Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å tolke pulsvariasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 23.31):

Har fulgt litt med på Torkil Færø i det siste og hans mening om hva dette kan fortelle oss. Er visst revolusjonerende i følge flere. Og som noen som er over snittet interessert i helse, fenget dette meg veldig.

Jeg er nok en ganske stressa person (en del indre uro), så håper at disse målene kanskje kan hjelpe meg litt her. Men kan kanskje ikke forvente at det skal endre så mye for meg. Særlig når jeg ikke helt skjønner tallene. 😅

Anonymkode: 41fe0...415

Ja, jeg syns også det høres spennende ut, og har tenkt at det vil jeg lese om, men har ikke kommet så langt. Jeg konkluderte vel med at apple watchen min ikke hørtes ut til å være nøyaktig nok på målingene etter det jeg leste da jeg kjøpte den, og så lot jeg det ligge. Men jeg husker at jeg googlet meg frem til en måte man kan få den til å måle oftere. Mulig det var å skru på funksjonen med at den skal følge med på hjerteflimmer, men her er jeg på tynn is. 

Det er også apper en kan laste ned som tolker HRV for deg. Jeg har brukt welltory, men syns ikke den forteller meg på noen god måte hvor hardt jeg burde trene eller om jeg burde avstå fra trening. Jeg løper regelmessig, og den appen maser fælt om at jeg skal løpe når jeg ikke har overskudd, og sier at jeg har vært flink når jeg har tid og energi til å ta en god tur. Det funker bedre å lytte til kroppen. Løpeappen tempo syns jeg derimot treffer godt på readiness sett opp mot hvordan jeg selv opplever kroppen og løpeturen min. Det hender jeg er skikkelig trøtt og lei mentalt etter jobb, og så sier den at jeg gjerne kan ta en løpetur, så jeg gjør det, og føler meg full av energi underveis. Dem bruker også hrv. Men det er ikke noe jeg kan gå god for sånn egentlig, for jeg har jo altså ikke satt meg inn i dette. 

Jeg skal følge med i tråden din, så kanskje jeg også kan lære noe :)

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Får dere merkbart utslag når dere er syke?

Anonymkode: d7983...396

Angående dette, så får jeg helt klart det i hvert fall. Så lenge jeg er mer enn bare litt småforkjølet. Jeg har hatt mine runder med både kraftige forkjølelser og omgangssyke i det siste, og da har gjennomsnittlig hrv gått rett til bunns. 

Anonymkode: 565d2...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...