AnonymBruker Skrevet 7. februar #61 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Aner ikke ang det siste du skrev, men ville bare si at jeg stusset litt på dette med 1.febr, for jeg har også spist en pakke med best før- dato 1.febr. Ser på listen at datoene 31.01 og 02.02 er med, men hvorfor ikke 01.02? Burde ikke det vært de samme eggene? Anonymkode: 2e099...297 Kan være de har hentet egg fra ulike farmer, ulike dager? La oss si at den ene dagen hentes det i Nordre Land (hvor hønene har mottatt fôr med for mye d-vit) og dagen etter fra Ål i Hallingdal, hvor de ikke har mottatt farlig fôr? Anonymkode: 1d3f8...59e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #62 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sorry, jeg koblet feil 1 februar var det, blandet inn 2 på feil sted. 😅 Lurer egentlig mer på om disse eggene har havnet i produksjon og at man kan ha fått i seg noe andre steder, står det noe om det egentlig? Prøvde å google litt rundt men fant ikke noe svar. Anonymkode: 23453...8c9 Jeg vil anta at det er sannsynlig, men mulig store produsenter ikke kjøper via butikk, men direkte fra større lager og får store brett? Da får de kanskje beskjed, men ikke via media? Blir spennende å se om sånne sandwich-produsenter feks går ut og ber forbrukere kaste produkter med egg. Anonymkode: 1d3f8...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #63 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vil anta at det er sannsynlig, men mulig store produsenter ikke kjøper via butikk, men direkte fra større lager og får store brett? Da får de kanskje beskjed, men ikke via media? Blir spennende å se om sånne sandwich-produsenter feks går ut og ber forbrukere kaste produkter med egg. Anonymkode: 1d3f8...59e På store gårder hvor det går mye mat kommer bilen fra felleskjøpet og fyller en hel tank eller silo med for feks, så en bil kan ha med mange hunder kilo mat til en gård mens mindre får levert i sekker på så og så mange kilo. Anonymkode: 7f7d6...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #64 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror egg med best før-dato 2.febr stod på lista? Anonymkode: 2e099...297 Må itillegg sjekke klokkeslettet. Jeg har en nesten tom og en full kartong, begge med merke og dato som står på lista. Men klokkeslettet for pakking er utenfor tidsrommet som gjelder. Anonymkode: 12b84...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vesi Skrevet 7. februar #65 Del Skrevet 7. februar (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aner ikke ang det siste du skrev, men ville bare si at jeg stusset litt på dette med 1.febr, for jeg har også spist en pakke med best før- dato 1.febr. Ser på listen at datoene 31.01 og 02.02 er med, men hvorfor ikke 01.02? Burde ikke det vært de samme eggene? Anonymkode: 2e099...297 Det har jo med hvor eggene kommer fra, eggene er ikke produsert på pakkeriet. Og det er ikke alle kartonger med de angitte datoene. Er innenfor gitte klokkeslett. Endret 7. februar av Vesi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #66 Del Skrevet 7. februar Skummelt! Vi har et barn med redusert nyrefunksjon, glad han ikke spiser egg ennå 😳 Ellers går det lite egg her i huset, men vi har en kartong stående som jeg skal sjekke. Hadde tenkt å lage vaniljekrem, men det er ikke så aktuelt å servere hvis eggene i kartongen er rammet. Anonymkode: bec5d...115 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #67 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det var det, har lite peiling på kylling og egg produksjon men slik jeg forstår det så er det forskjellige batches og at de da tydeligvis mener at de har kontroll på at det ikke er et problem men har stusset jeg og. Skjønner liksom ikke helt at de har kontroll på at de ikke har gitt maten som er påvirket den dagen i midten liksom, hvor kom maten til de fra? Heldigvis så er det helst jeg som putter i meg mye egg her i hus, tenåringen har spist lite og godt er det for det er jeg som sliter med mangler. Har ikke fått tatt blodprøver dette året ennå så planen er å få gjort dette i løpet av mars, hvis jeg har normale nivåer av vitamin D eller over så er jeg sikker på at jeg har fått i meg noe for det er uvanlig for min del. Mange av symptomene man har på for mye d vitamin har jo jeg til vanlig så jeg hadde jo ikke merket no forskjell heller. Anonymkode: 23453...8c9 Må si jeg blir litt overrasket over hvor lite befolkningen vet om matproduksjon. De som pakker og foredler mat må ha kontroll på hvilken gård maten kommer fra. Er ikke sånn at de gav hønene annet for den dagen, det er jo fordi den dagen pakket de egg fra gårder som ikke har gitt dette foret. Og det er ikke alle eggene med best før de angitte dagene som er trukket tilbake, kun noen partier. (Vet dette er kommentert over her også) Anonymkode: 12b84...f72 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 7. februar Forfatter #68 Del Skrevet 7. februar Anne B. Ragde Ble dårlig av bare to egg (pluss et daglig D-vitamintilskudd). Så her er det svært ulike toleransegrenser, tydeligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #69 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fortell? Gjerne med noen eksempler fra virkeligheten Anonymkode: f8ef4...703 Disse eggene er neppe i stand til å seriøst forgifte noen med et normalt forbruk av egg. Kosttilskudd kan derimot gjøre deg dødssyk. Ikke lenge siden et D-vitamintilskudd ble tilbakekalt pga produksjonsfeil her i Norge, og flere ble lagt inn på sykehus med ekstreme nivåer og hyperkalsemi. Selv endte jeg nesten i koma med organsvikt, hadde 10 ganger så mye D-vitamin i blodet enn anbefalt. Er fremdeles ikke frisk igjen selv om sykdomstoppen min var for et ÅR siden… Anonymkode: aa4a0...4d2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella morax Skrevet 7. februar #70 Del Skrevet 7. februar every woman skrev (14 minutter siden): Anne B. Ragde Ble dårlig av bare to egg (pluss et daglig D-vitamintilskudd). Så her er det svært ulike toleransegrenser, tydeligvis. Det går mye omgangssyke i Trondheim nå. At det er to skarve egg som er skylden i at Anne B Ragde har vært kvalm og sittet flere runder på ramma er vel mindre sannsynlig. At NRK fremstiller det som en sammenheng mellom Anne B Ragdes symptomer og eggspising er kritikkverdig. Men alt for klikk. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #71 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse eggene er neppe i stand til å seriøst forgifte noen med et normalt forbruk av egg. Kosttilskudd kan derimot gjøre deg dødssyk. Ikke lenge siden et D-vitamintilskudd ble tilbakekalt pga produksjonsfeil her i Norge, og flere ble lagt inn på sykehus med ekstreme nivåer og hyperkalsemi. Selv endte jeg nesten i koma med organsvikt, hadde 10 ganger så mye D-vitamin i blodet enn anbefalt. Er fremdeles ikke frisk igjen selv om sykdomstoppen min var for et ÅR siden… Anonymkode: aa4a0...4d2 Noen spiser 4 egg hver dag. Har man vært uheldig og spist de farlige eggene hver gang er det 28*4 egg. Noe tar tilskudd og forsøker å få i seg d-vitaminer gjennom andre varer også. Noen (ikke hele landet!!!) vil være i reell fare. Anonymkode: 1d3f8...59e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 7. februar Forfatter #72 Del Skrevet 7. februar ella morax skrev (1 time siden): Det går mye omgangssyke i Trondheim nå. At det er to skarve egg som er skylden i at Anne B Ragde har vært kvalm og sittet flere runder på ramma er vel mindre sannsynlig. At NRK fremstiller det som en sammenheng mellom Anne B Ragdes symptomer og eggspising er kritikkverdig. Men alt for klikk. Mulig, det. Ragde sier jo selv at hun mener hun ble syk av eggene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #73 Del Skrevet 7. februar FIRST PRICE Egg 18 SM First Price Frittgående 02.02.2025 Faen, jeg kjøpte 4 av disse, og har spist alle eggene i løpet av de siste ukene. Kommer jeg til å dø nå? Anonymkode: 2f2e1...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #74 Del Skrevet 7. februar Gjelder det Änglamark?? Spiste ca 8 av dem for noen dager siden😂 Anonymkode: d1ce3...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 7. februar #75 Del Skrevet 7. februar Har kanskje spist 10 egg i løpet av siste uke. Senest i går spiste jeg to, og det er de eneste jeg er helt sikker på er på «dødslista»😁 En person jeg vil si er lettere hypokondrisk av seg, som spiste samme måltid, fikk akutt vondt i hodet etter å ha lest nyheten i går kveld😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #76 Del Skrevet 7. februar Antar at «Prima» og «prima lavpris» er det samme? Står bare Prima på listen… i så tilfelle har jeg spist masse av dem. Får man pengene tilbake om man leverer de tilbake? Anonymkode: 4fe58...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #77 Del Skrevet 7. februar Ingen egg foreløpig. Tror jeg, eller, jeg kastet en 12 pk med egg i går, men den er brent opp i peisen, så usikker om det var forhøyede D vitaminer i den. Veldig godt mulig. Men, det jeg vet er at jeg har bakt et stort sukkerbrød med 2 egg fra de med forhøyede D vitaminer og 3 normale egg med totalt 5 egg i kaka. Men tror det skal gå greit med et kakestykke til hver. Kaster ikke sukkerbrødet for det om. Anonymkode: 79cf5...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 7. februar #78 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): FIRST PRICE Egg 18 SM First Price Frittgående 02.02.2025 Faen, jeg kjøpte 4 av disse, og har spist alle eggene i løpet av de siste ukene. Kommer jeg til å dø nå? Anonymkode: 2f2e1...4d9 Slutter EFTAen på 1265 da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #79 Del Skrevet 7. februar every woman skrev (5 timer siden): Anne B. Ragde Ble dårlig av bare to egg (pluss et daglig D-vitamintilskudd). Så her er det svært ulike toleransegrenser, tydeligvis. Herregud så flaut, gå ut i avisen og fortelle om omgangssyke og så hevde det er pga 2 egg.. det er jo rett og slett helt usannsynlig at det er på grunn av eggene. Hvorfor trykker avisen dette?? Anonymkode: cce62...11c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #80 Del Skrevet 7. februar De tilbakekaller alle eggene der det KAN være egg fra høner som har fått dette fôret. Det er bare 9 eggprodusenter som har fått levert feil fôr, så de aller fleste eggene som blir tilbakekalt er trygge. Så dere som har spist egg som ble tilbakekalt - slapp av med mindre dere har symptomer på forgiftning. Anonymkode: 46e7a...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå