AnonymBruker Skrevet 6. februar #41 Del Skrevet 6. februar Spiser masse egg, men har heldigvis egne høner. Anonymkode: 5fb88...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #42 Del Skrevet 6. februar Flintis skrev (3 minutter siden): Hvor står dette EFTA nummeret? på lokket på kartongen. Skjønner ikke hvorfor teksten min blir kursiv, får ikke slått av Anonymkode: 7f7d6...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #43 Del Skrevet 6. februar 2 egg om dagen, så ble litt svett ja...Ene kartongen her stod på lista, men den var uåpnet heldigvis. De 2 som lå i søpla inne her stod ikke på lista...må sjekke pappsøpla i morgen hva som ligger der. Anonymkode: fdafd...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #44 Del Skrevet 6. februar Opps...har spist en del egg, og har nok spist fra de som er på lista. Men har jeg spist mer enn 25-30 egg siste ukene? Jeg var hos legen i dag og tok blodprøver for overgangsalder, og hun tok vitaminnivået også, så det ka ho bli interessant...heldig at jeg tok i dag da, ettersom det gjerne blir en strøm av folk de kommende dagene... Anonymkode: 9bc15...b61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #45 Del Skrevet 6. februar Vi spiser veldig mye egg men jeg kjøper jo inn og har et lite lager og det siste vi har er dato 2 februar så vi har gått klar. Må innrømme at jeg godt kunne spist et par av de eggene for jeg sliter med å få vitamin d nivået over 50 uansett hvor mye sol og vitamin d jeg tar. Anonymkode: 23453...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #46 Del Skrevet 6. februar every woman skrev (2 timer siden): Massevis av egg blir kalt tilbake på grunn av feil som har gitt altfor høyt innhold av vitamin D Hvor mange egg har dere spist i det siste, folkens? 🥚 Har faktisk spist ENDEL siste ukene, i går spiste jeg 4, som dagen før, og dagen før det, osv osv.. har hatt tidenes eggefest etter nyttår jo Og er det derfor en har vært så kvalm og uggen også mon tro? Anonymkode: bd0c8...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #47 Del Skrevet 6. februar Ulven skrev (36 minutter siden): Men dråpene fra Tights inneholdt vel 30000ie pr dråpe, som jo er en helt annen størrelsesorden enn det disse eggene inneholder. Det er 40ie pr 1mcg d-vit, så 300mcg som det var i ett av disse eggene, tilsvarer 12000ie. Anonymkode: 2e099...297 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #48 Del Skrevet 6. februar Har en kartong egg som står på den lista. Spiste 3 i dag. Tok i tillegg D-vitaminer i kveld. Ser ut til at jeg kan droppe kosttilskudd framover. De eggene jeg har igjen blir garantert også spist av meg en eller annen dag. Har gjerne en kartong i 1-2 måneder. Anonymkode: 4e34d...ad2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #49 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi spiser veldig mye egg men jeg kjøper jo inn og har et lite lager og det siste vi har er dato 2 februar så vi har gått klar. Må innrømme at jeg godt kunne spist et par av de eggene for jeg sliter med å få vitamin d nivået over 50 uansett hvor mye sol og vitamin d jeg tar. Anonymkode: 23453...8c9 Tror egg med best før-dato 2.febr stod på lista? Anonymkode: 2e099...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #50 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er dette pr dag? Da er det vel neppe fare for noen…? Anonymkode: 689f8...1bb Nei, ikke pr dag, pr 3-4 uker Anonymkode: 2e099...297 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #51 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror egg med best før-dato 2.febr stod på lista? Anonymkode: 2e099...297 Sorry, jeg koblet feil 1 februar var det, blandet inn 2 på feil sted. 😅 Lurer egentlig mer på om disse eggene har havnet i produksjon og at man kan ha fått i seg noe andre steder, står det noe om det egentlig? Prøvde å google litt rundt men fant ikke noe svar. Anonymkode: 23453...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #52 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sorry, jeg koblet feil 1 februar var det, blandet inn 2 på feil sted. 😅 Lurer egentlig mer på om disse eggene har havnet i produksjon og at man kan ha fått i seg noe andre steder, står det noe om det egentlig? Prøvde å google litt rundt men fant ikke noe svar. Anonymkode: 23453...8c9 Aner ikke ang det siste du skrev, men ville bare si at jeg stusset litt på dette med 1.febr, for jeg har også spist en pakke med best før- dato 1.febr. Ser på listen at datoene 31.01 og 02.02 er med, men hvorfor ikke 01.02? Burde ikke det vært de samme eggene? Anonymkode: 2e099...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #53 Del Skrevet 6. februar Ikke bekymret for eget og barnas inntak, ingen av oss er spesielt glad i egg. Mannen derimot spiser 6-8 egg hver ukedag, 6-10 egg i helga. Han ligger da på 36-50 egg i uka…og langt over sikker grense. Må følge litt med den neste uka, og eventuelt tvinge han til legen om han blir dårlig. Anonymkode: 5cf20...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 6. februar #54 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): på lokket på kartongen. Skjønner ikke hvorfor teksten min blir kursiv, får ikke slått av Anonymkode: 7f7d6...a40 Takk , det er en I på toppen av ramma en kan trykke på på telefonen i hvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #55 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Håper det går bra med ham ❤️ Anonymkode: 7f7d6...a40 Samme her. Fant en tom kartong han har slukt. Anonymkode: b30e8...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #56 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her. Fant en tom kartong han har slukt. Anonymkode: b30e8...511 Unnskyld. Siterte feil. Men det var angående en tenåring som spiser mye egg. 🤞 Anonymkode: b30e8...511 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #57 Del Skrevet 7. februar Jeg har spist ganske mange egg faktisk, 2 hver dag.. Takk og lov for at jeg gikk tom for D-vitamin tablettene mine og at jeg ikke gadd å kjøpe inn nye. Har slitt med D-vitamin underskudd, og fikk beskjed av legen om å ta de med høyest tilskudd. Tror det i kombinasjon med disse eggene faktisk kunne gjort skade. Anonymkode: e87ee...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #58 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dette pr dag? Da er det vel neppe fare for noen…? Anonymkode: 689f8...1bb Det står at det gjelder de siste ukene , ikke per dag.. Anonymkode: c0e7a...ef7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #59 Del Skrevet 7. februar De norske anbefalingene for D-vitamin er med veldig god margin fra anbefalt maks dose til farlig dose så merker at jeg bekymrer meg lite over om jeg kanskje har spist de eggene... Tilfellene jeg har lest om med D-vit-forgiftning har tatt mye større doser og over lengre tid, fordi de har tatt feks kosttilskudd med feil. Men ja spiser man mange egg om dagen hver dag må man jo sjekke da, men det bør man vel uannsett ikke gjøre...? Anonymkode: cce62...11c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #60 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Aner ikke ang det siste du skrev, men ville bare si at jeg stusset litt på dette med 1.febr, for jeg har også spist en pakke med best før- dato 1.febr. Ser på listen at datoene 31.01 og 02.02 er med, men hvorfor ikke 01.02? Burde ikke det vært de samme eggene? Anonymkode: 2e099...297 Ja det var det, har lite peiling på kylling og egg produksjon men slik jeg forstår det så er det forskjellige batches og at de da tydeligvis mener at de har kontroll på at det ikke er et problem men har stusset jeg og. Skjønner liksom ikke helt at de har kontroll på at de ikke har gitt maten som er påvirket den dagen i midten liksom, hvor kom maten til de fra? Heldigvis så er det helst jeg som putter i meg mye egg her i hus, tenåringen har spist lite og godt er det for det er jeg som sliter med mangler. Har ikke fått tatt blodprøver dette året ennå så planen er å få gjort dette i løpet av mars, hvis jeg har normale nivåer av vitamin D eller over så er jeg sikker på at jeg har fått i meg noe for det er uvanlig for min del. Mange av symptomene man har på for mye d vitamin har jo jeg til vanlig så jeg hadde jo ikke merket no forskjell heller. Anonymkode: 23453...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå