Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg har brukt Batiste tørr-shampo så klør jeg så grusomt i hodebunnen på slutten av dagen. 
Så kan ikke bruke den lenger.

Er det noen andre som reagerer på Batiste, men har bedre erfaring med et annet merke?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle merker klør. Hodebunnen min takler ikke tørrshampo. 

Skal prøve maizenna, google det

Anonymkode: ed6bc...a10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tørr sjampoen til Miriam Quedo klør ikke, den pleier også. Fantastisk god 

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har gått over til K18 airwash. Den er skrekkelig dyr, men drøy i bruk og fungerer. Jeg har de siste ca 15 årene brukt Batiste jevnlig, og får tørr og kløende hodebunn. Ville ha en slutt på dette. 

På budsjett bruker jeg babypudder, funker på samme måte som tørrsjampo. 

Anonymkode: 0a948...774

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør av alle typer. De jeg vet om som klør av tørrshampo, klør som regel av alle merker.

Jeg bruker en miks av potetmel (og kakaopulver fordi jeg er brunette, det er mindre synlig da). 

hvis du har tid til å føne, kan jeg anbefale å spraye miscellar water i røttene og få føne det. Det er den aller beste løsninger! Da ser det nyvasket ut.

Anonymkode: 0cb99...ce5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har gått over til K18 airwash. Den er skrekkelig dyr, men drøy i bruk og fungerer. Jeg har de siste ca 15 årene brukt Batiste jevnlig, og får tørr og kløende hodebunn. Ville ha en slutt på dette. 

Den er FANTASTISK!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 7.03):

hvis du har tid til å føne, kan jeg anbefale å spraye miscellar water i røttene og få føne det. Det er den aller beste løsninger! Da ser det nyvasket ut.

Dette! Mye bedre enn tørrshampo. Er ikke alltid nødvendig å føne heller, om håret får lufttørke er det ennå bedre :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (Akkurat nå):

Dette! Mye bedre enn tørrshampo. Er ikke alltid nødvendig å føne heller, om håret får lufttørke er det ennå bedre :) 

Spennende, dette må jeg prøve 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spennende, dette må jeg prøve 

Ja, jeg ble skikkelig positivt overrasket selv 😀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker potetmel. Fungerer som bare det

Anonymkode: 009e8...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 2.49):

Kullsyrevann skrev (På 25.2.2025 den 16.13):

Den er FANTASTISK!

Blir håret matt? Bruker Batiste brunette nå og føler håret blir så utrolig dølt og matt.

Anonymkode: e264b...489

AnonymBruker
Skrevet
Hatsumomo skrev (På 6.2.2025 den 21.36):

Hver gang jeg har brukt Batiste tørr-shampo så klør jeg så grusomt i hodebunnen på slutten av dagen. 
Så kan ikke bruke den lenger.

Er det noen andre som reagerer på Batiste, men har bedre erfaring med et annet merke?

Gikk over fra Batiste til Amika da jeg først ble oppmerksom på Benzen som mange tørrshampoer inneholder mye av. Jeg leste en forskingsrapport hvor flere typer ble målt, og Amika kom veldig godt ut av det (under grensen på første spray og så nesten ingenting etter det). Batiste mener jeg var en av verstingene. 

Jeg er veldig fornøyd med Amika. 

Anonymkode: 2af4d...799

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Roci skrev (På 26.2.2025 den 9.20):

Jeg prøvde miscellar vann i dag, men jeg tror ikke at jeg gjør det riktig? 

Hvordan og hvor mye påfører dere det? 

Jeg hadde miscellar vann på en klut og prøvde å gni det i hodebunn og hår. Fønet etterpå. Håret så ikke rent ut, for å si det forsiktig.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg prøvde miscellar vann i dag, men jeg tror ikke at jeg gjør det riktig? 

Hvordan og hvor mye påfører dere det? 

Jeg hadde miscellar vann på en klut og prøvde å gni det i hodebunn og hår. Fønet etterpå. Håret så ikke rent ut, for å si det forsiktig.. 

Jeg har fylt micellarvann over på en tom sprayflaske og sprayer først i hårrøttene, og deretter en lett "dusj" over resten av håret. Jeg foretrekker å la håret lufttørke, da kjennes det rent og luftig ut. Man skal jo uansett ikke bruke så mye at håret blir vått. Det er også viktig at du bruker et oljefritt micellarvann. Jeg bruker det vanlige fra Garnier, men du kan også forsøke et micellarvann spesielt egnet for fet hud, f.eks. Bioderma Sèbium H2O Micellar Water. Det er mulig at micellarvann ikke fungerer spesielt bra dersom man har fet hodebunn. 

Endret av Roci
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør av alle typer. De jeg vet om som klør av tørrshampo, klør som regel av alle merker.

Jeg bruker en miks av potetmel (og kakaopulver fordi jeg er brunette, det er mindre synlig da). 

Jeg bruker bakepulver eller potetmel (lyst hår). 

Anonymkode: f8f8d...050

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste at man skal unngå micellar vann. Det er laget for å fjerne olje og smuss, det er nok derfor det er så effektivt. Så det vil trekke ut fukt og være skadelig for håret over tid. Der tørrshampo er laget med et annet formål, og også tar vare på håret. 

Anonymkode: c1325...056

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg leste at man skal unngå micellar vann. Det er laget for å fjerne olje og smuss, det er nok derfor det er så effektivt. Så det vil trekke ut fukt og være skadelig for håret over tid. Der tørrshampo er laget med et annet formål, og også tar vare på håret. 

Det er nok ikke bra å bruke det for ofte, nei. Jeg unngår faktisk å bruke micellarvann i ansiktet fordi det tørker ut huden min. Men nå er både tørrsjampo og micellarvann (i hodebunnen)kun "nødhjelp" for min del, kke noe jeg bruker på jevnlig basis🙂 

Endret av Roci
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (4 minutter siden):

Det er nok ikke bra å bruke det for ofte, nei. Jeg unngår faktisk å bruke micellarvann i ansiktet fordi det tørker ut huden min. Men nå er både tørrsjampo og micellarvann (i hodebunnen)kun "nødhjelp" for min del, kke noe jeg bruker på jevnlig basis🙂 

Jeg bruker tørrshampo for å drøye hårvasken til en uke, så blir en runde hver uke. Har funnet et merke som er bra og trygt i alle tester, men står helt stille og jeg er ikke hjemme.. Brukte en del tid på dette når det med kreftfare ble rullet ut, var da jeg også leste om micellar som et tips som ikke var anbefalt. 

Micellar er kun en nødløsning for ansiktet, ja. Stripper huden for alt for mye fukt. Bruker det hovedsakelig for å korrigere når jeg sminker meg. Eller hvis jeg er på reise og ønsker raske løsninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 11.49):

Blir håret matt? Bruker Batiste brunette nå og føler håret blir så utrolig dølt og matt.

Jeg opplever det ikke som at det blir matt. Det er ikke en standard pudderform i aerosolflaske som batiste, det er en væske du spritzer i håret, så du får ikke samme opphopning av produkt i røttene. Den er veldig drøy i bruk også. Anbefaler deg å dra inn på en Fredrik og Louisa eller andre forretninger de har produktet å prøve noen sprayer i uvasket hår. Så kan du se om du liker den. Det blir et dyrt bomkjøp hvis ikke. Som brunette syns jeg også at det har vært et styr å finne tørrshampoo, men denne er den beste til nå :D Ingenting kan erstatte en hårvask, men kan drøye det en dag hvis jeg bruker denne. 

AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (6 timer siden):

Jeg opplever det ikke som at det blir matt. Det er ikke en standard pudderform i aerosolflaske som batiste, det er en væske du spritzer i håret, så du får ikke samme opphopning av produkt i røttene. Den er veldig drøy i bruk også. Anbefaler deg å dra inn på en Fredrik og Louisa eller andre forretninger de har produktet å prøve noen sprayer i uvasket hår. Så kan du se om du liker den. Det blir et dyrt bomkjøp hvis ikke. Som brunette syns jeg også at det har vært et styr å finne tørrshampoo, men denne er den beste til nå :D Ingenting kan erstatte en hårvask, men kan drøye det en dag hvis jeg bruker denne. 

Takk for svar ☺️ vasker håret én gang i uken (hodebunnen min tåler ikke mer), så er helt avhengig av tørrspray.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...