Gå til innhold

Vårtegn i hage-Norge 🌱

Dyp pust

Anbefalte innlegg

For meg begynner våren i Norge i januar. Det er da lyset begynner å komme tilbake, og det er da vi kan begynne å så enkelte frø, hage-sesongen er i gang. 

Her i Stavanger har snøklokkene begynt å blomstre, og i vinduskarmen spirer chili. Før i dag så jeg to krokuser i blomst 🪻

I nord er det snøstorm, i øst er det is og holke, men er det noe på gang for eksempel i Sør-Norge? 

Kan vi ikke dele vårtegn med hverandre framover, fra hele landet? 

54310671069_9195f7315c_b.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor i Stavanger regionen er dette 

Anonymkode: bb613...618

Hillevåg 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste vårtegnet er at dagene blir lenger så vi får mer dagslys og at sola kommer tilbake! Her jeg bor er sola borte mange mnd om vinteren og det er fest når den kommer tilbake. Da tar jeg meg en hjemme-dag for å drikke kaffe i den første solveggen for året :) Nord på Østlandet er dette. 

Anonymkode: 8f5dc...ca5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Nordlandskysten er det mye vind, men ikke et snøfnugg. Snøklokkene i hagen blomstrer, og krokusen spirer.

Anonymkode: 15f72...f42

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de første snøklokkene jeg har sett i år i Botanisk hage i Oslo for noen dager siden. Der jeg bor må jeg nok vente litt til. Det er en klimasone kaldere hjemme enn i Oslo sentrum.
Elsker snøklokker 🥰

Anonymkode: 8161f...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så de første snøklokkene jeg har sett i år i Botanisk hage i Oslo for noen dager siden. Der jeg bor må jeg nok vente litt til. Det er en klimasone kaldere hjemme enn i Oslo sentrum.
Elsker snøklokker 🥰

Enig med deg i snøklokker 😍 

Var det noen busker som blomstret i botanisk hage? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her på Nordlandskysten er det mye vind, men ikke et snøfnugg. Snøklokkene i hagen blomstrer, og krokusen spirer.

Anonymkode: 15f72...f42

Norskekysten ❤️ Golfstrømmen ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det beste vårtegnet er at dagene blir lenger så vi får mer dagslys og at sola kommer tilbake! Her jeg bor er sola borte mange mnd om vinteren og det er fest når den kommer tilbake. Da tar jeg meg en hjemme-dag for å drikke kaffe i den første solveggen for året :) Nord på Østlandet er dette. 

Anonymkode: 8f5dc...ca5

Jeg er så enig, lyset, sola! Jeg bryr meg ikke om måneden heter januar eller februar eller mars, når sola snur og det begynner å bli lysere er det starten på en ny sesong uansett.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyp pust skrev (1 time siden):

Enig med deg i snøklokker 😍 

Var det noen busker som blomstret i botanisk hage? 

Så bare litt på en Vårkorsved. Mulig jeg overså andre. 
Men uansett er det ikke lenge før det blomstrer overalt. Gleder meg 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en sabla koselig tråd 😍 Bor i Oslo. Et lass snø i hagen, og en god stund til noe kan finne veien opp der, men kanskje jeg må ta en tur i botanisk hage snart 😊

Anonymkode: efb3a...dbb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var en sabla koselig tråd 😍 Bor i Oslo. Et lass snø i hagen, og en god stund til noe kan finne veien opp der, men kanskje jeg må ta en tur i botanisk hage snart 😊

Anonymkode: efb3a...dbb

På jakt etter aller første vårtegn anbefaler jeg blomsterbedet langs den østvendte veggen på Hovedgården, i buskaset langs veien mellom Hovedgården og Oldemors hage og Fjellhagen.  
Hilsen en som altid må ha minst én vårtur i Botanisk hage når hagen hjemme fortsatt ligger dekket av snø. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...