AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Jeg har meldt meg opp til norsk skriftlig og historie eksamen. Jeg syns det er blytungt å lese i historieboka, og med kun bok alene tror jeg ikke at jeg kommer til å lære noe som helst. Jeg vurderer å melde meg opp til ask undervisning, og kombinere det med historie boka. Og når det kommer til norsk skriftlig så aner jeg virkelig ikke hvordan man skal øve til det? vurderer melde meg opp på ask undervisning for det og, men trenger først å vite om det er verdt det, om man i det hele tatt trenger å lære så mye? Vil ikke kaste bort 10k på undervisning jeg ikke får bruk for liksom.... Har noen tips og triks til meg? Har forresten ikke startet med noen av fagene enda, er det for sent å starte? Eksamen er i midten av mai Anonymkode: a242e...821
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Skrevet 6. februar Jeg tok Nyere historie som privatist, og leste kun sammendragene i boken over en helg og fikk 5. Jeg var og er historieinteressert, og da særlig på nyere historie. Minimalt med interessere på vikingtid og annet så der hadde jeg slitt. Min erfaring er at det en er interessert i er lettere å lære, men både norsk og historie er helt overkommelig å lese seg opp i som privatist og gjøre det bra. Deler er ren pugging, men så må en også se og forstå sammenhenger og kunne bruke kunnskapen som kan være vanskelig om en ikke forstår den. Jeg var veldig nært ved å få 6, så jeg angrer på at jeg ikke leste litt mer, men jeg manglet bare faget på grunn av jeg var syk på videregående og droppet et fag for å holde fraværet nede på resten. Var alvorlig syk på videregående. Ingen skam i å be om hjelp, og om Ask eller annet vil hjelpe deg, så utnytt de ressursene som finnes. 20år siden jeg gjorde dette, og mye er endret, og langt flere muligheter for hjelp idag, så bruk de. Jeg tenker likevel at du må si til deg selv at dette klarer du, og prøve å motivere deg selv. Dette er overkommelig. Dette vil gå bra 💪🏻 Les over gamle eksamener, og se over sammendrag du finner, samt over læringsmål. Det vil hjelpe deg å vite hva du skal ha fokus på. Jeg heier på deg 😁💪🏻👏🏼 Anonymkode: f63ce...930
AnonymBruker Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Du må søke opp kompetansemålene for faget på Udir og lære deg dem. Norsk skriftlig innebærer f.eks. å kunne skrive et essay eller gjennomføre en retorisk analyse. For historiefaget anbefaler jeg å søke opp hovedtema på YouTube for å få visuell støtte Anonymkode: 64210...e72 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå