Gå til innhold

Hvor mye skal det til at nav betaler parkering på over 2000 i måneden til en frisk 100% ansatt?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

En kollega av meg har plutselig begynt å stå på den dyreste parkeringen nær jobben. Jeg vet dette blir dekket da hun er kanskje det mest gjerrige menneske jeg har møtt. Hun stjeler toalettpapir fra jobb for å slippe å kjøpe eget.
For en tid tilbake sa hun at hun kanskje ikke tåler egg, fordi hun noen ganger får en kvalme følelse etter å ha spist mange egg. Hun er i førtiårene. Derfor tok hun seg noen turer til legen for å teste allergi mot influensa egg.

Kort tid etterpå begynte hun å kjøre til jobb og sette fra seg bilen i byens dyreste parkeringshus.

Hun er helt frisk og er sjelden syk. Er det så lett?

Anonymkode: 9a5b7...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke. Mulig det er noe psykiatri inni bildet her.

Anonymkode: 279f7...28b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår lite…hvorfor tenker du nav dekker parkering? Kanskje hun har råd og velger den parkeringen? Har en samboer eller bekjent med en avtale i parkeringshuset? Noe rabatter?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dyreste parkeringen koster bare 2000,- i måneden for en fulltidsansatt? Ganske billig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har (influensa?) egg med dette å gjøre? 

Anonymkode: 9835e...140

Automatisk retting.😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowmere skrev (7 minutter siden):

Den dyreste parkeringen koster bare 2000,- i måneden for en fulltidsansatt? Ganske billig. 

2800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster fra 6000/mnd om man jobber på Barcode. Om man velger betaling daglig koster det 690 pr døgn, så totalt 15000 for 22 arbeidsdager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (9 minutter siden):

Forstår lite…hvorfor tenker du nav dekker parkering? Kanskje hun har råd og velger den parkeringen? Har en samboer eller bekjent med en avtale i parkeringshuset? Noe rabatter?

Du aner ikke hvor gjerrig hun er. 100% singel. Hun har i alle år sagt hun nekter å betale for parkering når hun er på jobb. Det er hennes kampsak. Så derfor vet vi hun ikke betaler nær 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En kollega av meg har plutselig begynt å stå på den dyreste parkeringen nær jobben. Jeg vet dette blir dekket da hun er kanskje det mest gjerrige menneske jeg har møtt. Hun stjeler toalettpapir fra jobb for å slippe å kjøpe eget.
For en tid tilbake sa hun at hun kanskje ikke tåler egg, fordi hun noen ganger får en kvalme følelse etter å ha spist mange egg. Hun er i førtiårene. Derfor tok hun seg noen turer til legen for å teste allergi mot influensa egg.

Kort tid etterpå begynte hun å kjøre til jobb og sette fra seg bilen i byens dyreste parkeringshus.

Skjønner ikke hvorfor nav skulle dekke parkering for henne?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "vet" at hun er for gjerrig til å betale selv, og den eneste forklaringen du kan se for deg er at nav dekker det. Du har ikke vurdert å få deg en hobby og et liv, heller enn å bruke tiden på å  spekulere i ubetydelige detaljer du ikke vet noe om i andres...?

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

jeg spiste masse egg i tenårene og på et eller annet tidspunkt ble jeg ganske "dårlig" av det. selv nå i 30-årsalderen spiser jeg lite egg. den følelsen når man har spist for mye egg...  det blir jo liksom litt for dumt da, er du helt sikker på at du har gjengitt det rett? det er vel ingen som tror at man ikke tåler noe bare fordi man spiser for mye av noe? 

Anonymkode: ef52b...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du ikke klok? 
Det du skriver henger nemlig ikke på greip, og det er langt fra normalen å henge ut sine arbeidskollegaer på denne måte. 
Hvem og hvordan utføres test på test mot influensa egg? 
Hvor din kollega parker angår bare ikke deg. Er tråden opprettet for å provosere til debatt på noe du ikke forstår og noe du ikke har noe med? 
Finn noe annet å underholde tankene dine md, for dette er tankeløshet. 

Anonymkode: 31d0c...c65

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at hun faktisk betaler da?
Vi får f.eks bruke et av Oslos dyreste parkeringshus gratis basert på at en i familien kan registrere to biler der gjennom jobben. Ganske så sikker på at hun ikke får støtte noe sted til parkering.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal en del til å få NAV til å betale dette. Da jeg fikk støtte fra NAV så måtte det dokumenteres godt fra helsevesenet at jeg ikke kunne benytte kollektivtransport og derfor hadde behov for både kjøregodtgjørelse og dekket parkering.

Når det var gjort, var det selvsagt ikke noe problem, men poenget er at jeg da hadde flere spesialister som uttalte seg, og jeg var såpass syk at det var helt på grensen å i det hele tatt tenke på arbeid.

Husk at noen velger å skjule så mye som mulig av privatlivet, inkludert et sykdomsbilde. Jeg har selv gått i lang tid med en nærmest usynlig sykdom, og finner denne tråden litt vel på kanten drøy.

Anonymkode: 92332...8fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (23 minutter siden):

Vet du at hun faktisk betaler da?
Vi får f.eks bruke et av Oslos dyreste parkeringshus gratis basert på at en i familien kan registrere to biler der gjennom jobben. Ganske så sikker på at hun ikke får støtte noe sted til parkering.

Ja. Hun har lite nettverk og ingen kontakter etter eget ønske. Ei dame mot strømmen. Har for eksempel koblet seg av strømnettet og koker vann på vedovnen fordi hun ikke vil betale nettleie. Sier selv hun ikke har kjøpt toalettpapir på mange år fordi hun tar med fra jobb.

Derfor har vi som kollegaer reagert at hun parkerer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du tror hun får dekket parkering fordi hun er allergisk mot egg? Jeg forstår ikke helt hva logikken skal være i det. Hvorfor skal man få dekket parkering pga eggeallergi?

Anonymkode: fa1f8...35f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Hun har lite nettverk og ingen kontakter etter eget ønske. Ei dame mot strømmen. Har for eksempel koblet seg av strømnettet og koker vann på vedovnen fordi hun ikke vil betale nettleie. Sier selv hun ikke har kjøpt toalettpapir på mange år fordi hun tar med fra jobb.

Derfor har vi som kollegaer reagert at hun parkerer der.

Kan dere ikke bare spørre henne? Dersom det er noe er virkelig noe finner så interessant og spennende. Si noe sånt som "Vi, kollegaene dine, reagerer veldig på at du parkerer i parkeringshuset. Vi er helt besatte av hvordan du får det til, så kan du vær så snill å fortelle oss hvordan du får det til?" :) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...