Gå til innhold

Gravid og nærkontakt med en som har skabb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg! Familien har vært nærkontakt med en som har skabb. Ingen av oss har symptomer men jeg har smurt oss alle inkludert treåringen med NIX krem (permetrin er virkestoffet) som man får kjøpt reseptfritt og jeg følger saneringsregime i hjemmet. 

Jeg er gravid i andre trimester og er litt engstelig for sterke kremer osv. fastlegen sa at NIX kremen skal være ok men det står bare under rådføring med lege på pakningsvedlegget. Jeg vet at jeg kommer til å bekymre meg for dette så trenger noen gode ord og kanskje det er noen andre her inne som har brukt kremen som gravid?? 

Takk! 

Anonymkode: 83479...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men vil bare tipse om å ta en tur til Sverige om dere er så uheldige å få svineriet i hus. Vet dessverre om tilfeller hvor det er brukt 10-20.000 på å bli kvitt det i Norge. I Sverige har de sterkere kremer som faktisk tar knekken på skabben. 

Anonymkode: c7abb...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid i uke 19 å brukte nix. Det hjalp ikke. Hudlegen sa den bare slo snabben i svime og at skabb har blitt resistent for nix. I uke 32 ble det tenutex. Da forsvant skabb og det gikk helt fint. (Utskrevet av hudlege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...