Dyp pust Skrevet torsdag kl 16:38 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:38 For meg begynner våren i Norge i januar. Det er da lyset begynner å komme tilbake, og det er da vi kan begynne å så enkelte frø, hage-sesongen er i gang. Her i Stavanger har snøklokkene begynt å blomstre, og i vinduskarmen spirer chili. Før i dag så jeg to krokuser i blomst 🪻 I nord er det snøstorm, i øst er det is og holke, men er det noe på gang for eksempel i Sør-Norge? Kan vi ikke dele vårtegn med hverandre framover, fra hele landet? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:48 #2 Del Skrevet torsdag kl 16:48 Hvor i Stavanger regionen er dette Anonymkode: bb613...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet torsdag kl 16:49 Forfatter #3 Del Skrevet torsdag kl 16:49 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor i Stavanger regionen er dette Anonymkode: bb613...618 Hillevåg 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:51 #4 Del Skrevet torsdag kl 16:51 Det beste vårtegnet er at dagene blir lenger så vi får mer dagslys og at sola kommer tilbake! Her jeg bor er sola borte mange mnd om vinteren og det er fest når den kommer tilbake. Da tar jeg meg en hjemme-dag for å drikke kaffe i den første solveggen for året Nord på Østlandet er dette. Anonymkode: 8f5dc...ca5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:34 #5 Del Skrevet torsdag kl 18:34 Her på Nordlandskysten er det mye vind, men ikke et snøfnugg. Snøklokkene i hagen blomstrer, og krokusen spirer. Anonymkode: 15f72...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:26 #6 Del Skrevet fredag kl 06:26 Så de første snøklokkene jeg har sett i år i Botanisk hage i Oslo for noen dager siden. Der jeg bor må jeg nok vente litt til. Det er en klimasone kaldere hjemme enn i Oslo sentrum. Elsker snøklokker 🥰 Anonymkode: 8161f...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet fredag kl 07:48 Forfatter #7 Del Skrevet fredag kl 07:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så de første snøklokkene jeg har sett i år i Botanisk hage i Oslo for noen dager siden. Der jeg bor må jeg nok vente litt til. Det er en klimasone kaldere hjemme enn i Oslo sentrum. Elsker snøklokker 🥰 Anonymkode: 8161f...bb8 Enig med deg i snøklokker 😍 Var det noen busker som blomstret i botanisk hage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet fredag kl 07:49 Forfatter #8 Del Skrevet fredag kl 07:49 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her på Nordlandskysten er det mye vind, men ikke et snøfnugg. Snøklokkene i hagen blomstrer, og krokusen spirer. Anonymkode: 15f72...f42 Norskekysten ❤️ Golfstrømmen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet fredag kl 07:52 Forfatter #9 Del Skrevet fredag kl 07:52 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det beste vårtegnet er at dagene blir lenger så vi får mer dagslys og at sola kommer tilbake! Her jeg bor er sola borte mange mnd om vinteren og det er fest når den kommer tilbake. Da tar jeg meg en hjemme-dag for å drikke kaffe i den første solveggen for året Nord på Østlandet er dette. Anonymkode: 8f5dc...ca5 Jeg er så enig, lyset, sola! Jeg bryr meg ikke om måneden heter januar eller februar eller mars, når sola snur og det begynner å bli lysere er det starten på en ny sesong uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:08 #10 Del Skrevet fredag kl 09:08 Dyp pust skrev (1 time siden): Enig med deg i snøklokker 😍 Var det noen busker som blomstret i botanisk hage? Så bare litt på en Vårkorsved. Mulig jeg overså andre. Men uansett er det ikke lenge før det blomstrer overalt. Gleder meg 🥰 Anonymkode: 8161f...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:06 #11 Del Skrevet fredag kl 12:06 Dette var en sabla koselig tråd 😍 Bor i Oslo. Et lass snø i hagen, og en god stund til noe kan finne veien opp der, men kanskje jeg må ta en tur i botanisk hage snart 😊 Anonymkode: efb3a...dbb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet fredag kl 12:30 #12 Del Skrevet fredag kl 12:30 Har nå over 50 cm med snø her, så ingen vår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:17 #13 Del Skrevet fredag kl 14:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var en sabla koselig tråd 😍 Bor i Oslo. Et lass snø i hagen, og en god stund til noe kan finne veien opp der, men kanskje jeg må ta en tur i botanisk hage snart 😊 Anonymkode: efb3a...dbb På jakt etter aller første vårtegn anbefaler jeg blomsterbedet langs den østvendte veggen på Hovedgården, i buskaset langs veien mellom Hovedgården og Oldemors hage og Fjellhagen. Hilsen en som altid må ha minst én vårtur i Botanisk hage når hagen hjemme fortsatt ligger dekket av snø. Anonymkode: 8161f...bb8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå