AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Hei! Er det noen som vet om man f.eks kan jobbe i Socialtjänsten i Sverige med norsk bv pedagog utdanning? Eller er man "låst" her til lands med den utdanningen? Anonymkode: d9822...f7b
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Skrevet 6. februar Selvfølgelig kan du det. I utlandet anses utdanningen som en spesialisering innenfor sosialt arbeid Anonymkode: e69e9...24c
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar Når folk kan jobbe som sykepleier og radiograf i Sverige, så forstår jeg ikke hvorfor det skulle vært noe annerledes med bvpedagog. Det kommer jo svenske sykepleiere for å jobbe i Norge. Anonymkode: 29091...9a3
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når folk kan jobbe som sykepleier og radiograf i Sverige, så forstår jeg ikke hvorfor det skulle vært noe annerledes med bvpedagog. Det kommer jo svenske sykepleiere for å jobbe i Norge. Anonymkode: 29091...9a3 I Sverige har de ikke bv pedagog utdanning, det har de "socionom" utdanning som er noe bredere kunnskapsmessig, i tillegg er vel lovverket noe annerledes. I Sverige f.eks tror jeg også at utdanningen strekker seg over 3,5 år mot 3 år her. Anonymkode: d9822...f7b
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Ja, det kan du. Jeg jobber i en nærliggende offentlig etat i sverige, og det er ingen beskyttet tittel for slike jobber her. Men om det er lett for deg å få en sånn type jobb kommer an på mange ting, her må du lese hver enkelt utlysning for å se hva det letes etter. Noen stillinger ser etter spesiell kompetanse på enkelte felt, herunder svensk lovverk, så mulig at utdanning og arbeidserfaring fra Norge vil havne på siden av det de spør etter. Men erfaringen fra egen prosess er: alle norske utdanninger blir stort sett sett på som likeverdige med tilsvarende svenske, unntaket er de mer rent byråkratiske stillingene som krever eksplisitt kunnskap om svenske lover, men her er det ikke bare teoretisk kunnskap som teller, men også den praktiske erfaringen. Anonymkode: 29fc8...226
AnonymBruker Skrevet 7. februar #7 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det kan du. Jeg jobber i en nærliggende offentlig etat i sverige, og det er ingen beskyttet tittel for slike jobber her. Men om det er lett for deg å få en sånn type jobb kommer an på mange ting, her må du lese hver enkelt utlysning for å se hva det letes etter. Noen stillinger ser etter spesiell kompetanse på enkelte felt, herunder svensk lovverk, så mulig at utdanning og arbeidserfaring fra Norge vil havne på siden av det de spør etter. Men erfaringen fra egen prosess er: alle norske utdanninger blir stort sett sett på som likeverdige med tilsvarende svenske, unntaket er de mer rent byråkratiske stillingene som krever eksplisitt kunnskap om svenske lover, men her er det ikke bare teoretisk kunnskap som teller, men også den praktiske erfaringen. Anonymkode: 29fc8...226 Men ser at de ofte søker etter de som ikke bare har "kandidatexamen" men også "socionomexamen" for å jobbe i svenske barnevernet og dette tar man etter 3 år i Sverige i et 7ende semester. Her i Norge går man bare 6 semester før man er ferdig med bachelor. Anonymkode: d9822...f7b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #9 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ingen? Anonymkode: d9822...f7b Du har jo fått mange svar nå Anonymkode: 1a6c6...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå