Gå til innhold

Kjenner du noen som aldri har vært i syden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor gamle er de? Jeg kjenner noen som er utrolig snobbete og ser ned på syden-turister, de vil bare ALDRI nedlate seg til å reise til f.eks Mallorca :D Også kjenner jeg noen med alvorlig flyskrekk. Men de liker derimot cruise-ferie. 

Anonymkode: 21d6e...83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dem om det. Nå liker jeg cruise-ferie selv altså, men å se ned på "syden-turister" samtidig som man liker å dra på cruise-ferie, er rimelig tåpelig. Det er like "ille" / "bra" okke som. Spørs litt hva slags cruise det er snakk om, selvfølgelig.

Jeg tenker alt til sin tid. Jeg elsket vår reise til Japan som vi ordnet selv, men jeg synes også det var skikkelig deilig å dra på charter til Mauritius. Det var også digg å dra på all inclusive i Tyrkia, eller være på barnevennlig hotell på Lanzarote når man har med seg barn med spesielle behov. Noen ganger vil man være kulturell og oppleve historie i f.eks Athen, Roma eller London, andre ganger vil man kanskje bare slikke sol i Barcelona (og oppleve kultur) eller Mallorca. 

Folk får jo bare være så nedlatende de bare vil. En ting utelukker ikke noe annet. Folk som er snobbete gidder jeg ikke å bruke tid på uansett. ;) 

Endret av SPOCA
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det går på interesse, ikke på at de ser ned på noen. Hver sin lyst. Det er ikke alle som har råd til å reise til «syden» heller.

Anonymkode: aebbe...0d2

Skrevet

Jeg har aldri vært i "syden". I barndommen reiste familien på ferie til Danmark og Tyskland. Som voksen har jeg aldri vært interessert. For varmt og kjedelig for min del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 56, og har aldri vært i Syden 😄. Bare fordi det ikke frister meg. Er ikke så glad i varme og soling.

Har vært "Norge Rundt" mange ganger. Syns det er viktig å kjenne sitt eget land. Sett det meste av Sverige, mye av Finland, vært i Danmark noen ganger, London, Dublin og Roma flere ganger.

Anonymkode: ac1a1...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på de som bruker den betegnelsen. 

Anonymkode: 64175...dd5

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i "syden"

Har vært mange andre steder og har bodd på mange ulike steder i utlandet, men sydenferie har jeg aldri vært på 

Anonymkode: 506c7...f9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ganske mange faktisk, ingen av de er snobbete og flesteparten har reist mye. «Syden» bare appelerer ikke til de av ulike årsaker.

Broren min feks er ikke veldig glad i varme så han reiser naturlig nok ikke til steder der sol og varme er mesteparten av apellen.

Mannen min foretrekker storbyer der det helst er en god kombinasjon av kulturliv og spennende mat.

Veninna mi reiser stort sett på cruise fordi hun liker å våkne nye steder uten å jobbe for det.

Søstra mi reiser bare til steder hun kan ta med bikkjene sine.

Ulike grunner altså.

Anonymkode: 683ea...889

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i "syden". Som barn hadde ikke familien min råd til det. Som voksen så har jeg ikke hatt lyst til det. Jeg er ikke så glad i varme også høres det litt kjedelig ut.

Anonymkode: 2fdbd...a8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min mor, som nå er over 80 år, har aldri vært i syden, hvis det menes sånn pakketur med sol og varme som mål. Men hun har vært på en rekke andre turer til Thailand, Italia, Øst-Europa, USA, Russland....

Selv har jeg vært i syden kun en gang for snart 10 år siden bare for at ungene skulle få oppleve det en gang, det som "alle" vennene opplevde. Nå har jeg passert 50 år. Men har gjort litt andre reiser, da.

Vi er ikke en familie som liker strandlivet og det å svi flesket i sola. Men reiser og opplevelser med litt mening, det er fint.

Anonymkode: 35e38...66f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun vært én gang. Det handler om økonomi, behovet for å feriere i Norge, samt at alt annet har gått først. Lite snobberi med andre ord.

Anonymkode: 72eea...c75

Skrevet

Tja. hva er syden? Noen regner det som Spania inkludert kanariøyene, resten er liksom ikke syden.

AnonymBruker
Skrevet

Hva legges egentlig i begrepet syden da? :)  Jeg har vært i Spania, Italia, den franske rivieraen etc., men ikke på strandferie akkurat. Tåler ikke varme særlig godt, og foretrekker å reise på storbyferier om våren/høsten. Handler altså ikke om snobberi.

Dro aldri til syden i barndommen, fordi foreldrene mine prioriterte å feriere i Norge. Mannen min reiste noen ganger på badeferier til Mallorca, Kypros osv. da han var yngre, men har ikke hatt et ønske om dette i voksen alder.

Anonymkode: 2c251...6ae

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere! Har selv ikke vært "i syden" i voksen alder (men som barn og ungdom) fordi det er andre reisemål og opplevelser jeg har prioritert.

AnonymBruker
Skrevet

Kun vært en gang som ungdom, og det er fordi andre ting har blitt prioritert og frista mer. 

Anonymkode: d8e8a...781

Skrevet

Jeg elsker syden, og ser ned på dem som ser ned på folk som sier syden.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i syvende en gang som tenåring og har takket nei siden. Det er for det første så sinnsykt varmt at vi ikke kan gå i byen før det blir mørkt og bare ligge i ro eller være i bassenget på dagen. 

Følte det er en veldig ensomig ferie, der man må like å ligge å sole seg, for stort mer skjer ikke. Spise, bade, sole seg, noen drikker sikkert. Så for min del skjønner jeg at det ikke frister så alvorlig mye. 

Anonymkode: 0e7bf...bae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært i syvende en gang som tenåring og har takket nei siden. Det er for det første så sinnsykt varmt at vi ikke kan gå i byen før det blir mørkt og bare ligge i ro eller være i bassenget på dagen. 

Følte det er en veldig ensomig ferie, der man må like å ligge å sole seg, for stort mer skjer ikke. Spise, bade, sole seg, noen drikker sikkert. Så for min del skjønner jeg at det ikke frister så alvorlig mye. 

Var på Kypros. 

Vil helst på ferie der det ikke er like varmt og er mer å gjøre.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og hvor gamle er de? Jeg kjenner noen som er utrolig snobbete og ser ned på syden-turister, de vil bare ALDRI nedlate seg til å reise til f.eks Mallorca :D Også kjenner jeg noen med alvorlig flyskrekk. Men de liker derimot cruise-ferie. 

Anonymkode: 21d6e...83c

Jeg kjenner ei som aldri har tatt fly. Hun er 35. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og har aldri vært i Syden. Er litt snobbete.

Anonymkode: 33d9b...4d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...