AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Har det vært pga hetetokter, eller har dere hatt dårlig søvn selv om dere ikke har hatt hetetokter? Jeg er 51 år og sover dårlig. Våkner gjerne i 03-04-tiden og sliter med å sovne igjen. Har ingen symptomer på overgangsalder, har ikke menstruasjon pga fjerning av livmorslimhinne pluss hormonspiral. Har ikke hetetokter feks. Er litt nysgjerrig på om disse søvnproblemene kan ha noe med evt overgangsalder å gjøre, eller om det bare er tilfeldig uflaks.... Anonymkode: 0fb80...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du bør vel kontakte fastlege og ta blodprøver, så kan du evt. få hormontilskudd. Anonymkode: d36ef...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Anbefaler melatonin på resept. Circadin. Tar 4 mg ved leggetid. Anonymkode: 4d0c5...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Perimenopause her. Dårlig søvn med mange oppvåkninger, helt klassisk symptom på overgang. Nå har jeg startet på østrogen og progesteron, så spent på om det vil bedre seg. Søvnproblemene har vart i 2 år. Er et vrak. Anonymkode: 51e84...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Dårlig søvn, hetetokter og natte svette. Har hatt det i over 2 mnd i strekk nå. Men alt begynte i fjor det er av og på Men tar ingenting for det. Men kjenner jeg trenger søvn. Så nå skal jeg kontakte lege. Har ikke gjort det før pga jeg går på immundempende med. Så har vært litt skeptisk. Men søvn er viktig. Er så lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har periodiske søvnvansker som både består av innsovningsvansker selv om jeg er drittrøtt og oppvåkninger i løpet av natten der jeg strever med å sovne igjen. Dette er noe jeg ikke har slitt med tidligere i livet. I tillegg har jeg også perioder med nattsvette. Gjerne tre dager på rad før det blir pause noen uker... Sliten allerede... For en kjip tilværelse. Anonymkode: 091dd...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Perimenopause her. Har aldri hatt problemer med søvn. For 1 år siden ble det vanskelig å sovne, våkner ofte, og våkner hver natt kl. 04. Sovner omsider igjen i 6-tiden, og er utranglet når jeg må stå opp. Utrolig slitsomt. Har prøvd ulike hormon-behandlinger, men ikke tålt de dessverre. Anonymkode: 4aa81...330 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har det vært pga hetetokter, eller har dere hatt dårlig søvn selv om dere ikke har hatt hetetokter? Jeg er 51 år og sover dårlig. Våkner gjerne i 03-04-tiden og sliter med å sovne igjen. Har ingen symptomer på overgangsalder, har ikke menstruasjon pga fjerning av livmorslimhinne pluss hormonspiral. Har ikke hetetokter feks. Er litt nysgjerrig på om disse søvnproblemene kan ha noe med evt overgangsalder å gjøre, eller om det bare er tilfeldig uflaks.... Anonymkode: 0fb80...7c8 Søvnproblemer helt klart uavhengig av hetetokter. Sovnet når jeg skulle, lys våken etter en halv time. Problemer med å sovne igjen, og sånn var det hver natt, sovne-våkne-sovne-våkne. Fikk nytt liv med østrogen plaster. Anonymkode: 74fcf...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg som alltid har hatt godt sovehjerte fikk problemer med søvn ifbm overgangsalder. Slet med å sovne på kvelden, våknet så i 3-4 tida og lå våken i halvannen til to timer. I perioder våknet jeg med hjerteklapp og hetetokt, i perioder våknet jeg bare selv uten dette. Ordnet seg med hormontabletter og at jeg aktivt jobbet med å unngå tankespinn osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Søvnproblemer helt klart uavhengig av hetetokter. Sovnet når jeg skulle, lys våken etter en halv time. Problemer med å sovne igjen, og sånn var det hver natt, sovne-våkne-sovne-våkne. Fikk nytt liv med østrogen plaster. Anonymkode: 74fcf...16f Sånn har jeg det også nå! Sovner og våkner allerede første gang etter en halv time. Hvor raskt etter oppstart på hormoner merket du noe? Anonymkode: 51e84...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Har hatt insomnia siden ungen ble født men sover godt nå etter at jeg fikk hrt. Anonymkode: f04a3...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sånn har jeg det også nå! Sovner og våkner allerede første gang etter en halv time. Hvor raskt etter oppstart på hormoner merket du noe? Anonymkode: 51e84...701 Starte med Estradot 25 mkg, ingen effekt. Økte til 50, effekt umiddelbart! Helt nydelig. Lykke til💗 Anonymkode: 74fcf...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Samme som mange her. Jeg har alltid hatt innsovingsvansker, men tar melatonin. Problemet er at jeg våkner klokka 4 om natta i helspenn, og ikke sovner før 1, 5 timer senere. ...og da skal jeg jo opp snart. Så det er virkelig irriterende. Er under utredning for overgangsalder. Bare tatt blodprøver hos fastlege, men skal til gynekolog. Anonymkode: 8cfdd...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå