avholdenhet fra alkohol, og det har jeg gjort siden jeg var i 20-årene. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan ligger du an i forhold til overgansgalderen? Mye uro e.l der? Hva med eventuelle kroniske sykdommer? Jeg har et sted mellom 30-60 min dyp søvn og ligger mellom 70 og 90 i Bodybattery når jeg våkner avhengig av det og REM-søvn som også varierere god del. Anonymkode: 21539...2b1 Jeg kom i overgangsalderen for 4-5 år siden, og da slet jeg med utmattelse og søvnproblemer. Startet på hormoner, og det hadde veldig god effekt, og jeg følte at jeg fikk tilbake livskvaliteten. Det er først de siste månedene at jeg igjen kjenner på dette med at jeg er mye sliten. Ellers har jeg ingen sykdommer - som jeg vet om, i hvertfall. Når det gjelder søvn føler jeg egentlig selv at jeg sover greit, og jeg våkner som regel ti minutter før vekkerklokka ringer. Jeg har jevn rytme mtp søvn uka igjennom: er i seng kl. 23 og står opp kl. 7. Sovner veldig raskt når jeg har lagt meg. Våkner gjerne en gang eller to i løpet av natten, men det er kanskje ikke så uvanlig? Og jeg sovner alltid raskt igjen. Men jeg sover muligens ikke dypt nok, da, mtp at body battery er så lavt. Jeg er usikker på hvordan dette med body battery fungerer. Kan det være at jeg er i for lite fysisk aktivitet? Før syntes jeg at jeg fikk mer energi av fysisk aktivitet, men nå for tiden blir jeg bare enda mer sliten av det. Anonymkode: 63c1a...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Drikker du alkohol? Det vil påvirke bb, selv et lite glass. hva med måltider seint på kvelden, og kaffe? Anonymkode: 9cff4...697 Glemte å svare på det siste: drikker kun en kopp kaffe på morgenen, og spiser ikke etter middag, dvs senest ved 18-tiden, oftest tidligere Anonymkode: 63c1a...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 7. februar #6 Del Skrevet 7. februar Body battery på slike klokker er 100% en gimmick. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #7 Del Skrevet 7. februar Abra skrev (39 minutter siden): Body battery på slike klokker er 100% en gimmick. Kilde? Anonymkode: 63c1a...de5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #8 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): F.eks siste uka er høyeste nivå 35, og samtlige dager har laveste nivå vært 5. Jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden, og føler jeg har lavt energinivå. Jeg trener yoga en gang pr uke, yin yang, som er veldig rolig yoga, og blir sliten av det. Ellers går jeg turer med hunden hver dag, men den er liten, så det blir aldri lange turer. Er kvinne, 55 år, og jobber 100% (stillesittende kontorjobb). Røyker ikke, drikker ikke, spiser sunn mat laget på rene råvarer, og er slank. Jeg legger meg kl 23 og står opp kl 7. Har mest lett søvn, og en del REM-søvn (gjerne halvparten så mye som lett søvn), men lite dyp søvn - noen netter ikke i det hele tatt. Er jeg heldig får jeg 30 -45 minutter dyp søvn. Hvordan kan jeg øke body batteri, og føle meg kvikkere? 😴 Anonymkode: 63c1a...de5 Sikker på at apper og smartklokker er det riktige for deg? Virker som at du bare blir stresset av "body battery", "REM-søvn" og all den dritten som disse appene leverer. Hva med å droppe det og bare kjenne etter hvordan du har det? Legg vekk klokka og la mobilen bli igjen på kjøkkenet, og koble litt av. Er du trøtt, så sov. Er du sulten, så spis. Lær deg å lytte til kroppen uten elektroniske hjelpemidler, for de kan lett ta feil. Anonymkode: 4e3f1...a49 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 7. februar #9 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kilde? Anonymkode: 63c1a...de5 Abra skrev (1 time siden): Body battery på slike klokker er 100% en gimmick. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sikker på at apper og smartklokker er det riktige for deg? Virker som at du bare blir stresset av "body battery", "REM-søvn" og all den dritten som disse appene leverer. Hva med å droppe det og bare kjenne etter hvordan du har det? Legg vekk klokka og la mobilen bli igjen på kjøkkenet, og koble litt av. Er du trøtt, så sov. Er du sulten, så spis. Lær deg å lytte til kroppen uten elektroniske hjelpemidler, for de kan lett ta feil. Anonymkode: 4e3f1...a49 Jeg er ikke typen som egentlig blir opphengt i sånt. Jeg sjekket appen en del i perioden rett etter at jeg fikk meg smartklokke, fordi det var nytt og interessant. Så dabbet det jo kraftig av etter hvert, og appen gikk litt i glemmeboka. Det var ikke før jeg begynte å kjenne meg sliten og energiløs at jeg kom på å sjekke appen igjen. Anonymkode: 63c1a...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #11 Del Skrevet 7. februar Abra skrev (11 minutter siden): ? Anonymkode: 63c1a...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #12 Del Skrevet 7. februar Yoga er bra, men får du nok kondisjons-mosjon? Kanskje det kan hjelpe i den forstand at du får sove bedre og kanskje da får opp bodybatteriet? Anonymkode: b5f74...043 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 7. februar #13 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ? Anonymkode: 63c1a...de5 Ser du ikke jeg siterte meg selv når du spør etter kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #14 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Yoga er bra, men får du nok kondisjons-mosjon? Kanskje det kan hjelpe i den forstand at du får sove bedre og kanskje da får opp bodybatteriet? Anonymkode: b5f74...043 Det stemmer at jeg får lite kondisjonstrening, ja. Hvis det å få opp kondisjonen kan føre til generelt økt energi (som igjen vil vises i økt body battery), så må jeg jo sette inn en innsats der. (Og det at jeg ikke har satt meg inn i hva som er greien med body battery er grunnen til at jeg spør her. Google hjalp meg ikke, og appen forteller meg at det ikke er sånn det skal være) Anonymkode: 63c1a...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #15 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er ikke typen som egentlig blir opphengt i sånt. Jeg sjekket appen en del i perioden rett etter at jeg fikk meg smartklokke, fordi det var nytt og interessant. Så dabbet det jo kraftig av etter hvert, og appen gikk litt i glemmeboka. Det var ikke før jeg begynte å kjenne meg sliten og energiløs at jeg kom på å sjekke appen igjen. Anonymkode: 63c1a...de5 Ved uforklarlige endringer i fysisk form er kanskje legen et bedre alternativ. Anonymkode: 412a9...954 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #16 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som jeg skrev, så drikker jeg ikke. Jeg praktiserer 100% avholdenhet fra alkohol, og det har jeg gjort siden jeg var i 20-årene. Jeg kom i overgangsalderen for 4-5 år siden, og da slet jeg med utmattelse og søvnproblemer. Startet på hormoner, og det hadde veldig god effekt, og jeg følte at jeg fikk tilbake livskvaliteten. Det er først de siste månedene at jeg igjen kjenner på dette med at jeg er mye sliten. Ellers har jeg ingen sykdommer - som jeg vet om, i hvertfall. Når det gjelder søvn føler jeg egentlig selv at jeg sover greit, og jeg våkner som regel ti minutter før vekkerklokka ringer. Jeg har jevn rytme mtp søvn uka igjennom: er i seng kl. 23 og står opp kl. 7. Sovner veldig raskt når jeg har lagt meg. Våkner gjerne en gang eller to i løpet av natten, men det er kanskje ikke så uvanlig? Og jeg sovner alltid raskt igjen. Men jeg sover muligens ikke dypt nok, da, mtp at body battery er så lavt. Jeg er usikker på hvordan dette med body battery fungerer. Kan det være at jeg er i for lite fysisk aktivitet? Før syntes jeg at jeg fikk mer energi av fysisk aktivitet, men nå for tiden blir jeg bare enda mer sliten av det. Anonymkode: 63c1a...de5 Hva med å droppe klokka og føle seg fram uten sånne midler som forteller deg alt? Prøv det i tre måneder. Anonymkode: 3f933...9b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #17 Del Skrevet 8. februar Google body battry+ klokke modellen din så vil du gjerne finne produsentens egne uttalelser, erfaringer og veiledning. Umiddelbart tenker jeg, hva ligger stress tallene dine på både ila dagen men også under søvn? Puls? Jeg har for eksempel også kontorjobb og kan helt fint øke 3-20 poeng på body battary ila en arbeidsdag hvis jeg har sovet dårlig. Dette grunnet svært korte små avkoblinger/ meditasjon ila dagen og jevn lav hvilepuls. Men jeg har også min 3 økter høy intensitet og 3 styrke økter ila en uke. Og det påvirker selvsagt i det lange løp. Ellers er det jo vinter sesong, du har ikke hanglet med noe forkjølelse/influensa eller slikt i det siste? Anonymkode: a37c1...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #18 Del Skrevet 8. februar Hvis du blir sliten av yin yoga så må du jo være syk Anonymkode: 47521...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #19 Del Skrevet 8. februar Jeg får helt like tall som deg ts. Graf med oransje/høyt stressnivå gjennom hele natten, kun noen få øyeblikk med blå/hvile. Jeg har nesten helt lik livsstil også, men er bare 33 år. Veldig frustrerende. Ser at andre får opp mot full score på bb, jeg har aldri hatt mer enn ca 35, stort sett ligger det rundt 25 etter en natt søvn. Kanskje verdt å prøve kondisjonstrening? Anonymkode: 28da1...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #20 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Google body battry+ klokke modellen din så vil du gjerne finne produsentens egne uttalelser, erfaringer og veiledning. Umiddelbart tenker jeg, hva ligger stress tallene dine på både ila dagen men også under søvn? Puls? Jeg har for eksempel også kontorjobb og kan helt fint øke 3-20 poeng på body battary ila en arbeidsdag hvis jeg har sovet dårlig. Dette grunnet svært korte små avkoblinger/ meditasjon ila dagen og jevn lav hvilepuls. Men jeg har også min 3 økter høy intensitet og 3 styrke økter ila en uke. Og det påvirker selvsagt i det lange løp. Ellers er det jo vinter sesong, du har ikke hanglet med noe forkjølelse/influensa eller slikt i det siste? Anonymkode: a37c1...ab2 Jeg har ikke studert appen nøye nok til at jeg vet hvordan jeg skal se alt dette. Det jeg lett kan se, er at stressnivået er høyt både på natten og på dagen, og når jeg går tilbake ser jeg at også de fagene jeg har et høyt (til å være meg) body battery på morgenen, så tappes det veldig i løpet av dagen, og ender i gjerne rundt 5. Mulig det skal være sånn? Aner ikke, for jeg har ikke satt meg ordentlig inn i det. Men jeg ser jo at jeg stadig har fått disse kommentarene på body battery i appen som tilsier at det er for mye stress og at jeg bør finne tid til å roe ned. Deg du sier om metoder for å øke body battery i løpet av dagen er interessant. Takk! Og jo, jeg hadde en kraftig forkjølelse i .uten av januar hvor jeg var hjemme fra jobb i noen dager. Det burde jeg jo ha tenkt på ☺️ Anonymkode: 63c1a...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå