AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Når man nå ikke får kjøpt Diflucan uten resept lenger.. hva hjelper? Anonymkode: 05156...8e0
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Skrevet 6. februar Finnes jo de som har effekt av Canesten. Anonymkode: 7fc6c...82e 1
Pinkee Skrevet 6. februar #3 Skrevet 6. februar Helt seriøst; lavkarbo! Slitt med gjentatte soppinfeksjoner, prøvd mange kurer, ble ikke kvitt dritten før jeg kutta karbo
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Skrevet 6. februar Får sikkert om noen måneder fikset det via en nettlege ala slik man kan med prevensjon. Anonymkode: 6e2a3...3af 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #5 Skrevet 6. februar Canesten. Har du diabetes? Anonymkode: d93af...bfc
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Skrevet 6. februar Du kan jo bare få resept? Får i 6-pakning på resept. Anonymkode: af128...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Skrevet 6. februar Pinkee skrev (3 minutter siden): Helt seriøst; lavkarbo! Slitt med gjentatte soppinfeksjoner, prøvd mange kurer, ble ikke kvitt dritten før jeg kutta karbo Har fått infeksjon etter en antibiotikakur denne gangen, men du har nok ett godt poeng👍 Anonymkode: 05156...8e0
Pinkee Skrevet 6. februar #8 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fått infeksjon etter en antibiotikakur denne gangen, men du har nok ett godt poeng👍 Anonymkode: 05156...8e0 Da håper jeg du blir kvitt styggheten fort, og for alltid🤞 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Skrevet 6. februar Hvis canesten ikke hjelper, så gå til legen for sterkere «lut». Anonymkode: 88561...df1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Skrevet 6. februar Jeg sverger til følgende kjerringråd: hell noen dl eddik i en balje med varmt vann og sitt i baljen i 20-30 min. Anonymkode: d3715...618 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #11 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har fått infeksjon etter en antibiotikakur denne gangen, men du har nok ett godt poeng👍 Anonymkode: 05156...8e0 Probiotika er det du trenger etter antibiotika. Anonymkode: 26936...741 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #12 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man nå ikke får kjøpt Diflucan uten resept lenger.. hva hjelper? Anonymkode: 05156...8e0 Å gå til legen og få tatt prøver for å se at det er sopp, og analysert hvilke legemidler som tar knekken på den aktuelle mikroben. Å behandle noe du tror er sopp med det du kommer over på apoteket kan lett gi deg resistens. Dog er krystallfiolett som du pensler på huden et gammelt og angivelig ufarlig middel. Men det setter flekker på klær. Anonymkode: 10fad...950
AnonymBruker Skrevet 6. februar #13 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å gå til legen og få tatt prøver for å se at det er sopp, og analysert hvilke legemidler som tar knekken på den aktuelle mikroben. Å behandle noe du tror er sopp med det du kommer over på apoteket kan lett gi deg resistens. Dog er krystallfiolett som du pensler på huden et gammelt og angivelig ufarlig middel. Men det setter flekker på klær. Anonymkode: 10fad...950 Gjelder det fungoral også? Har sopp med reseptbelagt soppmiddel jeg bruker for hud ikke underliv er ikke lenger mulig å få tak i i Norge, å da er det ikke annet valg enn å bruke det tilfeldige de har på apotek uten resept. Anonymkode: 691cf...b94 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #14 Skrevet 6. februar Jeg sliter sykt med soppinfeksjon og det eneste som hjelper er diett med lite sukker, ikke drikke sukkerbrus. Og ikke bruk for trangt undertøy og undertøy i materialer som ikke puster. Anonymkode: 756be...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #15 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å gå til legen og få tatt prøver for å se at det er sopp, og analysert hvilke legemidler som tar knekken på den aktuelle mikroben. Å behandle noe du tror er sopp med det du kommer over på apoteket kan lett gi deg resistens. Dog er krystallfiolett som du pensler på huden et gammelt og angivelig ufarlig middel. Men det setter flekker på klær. Anonymkode: 10fad...950 Har ikke tid til legebesøk, prioriterer jobben min. Så da går jeg for remedier på apoteket😅 Anonymkode: 05156...8e0
AnonymBruker Skrevet 6. februar #16 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter sykt med soppinfeksjon og det eneste som hjelper er diett med lite sukker, ikke drikke sukkerbrus. Og ikke bruk for trangt undertøy og undertøy i materialer som ikke puster. Anonymkode: 756be...a7f Drikker oboy akkurat nå. Hater sopp. Anonymkode: 691cf...b94
AnonymBruker Skrevet 6. februar #17 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når man nå ikke får kjøpt Diflucan uten resept lenger.. hva hjelper? Anonymkode: 05156...8e0 Slutt å barbere deg, det hjelper. Anonymkode: d7b32...48a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #18 Skrevet 6. februar Kommer litt an på hvorfor du får sopp. Jeg kan ikke spise mye karbohydrater før mensen, da får jeg sopp. Kombinasjonen av karbohydratene og lavt østrogen slår feil hver eneste gang. Anonymkode: 0c099...a05 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #19 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer litt an på hvorfor du får sopp. Jeg kan ikke spise mye karbohydrater før mensen, da får jeg sopp. Kombinasjonen av karbohydratene og lavt østrogen slår feil hver eneste gang. Anonymkode: 0c099...a05 Er nok i startfasen av klimakteriet så lavt østrogen kan være en mulighet. Tåler heller ikke å ha sex. Og har en gammel hormonspiral som sikkert ikke er mye hormon igjen i. Har ikke blødninger heller etter mange år med spiral. Anonymkode: 05156...8e0
AnonymBruker Skrevet 6. februar #20 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nok i startfasen av klimakteriet så lavt østrogen kan være en mulighet. Tåler heller ikke å ha sex. Og har en gammel hormonspiral som sikkert ikke er mye hormon igjen i. Har ikke blødninger heller etter mange år med spiral. Anonymkode: 05156...8e0 Ja, ikke sant, har du vært i kontakt med gynekolog? Dersom dette er en plage du kun har nå etter antibiotikabruk så vil det jo fort kunne kureres, men dersom det er noe du plages med (som det høres ut som ift. plager etter sex) så finnes det hjelp. Sex vil også forstyrre pH-balansen og bakteriefloraen, kanskje har du også en tørrere skjede som gjør at sopp lettere får feste. Kanskje holder det med vaginalgel i forbindelse med sex, kanskje kan du ha nytte av hormoner.. Det er mange muligheter, hør med en gynekolog. Jeg for min del holder det i sjakk ved å unngå karbohydratene i dagene før mensen, og det er fint, samtidig tenker jeg at vi ikke skal være nødt til å ta veldig mange grep som til slutt hindrer normal livsutfoldelse når det finnes så mye god hjelp. Anonymkode: 0c099...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå