Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært sykemeldt før så dette er nytt for meg. Men jeg jobber 100% i kommunen, og så tar jeg en del vakter i privat praksis. Tjener derfor godt. Men nå er jeg sykemeldt fra min faste jobb, og kan heller ikke ta ekstravakter på den andre jobben. Det er arbeidsgiver som betaler sykepenger (altså kommunen), men nav har regnet ut en høyere månedslønn enn jeg egentlig har utbetalt fra kommunen. De har tatt gjennomsnittslønna mi når de har regnet seg frem til dette. Men kommunen betaler meg bare min fastlønn. Så hva skjer med resten av sykepengene de får fra nav? Går de rett i kommunens «lomme»? Det er snakk om ca 10k hver mnd

Anonymkode: 1540c...4cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får de direkte fra nav

Anonymkode: 87ee8...ca2

Skrevet

Kommunen får bare for den lønna du har fra dem (opp til maks 6 G, dessuten kompenseres ikke pensjonskostnader kommunen har, og heller ikke feriepenger fullt ut). Kommunen får altså egentlig ikke dekket hele utlegget de har for deg. Resten av sykepengene må du få fra din andre arbeidsgiver hvis du har en stillingsprosent der/evt direkte fra NAV. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke vært sykemeldt før så dette er nytt for meg. Men jeg jobber 100% i kommunen, og så tar jeg en del vakter i privat praksis. Tjener derfor godt. Men nå er jeg sykemeldt fra min faste jobb, og kan heller ikke ta ekstravakter på den andre jobben. Det er arbeidsgiver som betaler sykepenger (altså kommunen), men nav har regnet ut en høyere månedslønn enn jeg egentlig har utbetalt fra kommunen. De har tatt gjennomsnittslønna mi når de har regnet seg frem til dette. Men kommunen betaler meg bare min fastlønn. Så hva skjer med resten av sykepengene de får fra nav? Går de rett i kommunens «lomme»? Det er snakk om ca 10k hver mnd

Kommunen forskutterer vanligvis sykepenger til dem i fast jobb. Sykepengene dine fra NAV går til kommunen, men her er det jo noe som er feil, og da er du pliktig til å melde fra til NAV. De har tydeligvis ikke forstått at du har to jobber. 
Vet du eller mistenker du at der er feil med utbetalinger fra NAV og ikke elder fra, så får du trøbbel med NAV når dette blir oppdaget. 

Anonymkode: fb516...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan enten kontakte Nav å spørre via telefon eller på chat på nav.no . På chatten kan du velge om du vil være anonym eller ikke. 

Anonymkode: 64761...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Har du flere arbeidsplasser må du ha en sykemelding pr arbeidssted.  Din andre jobb har nok ikke mottatt noen sykemelding. 

Anonymkode: 1ab6e...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei min andre jobb har ikke mottatt sykemelding, for jeg tenkte ikke det var nødvendig. Har bare ikke tatt noen vakter i perioden jeg var sykemeldt. 
Men får høre med nav i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei min andre jobb har ikke mottatt sykemelding, for jeg tenkte ikke det var nødvendig. Har bare ikke tatt noen vakter i perioden jeg var sykemeldt. 
Men får høre med nav i morgen. 

Om du hadde vakter uten 14 dager opphold i månedene før sykemelding har du rett på sykepenger fra denne arbeidsplassen også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du er sykemeldt, skal arbeidsgiveren din sende inn inntektsmelding. I denne fører de opp hva du har hatt i mnd lønn de siste tre månedene før du ble sykemeldt. Hvis du bare er sykemeldt fra den ene jobben, er det bare de som sender inntektsmelding. Du skal kunne se hva som står i den hvis du går inn på ditt sykefravær på nav.no

Anonymkode: b7313...6d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når du er sykemeldt, skal arbeidsgiveren din sende inn inntektsmelding. I denne fører de opp hva du har hatt i mnd lønn de siste tre månedene før du ble sykemeldt. Hvis du bare er sykemeldt fra den ene jobben, er det bare de som sender inntektsmelding. Du skal kunne se hva som står i den hvis du går inn på ditt sykefravær på nav.no

Anonymkode: b7313...6d1

At de sender inntektsmelding avhenger selvsagt av at ts har sendt sykemelding til begge arbeidsplasser.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...