Gå til innhold

Er det jeg eller NAV som har gjort feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Be om å få et møte med veileder ASAP, og søk sosialhjelp på nettsiden til NAV allerede nå i kveld, forklar hva som har skjedd. Stusser også på hva/hvorfor du har fått avslag, hvis du/veileder ikke har søkt fornyet/forlenget AAP?

Jeg sto i samme situasjon som deg for to måneder siden, veileder fylte ut søknad sammen med meg og jeg ble samtidig sendt til arbeidstiltak/utprøving. Fikk brev om forlenget periode for en måned siden allerede, det var ryddig og gikk fint.

Anonymkode: ffe94...811

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var gjennom noe lignende her i høst. Jeg hadde fulgt opp med NAV og blitt lovet penger, jeg skal tilbake til jobb/i utprøving.

Fikk avsluttet AAP med henvisning om tre års regelen. Jeg satt på telefon med NAV i ei halv uke, sendte i tillegg utallige henvendelser til veileder og jobbekspert. Fikk da beskjed tilbake av det lokale NAV kontoret at jeg ikke behøvde å gjøre noe, de tok selv kontakt med NAV forvaltning. Etter en måned eller så fikk jeg innvilget AAP for det «var ventet at jeg vendte tilbake til jobb i mer enn 50% stilling».

Nå hører det til strevsomheten i livet mitt at det nesten ikke er jobber innenfor fagfeltet mitt i disse tidene, så jeg må kanskje bytte yrke for å få fortgang i å jobbe. I mellomtiden har jeg æren av å kjede meg litt.

Anonymkode: 5edcc...b08

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan godt hende du vil få en forlengelse ved unntaksvilkår. Siden de har sagt det vil bli forlenget , og at du ikke trenger gjøre noe.

Det blir alltid sendt ut brev om at nav stopper 3 års vedtaket, selv om man får nytt vedtak forlenget periode etter unntaksvilkår.

Siden det ikke er samme person som sender ut vedtakene, fordi det er ulike prosesser, blir det ofte at de ikke kommer samtidig. Men om prosessen går som den skal så skal det ikke gå mange dager imellom. 

Det er dumt at det blir sendt ut på den måten,  for folk  blir forvirra og redde når de får brevet om at ytelsen har stoppet,og det går tid før de får det andre vedtaket om ny periode.

Men det er forvaltningsrettsrettslig riktig å sende ut vedtak om at en periode stopper og man forsetter etter en annen lovregel. 

Men som andre sier, du må ta kontakt med veileder, så finner du ut av det 

Anonymkode: 80145...794

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du hatt aap? Har du hatt kontakt med veileder etter du fikk dette vedtaket? 

Anonymkode: d7c4e...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta kontak i aktivitetsplanen og send inn søknad om sosialhjelp.

Anonymkode: d9c54...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...