AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Hei! Jeg var hos en privat gynekolog i dag fordi jeg opplever spotting en del dager før selve menstrasjonen. Hun rekvirerte blodprøver for å sjekke hormonnivåene. Mest sannsynlig så er det lavt progesteronnivå etter hva jeg har lest meg frem til. For å sjekke progesteronnivå står det på nettet at man skal ta blodprøve ila den siste uken i syklus der progesteron er på topp. Men gynekologen anbefalte meg å ta blodprøven dag 2-3 i syklus. Jeg synes dette er veldig rart. Hun anbefalte meg også å ligge flatt i 30 min etter samleie, det er jo også bare tull. Så jeg blir litt skeptisk. Jeg har hatt eggløsning hver mnd utenom 1 gang det siste halve året og får mens hver måned. Noen som har tatt blodprøve før oppstart av provera? Når? Og var det pga mellomblødninger? Anonymkode: a3955...5e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Progesteron skal måles 7 (6-8) dager etter eggløsning. Men de andre hormonprøvene skal tas dag 2-4 som du har fått beskjed om. Så der du tar prøven kan du jo spørre om du kan komme tilbake senere for progesteronprøven. Anonymkode: 0afeb...97b
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar Tanken er at jeg skal begynne med provera, det er jo progesterontilskudd. Hun sa ikke at jeg skulle ta noe annen prøve enn den. Jeg var hos gyn 9 dpo. Da kunne jeg tatt prøve den dagen, men hun sa jeg skulle da syklusdag 2-3. Så bør jeg være skeptisk nok til å avvente med provera, eller ta en sjans selv om hun da mener at jeg ikke skal ta prøve annet enn 2-3 dag syklus? Anonymkode: a3955...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå