Gå til innhold

Hvilket prevensjonsmiddel bruker kvinner på kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva bruker dere, og hva slags erfaring har dere? Jeg vurderer å prøve andre alternativer, men er usikker mtp sikkerhet og bivirkninger

Anonymkode: acf6a...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hormonspiral.

Brukte p-piller da jeg var ung og har prøvd p-stav, men er definitivt mest fornøyd med hormonspiral.

Anonymkode: 27c2b...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt hormonspiral i 25 år. Veldig fornøyd. Deilig å slippe mensen. 

Anonymkode: 69d26...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vett og forstand! :jolie: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker ingen prevensjon. Jeg er 37 år og har en 3-åring. Vi er litt usikre på om det blir ett barn til. Jeg skulle gjerne hatt ett søsken til barnet vårt, men mannen min er mer usikker. Så vi må muligens ta en avgjørelse sammen snart. Det vil i så fall bli hormonprevensjon for meg eller sterilisering for ham.

Anonymkode: d18a5...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker P-sprøyte. Har brukt enten det eller minipiller siden jeg fikk påvist endometriose for over 20 år siden; noe som også betyr at jeg ikke har hatt mensen siden i 2004. Synes det er tipp topp. Slipper endometriose-cyster, samt at det funker som prevensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker ikke. Hvis det er sex (veldig sjeldent, er singel), så blir det kondom. Har brukt det i forhold og.

Anonymkode: b317a...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen er sterilisert og jeg bruker ppiller. Tok nylig ut spiralen, funket ikke optimalt for meg så da den ble fjernet pga biopsi valgte jeg å ikke sette det inn igjen.

Anonymkode: 9f2f9...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yasmin p-piller i ca. 20 år, og er fornøyd. Før kunne jeg få vondt i brystene uka før «mensen», men det tok slutt når jeg kuttet ned på sukkerinntaket.

Anonymkode: 175e5...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med p-piller så ønsker jeg ikke lenger å bruke prevensjon. Er helt sikker på at langvarig bruk er en medvirkende årsak til fordøyelsesproblemer. 

Anonymkode: f7378...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggeste er ingen intimitet annet enn når kvinnen skal befruktes. 

Jeg definerer meg i dag  som non binær lesbisk men ble født med mannlig genetalia. 

Anonymkode: 5a40b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på p-stav i 9 år, og p-piller/minipiller før det, men når jeg tar den ut igjen snart går vi over på kondomer. Begynt å mistenke at manglende sexlyst kommer av hormonell prevensjon. Ellers ikke hatt noen bivirkninger, og knapt hatt mensen de siste 11-12 årene... 

Anonymkode: 71627...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid praktisert hoppe-av-svingen. 

Har aldri blitt uønsket gravid. Fikk tre barn på fem år som alle var planlagte.

Hatt klamydia bare én gang. 

Jeg har hatt flaks, og denne metoden er absolutt ikke noe jeg anbefaler. 

K47

Anonymkode: 3ac60...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sølibat :D 

Skal jeg har sex blir det kondom for jeg er veldig fruktbar og tar ingen sjanser men hormoner er uaktuelt. 

Anonymkode: b1ee6...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke brukt prevensjon på noen år nå, da vi prøvde 1,5 år og så har jeg vært gravid og ikke startet med noe etter fødsel. Så bruker bare kondom, men jeg er ganske infertil så det er trygt nok for oss det. Skal vurdere p-stav etterhvert, men vurderer å bare bruke kondom de neste par årene til vi får neste barn. 

Anonymkode: 4c36d...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...