Gå til innhold

HVA er det som skjer med boligmarkede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheter, rekkehus, hus - de går laaangt over prisantydning. Folk byr i hytt og gæver! 

Har man sjans for å kapre seg en bolig, uten å ha 2 millioner over det man faktisk ser på?

Anonymkode: 0d5cb...5eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer? Man har senket kravet til egenkapital og sluppet galskapen løs

Anonymkode: 13cc9...985

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Kommer an på hvor man kjøper. Her jeg bor er markedet tregt og boliger ligger ute i flere måneder. Noen jeg kjenner har valgt å trekke boligen fra markedet fremfor å gå under takst.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For få boliger i fht til etterspørselen. Lavere krav til egenkapital. Størst trykk i storbyene og deres forsteder.

Anonymkode: 80f19...e2b

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som nok skjer er at enda flere med grei formue kjøper seg utleieboliger pga. firing på kravene. "Gratis, passiv inntekt" står det i mange av dagens aviser i dag, for eksempel.

Anonymkode: 0f76d...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk er mer optimistiske i forhold til både egen og nasjonal økonomi nå som rentetoppen er nådd.

Anonymkode: 96255...130

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (28 minutter siden):

Kommer an på hvor man kjøper. Her jeg bor er markedet tregt og boliger ligger ute i flere måneder. Noen jeg kjenner har valgt å trekke boligen fra markedet fremfor å gå under takst.

Er akkurat på samme måte her. Boligprisøkning som det snakkes så mye om i media er ikke så sinnsykt høy andre steder enn i oslo.

Anonymkode: 9d5bb...45a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se til Stocholm, København, Helsinki, London osv..... Norge er fortsatt billig for bolig sentralt i storbyene.... Gi det 10-15år så bor vanlige folk utenfor byene og pendler slik som i våre naboland

Anonymkode: c3efe...c38

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet går boligene over prisantydning?.Her i Drammen går det ganske tregt.Boliger ligger ute lenge uten å bli solgt. 

Anonymkode: 8ad5a...769

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor i landet går boligene over prisantydning?.Her i Drammen går det ganske tregt.Boliger ligger ute lenge uten å bli solgt. 

Anonymkode: 8ad5a...769

Bergen

Så på et rekkehus sist uke til 5,5 millioner

Gikk for 6,6 millioner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leiligheter, rekkehus, hus - de går laaangt over prisantydning. Folk byr i hytt og gæver! 

Har man sjans for å kapre seg en bolig, uten å ha 2 millioner over det man faktisk ser på?

Det som skjer er at det bygges mindre, så etterspørselen på de boligene som er igjen, de opplever at mange vil ha dem. I tillegg så kjøper jo kommunene (i hvert fall i Oslo de siste årene) mange kommunale boliger. De kan jo bare by som det passer seg, og dermed så blir det mindre til vanlig folk. 

Anonymkode: d82fb...c13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bergen

Så på et rekkehus sist uke til 5,5 millioner

Gikk for 6,6 millioner.

Hvor mye over prisantydning er jo ikke spesielt relevant. Spørsmålet er om kvadratmeterprisen for området er høyt sammenlignet med tidligere.

Anonymkode: 21aaf...acb

AnonymBruker
Skrevet

Tja, nabohuset ble akkurat solgt en halv mill under takst etter 3-4 visninger. Det er i en av Norges største byer. Vi fikk vårt også under takst.

Anonymkode: c0997...8ea

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (2 timer siden):

Hvor er det?

Anonymkode: cbd48...30d

AnonymBruker
Skrevet

Se til Stocholm, København, Helsinki, London osv..... Norge er fortsatt billig for bolig sentralt i storbyene.... Gi det 10-15år så bor vanlige folk utenfor byene og pendler slik som i våre naboland

Anonymkode: c3efe...c38

Enig. Oslo er underpriset. Folk med rimelig normale lønninger har jo råd til å bo der.

Anonymkode: b1f99...0d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuppet en leilighet for et par dager siden til prisantydning. Rett utenfor Oslo.

Anonymkode: cbd48...30d

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært flere år nå med tregt boligmarked- så hvorfor benyttet du ikke sjansen da….å kaste seg uti nå samtidig med alle andre utløser presset.

Anonymkode: a9553...2dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er boligmarkedet skikkelig tregt om dagen. Noe har vært til salgs i over 1 år. 

Anonymkode: 81544...84d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en del av landet hvor boligprisene er mye rimeligere, selv om verdien på boligen vår har økt mye siden vi kjøpte den.

Vi tjener noe mindre enn vi ville gjort om vi hadde hatt samme jobbene sentralt på Østlandet, men når vi regner det opp mot bo- og reisekostnader, så vinner vi en del med å bo «på bygda».

Anonymkode: 09ff0...9ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen boliger selges raskt her i kommunen,mens andre blir liggende ute lenge.

Anonymkode: 540ea...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...