AnonymBruker Skrevet 7. februar #21 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei. Jeg skrev det motsatte. Anonymkode: 2b194...381 Ok, jeg synes at det er et sykdomstegn for samfunnet at noen får 10. søppelet fra USA har tydeligvis festet seg… Anonymkode: 8fce2...af8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #22 Del Skrevet 7. februar 3. Kvinne Anonymkode: 123e6...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #23 Del Skrevet 7. februar 4. Det jeg ikke skjønner er "6-7 - Trygt inne på venstresiden." Woke har ikke noe med høyre- og venstreaksen å gjøre. Jeg er selv langt ute på venstresiden. Woke startet som en fin bevegelse. Nå er det blitt til en sjekkliste for å sjekke om du er med oss eller mot oss. Skikkelig tankepoliti. Anonymkode: b76e8...7f2 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. februar #24 Del Skrevet 7. februar 7. Kvinne, 46. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #25 Del Skrevet 7. februar 4. En del av disse punktene ser jeg ikke på som woke, men noe de fleste oppegående mennesker er enig i. Feks å ikke synes slaveri er en god ting har vel ikke noe med woke å gjøre Anonymkode: 9dc00...c31 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #26 Del Skrevet 7. februar 8. K40. Jeg skjønner ikke helt hvordan noen får mindre enn 7-8 men heller ikke mer. Med mindre folk tolker punktene rart. Ingen av de første 8 burde være kontroversielle med mindre man ikke forstår hva det spørres om. De to siste punktene er tåpelig formulert og gjør de umulig å være enig. Sannheter og objektivitet eksisterer utenfor reglene til samfunnet og er ikke slik oppkonstruert for å drive undertrykkelse. Sosiale ulikheter kan også i et helt likestillt samfunn eksistere fordi ulike mennesker vil velge ulikt selv når de er helt frie. Noen ulikheter beskytter, ikke undertrykker. For eksempel vil ukykker kunne oppstå i helt perfekte samfunn, da trengs visse roller med høyere rang for å organisere og effektivisere. Anonymkode: 6ac74...e66 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 7. februar #27 Del Skrevet 7. februar jeg syns ordet "woke" er ultraharry. Ordet i seg selv er laget kun for å polarisere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 7. februar #28 Del Skrevet 7. februar 5 Er kvinne. Noen av spørsmålene er jo for overfladiske til at man kan gi et fullverdig ja eller nei, feks det ang lønn og ledere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 7. februar #29 Del Skrevet 7. februar Jeg finnes ikke kontroversiell, men jeg sliter litt med spørsmålene : - Det var en god ting at vestlige land avskaffet slaveriet. Selv om "vestlige land" er unødvendig. - Det er positivt med kvinner i arbeidslivet. - Menn og kvinner burde ha like rettigheter. - Det er et problem at menn i snitt tjener mer enn kvinner. - All sosial ulikhet er en konsekvens av undertrykkelse. - Det provoserer meg å tenke på makten hvite menn har i verden i dag. Disse 6 er relativt enkle, for det er i stor grad ja /nei. og tre av dem er såpass relatert at de faktisk sammen sier noe. Ordet "Provoserer" er dog dårlig siden det har en stor grad av følelsesaspekt i seg : "Hvite menns makt i verden representerer et problem" er et bedre spørsmål. - Jeg er generelt negativ til tradisjonelle kjønnsroller. Denne blir litt mere innholdstung, for på et nivå må man diskutere hva spørsmålet betyr. Mitt umiddelbare svar ville være "Jeg gir meg nu faen" Ett bedre spørsmål ville være : "Jeg er for klare kjønnsroller", eller "Jeg er positiv til at folk definerer seg selv" - Det er trakassering å gi en kvinne seksuell oppmerksomhet kun på grunn av klærne hun har på seg. - Det er rasistisk å bruke ordet "indianer". I dette tilfellet er spørsmålene for spesifikke, slik at man ender opp med å tenke feil om problemet : Et bedre spørsmål er "Trakasering er avhengig av hvordan noe oppleves" eller "Trakasering ligger i intensjonen" - Begreper som "sannhet" og "objektivitet" er oppfunnet av hvite menn hvis eneste formål er å opprettholde patriarkatet og tradisjonelle maktstrukturer. Dette spørsmålet er relativt meningstungt. Med det mener jeg at det veier tyngre enn resten av spørsmålene. Woke har typisk to betydninger: enten "Don´t be a fucking cunt!" hvilket er sånn de fleste Woke mennesker ser på det. Eller "Bat shit fucking crazy" som anti-Woke ser på det. Dette spørsmålet alene putter deg i bat shit cray cray land, helt uavhengig av hva du har svart på resten. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #30 Del Skrevet 7. februar Druid skrev (9 minutter siden): - Begreper som "sannhet" og "objektivitet" er oppfunnet av hvite menn hvis eneste formål er å opprettholde patriarkatet og tradisjonelle maktstrukturer. Dette spørsmålet er relativt meningstungt. Med det mener jeg at det veier tyngre enn resten av spørsmålene. Woke har typisk to betydninger: enten "Don´t be a fucking cunt!" hvilket er sånn de fleste Woke mennesker ser på det. Eller "Bat shit fucking crazy" som anti-Woke ser på det. Dette spørsmålet alene putter deg i bat shit cray cray land, helt uavhengig av hva du har svart på resten. Dette strekker seg vel inn i tilgrensende områder som antikolonialisme, kritisk raseteori, strukturell rasisme, interseksjonalisme, med røtter til Adorno, Foucault og Marcuse. Den banale pro-woke fremstillingen er at «woke» betyr anti-rasisme med røtter til 30-tallets USA. Den som er mot woke er dermed anti anti-rasist, og derfor rasist. Problemet med dette er at woke i dag i praksis er noe mer og noe annet. Man prøver å lure inn en my verdens orden ved å ta på seg klærne til noe uangripelig. Å angripe språket, erkjennelig sannhet og den frie diskusjon er muligens taktikker som noen av filosofene over ville ha nikket gjenkjennende til? Anonymkode: 8fce2...af8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 7. februar #31 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Problemet med dette er at woke i dag i praksis er noe mer og noe annet. Nei, det er ikke det. Dette er anti-woke sin stråmann, og er den samme mekanismen man bruker i all demonisering av motstandere, for å få lov til å definere hva andre mener. Det at et mindretall av personer som definerer seg som woke, fronter ekstreme meninger, betyr ikke at woke tankegang er ekstrem. Dette er spesielt viktig fordi en god del anti-woke ønsker å definere hva de er imot slik at de kan trekke til andre ekstremiteter. Så motstanden mot Woke har provosert til at politikere har foreslått å slutte opplæring i likestilling og amerikansk rasistisk historie. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #32 Del Skrevet 7. februar 4. Jeg kan leve med å bli kalt konservativ, men jeg føler heller at jeg er en mellomting. -Kvinne Anonymkode: 8a960...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #33 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): - Begreper som "sannhet" og "objektivitet" er oppfunnet av hvite menn hvis eneste formål er å opprettholde patriarkatet og tradisjonelle maktstrukturer. Det går ikke an å ta noen som presenterer sånn intetsigende svade som denne setningen seriøst. Anonymkode: ca6ac...6e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #34 Del Skrevet 7. februar 6 - kvinne. Eller 7. Litt avhengig av hva som menes. Jeg er på generelt grunnlag tilhenger av å la folk være seg sjøl og være snill med andre. Noen av spm avhenger av flere faktorer og er åpne for tolkning. Det blir for enkelt med ja/nei. Anonymkode: 24e56...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #35 Del Skrevet 7. februar jeg skjønner ikke at noen av dem sier noe om hvor woke man er.. Hvor er dette hentet fra TS? Anonymkode: ace89...e18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Fox Skrevet 7. februar #36 Del Skrevet 7. februar Blanding av 2 og 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #37 Del Skrevet 7. februar Jeg fikk åtte, men synes noen av påstandene var rare, så visste ikke helt hva jeg skulle svare. Regner meg verken som woke eller feminist bare fordi jeg mener at kvinner skal behandles som mennesker. Anonymkode: 3caea...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #38 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Regner meg verken som woke eller feminist bare fordi jeg mener at kvinner skal behandles som mennesker. Ja denne listen var litt rar, mye av det er jo noe de aller fleste vil si seg enig i, uansett hvor en står politisk Anonymkode: 9dc00...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 7. februar #39 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det går ikke an å ta noen som presenterer sånn intetsigende svade som denne setningen seriøst. Anonymkode: ca6ac...6e4 Jo det kan man, for det er faktisk mennesker som mener dette. Og det er på ingen måte intetsigende svada, det er bare spisset uten en mengde kontekst. Det er en ganske tydelig mening. Det forandrer ikke at påstanden er faktuelt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 7. februar #40 Del Skrevet 7. februar (endret) Sitat - Det var en god ting at vestlige land avskaffet slaveriet. Enig. Sitat - Det er positivt med kvinner i arbeidslivet. Enig. Sitat - Det er trakassering å gi en kvinne seksuell oppmerksomhet kun på grunn av klærne hun har på seg. Uenig. Stiller kona mi opp i sexy undertøy så gir jeg henne seksuell oppmerksomhet på grunn av klærne hun har på seg. Det er ikke trakassering, mener jeg. Sitat - Jeg er generelt negativ til tradisjonelle kjønnsroller. Uenig. Både tradisjonelle og moderne kjønnsroller er helt OK. Folk får velge selv. Sitat - Menn og kvinner burde ha like rettigheter. Enig. (Vi kan starte med å fjerne alt som heter kjønnskvotering.) Sitat - Det er et problem at menn i snitt tjener mer enn kvinner. Uenig. Det er umulig å balansere det perfekt, og om det er menn eller kvinner som tjener mest er helt uvesentlig. Sitat - Det provoserer meg å tenke på makten hvite menn har i verden i dag. Uenig. Ingen etnisiteter eller kjønn provoserer meg. Sitat - Det er rasistisk å bruke ordet "indianer". Uenig. Ordet er ikke rasistisk i seg selv, det er tanken bak som er det viktige. Sitat - All sosial ulikhet er en konsekvens av undertrykkelse. Uenig. Noe er undertrykkelse, noe er ikke. Sitat - Begreper som "sannhet" og "objektivitet" er oppfunnet av hvite menn hvis eneste formål er å opprettholde patriarkatet og tradisjonelle maktstrukturer. Uenig. Disse begrepene ble på ingen måte funnet opp av hvite menn. For en absurd tanke. 3/10 M38 Endret 7. februar av Stonegiant 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå